Miten tutustuit HM-peleihin?

Jooh eli tänne vastedes kaikki keskustelut tyyliin "pelaatko mieluummin" "lempihahmosi" jne. Myös jos et ole varma oikeasta kategorista laita keskustelu tänne niin siirretään se sinne minne se kuuluu.

Valvoja: josie

Miten tutustuit HM-peleihin?

ViestiKirjoittaja Snowdance » To Maalis 05, 2009 6:36

Mikä oli ensimmäinen pelaamasi Harvest Moon-peli? Olitko kuullut tai lukenut jo etukäteen jotain juttua tästä maatilasimulaattori-pelisarjasta ja mitä silloin ajattelit farmipelin ideasta?

Itse luin GBC:n ensimmäisen HM-pelin - joka ilmeisesti on jokin Super Nintendon HM:eista reilusti karsittuna - arvostelun legendaarisesta SuperPower (RIP)-pelilehdestä. Muistan, että se sai arvosanaksi 7/10 (mikä oli ihan hyvä arvosana, koska asteikko alkoi ykkösestä) ja suosituksen kaikille Gameboy-pelaajille, "joita maanviljely sattui kiinnostamaan". Arvostelussa mainittiin myös metsä- ja kaupunkiretkien puuttuminen, mitä tosin ei osaisi kaivata, jos ei alkuperäistä peliä olisi pelannut. (Totta, luulin itekin pitkään, että "metsä- ja kaupunkiretket" olisivat vain jotain valmiita tapahtumia, joille osallistuttaisiin tyyliin kaksi kertaa vuodessa.) Joka tapauksessa pelin idea kuulosti miusta hyvin erilaiselta ja mielenkiintoiselta.

Halusin sitten GBC:lleni jotain pelattavaa Wariolandin lisäksi. Tämä tapahtui ajalla, jolloin vielä ostin pelini kaupasta enkä netistä...olisiko ollut -98 tai -99. Tarkalleen ottaen olisin halunnut Link's Awakening DX:n, josta myös olin lukenut arvostelun, mutta kun sitä ei sattunut olemaan kaupan pelivalikoimassa ja kun halusin silti jotain pelattavaa, päädyin osta(tta)maan tutulta kuulostavan Harvest Moonin. Olihan siinä hieno sininen ei-animetyylinen kansikuvakin farmerista, koirasta ja autiosta maatilasta.

Jäin siihen koukkuun melkein heti, kuten jokaiseen pelaamaani uuteen Harvest Mooniin sen jälkeenkin. :D
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Tom » Pe Maalis 06, 2009 2:47

Menin Anttilaan ostamaan uutta peliä. Kun siinä hyllyn edessä katselin valikoimaan niin HMDS sattui silmään. Luin takakannen, ostin ja jäin koukkuun.
Tom
Kana tarhanpitäjä

ViestiKirjoittaja josie » Pe Maalis 06, 2009 3:27

Oma ensimmäinen Harvest Moonini taisi olla pikkuveljen kaverilta lainattu FoMT, se oli ostanut sen vitsinä. (Myöhemmin ostin sen häneltä :P ) Sitten tykästyin siihen ja marssin kauppaan hankkimaan omaa. En löytänyt sellaista mutta hyllystä tarttui hihaan Harvest Moon a Wonderful Life. (joka muuten ei tee kovin hyvää oikeutta sarjalle >_> ) Tykästyin siihen ja Nami Namiin (XD) ja sitten pari kuukautta myöhemmin aloin metsästää sarjan muita pelejä joista olin lukenut netistä ja puolenkuun peleistä löytyikin Back to Nature jonka sitten myös ostin Pleikkarille ja GBC ja GBA pelit latasin ensin emulaattorille ja pelasin niitä onnellisena.

Sitten ei tainnut mennä kovin montaa vuotta kun Harvest Moon DS ilmestyi ja tavallaan pääsin enemmän "Sisään" sarjaan :P Ja sitten jo perustinkin Elonkorjuukuun~

Ensimmäisen kerran tosin LUIN Harvest Moonista vanhassa Nintendo lehdessä. (Muistaako kukaan kun suomen Nintendola pystyi tilaamaan sellainen söpön pienen mainoslehtisen?) Siellä arvosteltiin muistaakseni HMGBC3 peli ja tuijottelin sitä silloin ja pohdin että se voisi olla kiva :) Mutta en koskaan löytänyt sitä peliä joten se jäi sitten siihen. Ja sitten muistan joskus ennen kuin edes omistin Gameboy coloria nähneeni Harvest Moon kakkosta paikallisessa Citymarketissa. Tietenkään en sitä silloin ostanut. Nyt harmittaa :cry:
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Etsura » Pe Maalis 06, 2009 3:44

Olin ehkä enintään kymmenennessä ikävuodessa kun isoveljeni pelasi FoMTia emulla ja tietenkin minunkin piti päästä kokeilemaan :D Sitten olinkin jo koukussa.

Myöhemmin kun löysin pelikaupan hyllyltä alennuksessa olevan FoMTin niin ostin sen ja pelaan sitä nyt laillisesti DS:llä.
HAARGHAArghbl BRAaiNS
TToTT Friend Code: 0347 8590 5386
3DS Friend Code: 5386-8128-8697
You'll regret clicking on this.
Etsura
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Soccan » To Maalis 12, 2009 4:02

Luin AWL:stä artikkelin Pelit-lehdestä ja päätin heti että se on pakko saada. Se olikin eka Harvest Moonini ja n. puoli vuotta myöhemmin sain FoMT:in. Sitten puolitoista vuotta myöhemmin FoMT:ista Sain DS:n ja siitä pari kuukautta niin sain MM:n. Ostin IoH:in vasta lähiaikoina.. Vaikka äiti ne kaikki mulle ostikin..
Soccan
Turnipsien kerääjä

ViestiKirjoittaja Dee » Su Maalis 15, 2009 1:50

Mulle kävi niin että joskus muinoin (öh.. oisko jopa jo 5 vuotta tästä..) keskustelin mesessä Setzeri-nikin takana piileskelevän tyypin kanssa ja jotenkin tuli vaan puheeksi pelit ja tää meni mainitsemaan FoMTin (tai jonkun muun harvestin, en muista tarkasti) ja kerpele.. oli pakko kaivaa netin uumenista joku harvesti ja ladata se. n_n'
Sattui olemaan FoMT ja sitten myöhemmin joskus ehkä n. 3
vuotta sitten sain veljen läskiDS:n ostettua ja hommasin käytetyn FoMTin.
Vähän aiemmin olin kinunnut AWL SE:n synttärilahjaks. :B

Ehin testata ikivanhoja tuolla jossain välissä ikivanhoja harvest mooneja joita jollain samperin snes-emulaattorilla sai pelata. Muh, nykyään velipoika pelaa näitä vanhoja, minä hakkaan FoMTin ja AWLin tohjoks aina kun muistan~ ei, pelaan nätisti ja koukutin matkan varrella muutaman tyypin myös farmipeleihin ja koukutan lisääki jos onnistun. ^.^~

EDIT:
Sekavaa tekstiä tuo ^
mutta enpähän korjaile yhtään. >D
Kuva <- Klikkaa sitä :D
Dee
Turnipsien kerääjä

ViestiKirjoittaja Demmi » Ma Maalis 16, 2009 5:04

Minä jouduin serkkuni aivopesun uhriksi : D Viime kesänä serkkuni pelasi mökillä DS:llään jotain mielenkiintoiselta vaikuttavaa peliä, jota sitten aloin seurata hänen olkansa yli. Peli oli FoMT, jonka serkkuni oli löytänyt parillakympillä Tampereelta GameStopin Summer Salesta. Ihastuin peliin ja siinä tuli sitten farmarin otteita serkun olan yli seurailtua sen verran, että päätin etsiä käsiini HMDS:n. Etsintä tuottikin tulosta, kun pitkällisen shoppauskierroksen päätteeksi löysin pelin viimeisestä kaupasta, missä satuin käymään - Lappeenrannan Gigantista. Myöhemmin hankin itselleni FoMT:in Jyväskylän Gamestopista ja IOH:in sain joululahjaksi.

Mutta nyt kun muistelen, näin HMDS:stä arvostelun joskus tilt.tv - ohjelmassa (jota ikävä kyllä katson harvakseltaan, koska unohdan aina katsoa sen...), kun odotin arvostelua Pokémon Rangerista. Peli ei mitenkään hirveästi kiinnostanut ja toi mieleeni omistamani Animal Crossingin. Menin sitten myöhemmin Lappeenrantaan etsiäkseni Rangerin käsiini, mutta Anttilan hyllyt pursusivat vaan näitä Harvesteja. Mietin pitkällisesti, pitäisikö se nyt ostaa vai ei, mutta päätin sitten jättää pelin kaupan hyllylle. Sääli sinänsä, olisin tutustunut Harvesteihin aiemmin, jos olisin HMDS:n silloin viitsinyt ostaa.
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Snowdance » Ti Maalis 17, 2009 2:20

Hah, näyttää siltä, minun HM-historiani ulottuukin pisimmälle. :shock: Aika jännä, jotenkin olen aina kuvitellut, että josie olisi pelannut jo SNESin Harvest Mooneja joskus vuonna alkuaika (mikä periaatteessa olisi ehkä mahdollista iän puolesta, emt) ja sitten perustanut Suomen ainoan HM-fanisaitin ja foorumin pitkäikäiselle peli-ihastukselleen. Sama tunne miulle tosin tulee aina, kun löydän jonkun uuden peli/anime-jne.-foorumin ja luen sen paikan ylläpitäjän postauksia. :D
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Ti Maalis 17, 2009 8:53

No kun ei meillä ollu SNESiä *purskahtaa itkuun* Oli vaan NES ja sitten sen jälkeen PS1 ja Gameboy Color (joka sekin tuli ostettua niin myöhään että n. puolen vuoden kuluttua ilmestyi GBA =_= ) Olin aina ihan jäljessä pelikoneissa. Mutta joo, aika "tuore" harrastaja olen Harvest Moonin osalta :3 Silti imen kaiken tiedon siitä itseeni kuin sieni.

Sama muuten pätee sims 2seen mutta sille en ole perustamassa omaa sivua, ei oikein enää ole pointtia kun sims 3 tulee kesällä... ehkä XD (jos kellään on ikinä sims 2 ongelmia niin kysykää. Osaan 90% varmuudella korjata ongelmat XD)
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Celiaparas » Ma Marras 02, 2009 7:52

Tätini Ruotsista oli meillä noin viikon kylässä. Hänellä oli Island of Happines, jota sen viikon ajan lainasin ja pelasin noin 8h päivässä. Kun Tätini lähti, oli pakko käydä ostamassa Harvest Moon! :D
Celiaparas
Tavallinen turnipsin kastelija

Paluu Harvest Moon Yleensä