A New Beginning -pelipäiväkirjat

Keskustelu DS peli versioista tänne.

Valvoja: josie

Re: A New Beginning -pelipäiväkirjat

ViestiKirjoittaja DreamOn » Su Loka 26, 2014 5:35

Ruudinkatkun ja conisekoilujen jälkeen onkin tullut palailtua pikkuhiljaa echo-laakson rauhallisuuteen tankkisotien tylsistyessä paikoillensa, joskin conipelailuista valitettavasti ei enää ole ihan kaikkia muistikuvia enää tallessa, mutta eiköhän tästä jotain kasaan saada =)

Kesäkuu lähtikin vauhtiin Dunhillin rynniessä sisälle että herää, pihallas on joku pyörtyneenä! Se onkin sitten Sandra, paikallinen mustan marketin pyörittäjä. Kun on kerennyt tottua siihen että edellisissä peleissä noitakin on vaimoke-ehdokkaana niin tämä olikin sitten...hmm, raikas puhallus uutuutta? *köh* Samalla tuli muistaakseni ilmoitus snow festareista, jonka jälkeen tulikin pidettyä suht pitkä tauko tästä, enkä valitettavasti muista ollenkaan mitä on tällä pienellä välillä tapahtunut.

Seuraavana oltiinkin sitten pahamaineisessa puutarhakieroksessa...tässä vaiheessa myönnän tavallaan huijanneeni toista kertaa HM-pelailujeni kanssa (kaikki tietävät varmasti ensimmäisen snes-HM pelin loputtomat yöt? :lol: ) leikkimällä tallennusten kanssa, ensimmäisellä sekä toisella keralla tuli täystyrmäys, tämähän on aivan p*ska puutarha! Kolmas kerta vasta meni niin, että pääsin tuosta läpi testaajien jopa pitäen puutarhasta, eikä niin että ystävyyspojot olisivat tippuneet...onneksi tämä ei ole pakollista enää kauaa, kerta vielä niin tämän saa nakata roskiin lopullisesti. Noh, huijaamisestahan sakotetaan, ja se kolahti sitten saman tien. Farmille palattiin kierroksen jälkeen vasta noin ~10.00 maissa, jolloin kaaos oli valmis; eläimet syöttämättä, lannoitteet levittämättä, kastelut hoitamatta jne...farmilta ei juuri poistuttu sinä päivänä edes kaivoksille mainaamaan

Critter festareissa ei itsellä ollut pahemmin edes mahdollisuutta voittaa, nuo päivät kun olivat kaikki sadepäiviä (pl.aloitus & lopetus) sekä keskittyminen enemmän farmin asioihin kuin itse kilpailuun löi viimeisen naulan arkkuun. Clementin lohkaisu lopetusjuhlien aikana sai itseni kyllä hymyilemään :mrgreen:

Kuva

Edellinen tappio tulikin sitten kuitattua Kokkifestarien Intermediate-luokan voitolla omalla farmilla kasvatetusta kalasta joka tuli pikaisesti vain grillattua, jolla en edes odottanut olevan mahdollisuutta voittoon! Tämän tullessa iloisena yllätyksenä huomasin myös seuraavan päivän välivideossa lemmikkien nopeutuneen hommissaan, joka ei voi tarkoittaa kuin sitä että sydämmiä on tarpeeksi = lisää eläimiä farmille! Melkeimpä saman tien tuli farmille hommattua laama sekä jakki, jotka saivat pään lyödessä tyhjää nimekseen Kuzco & Kronk 8) Venetsialaisiin (fireworks festarit) olisin ehkä odottanut enemmän potkua grafiikkapuoleen & vaihteluun, joskin muuten pidin festareista. Ehkäpä tuo paranee enemmän sitten kun pääsee naimisiin asti jos silloin tuohon tulisi tarinallista muutosta? Croppifestarista tuli voitto vielä loppukuussa, joskin Tracon on vienyt muistikuvan mitä tuonne vein. Loppusanoina oikeastaan kesällä ei tapahtunut mitään mullistavaa uutta. Kesä on oikeastaan se kuukausi jolloin ei muuta tule tehtyäkään kuin töitä, ja joihin yleensä ainakin oma pelailu yleensä kaatuu, nimenomaan toiseen kesään jos se on kaatuakseen...Tästä on hyvä jatkaa aavikko-kuuhun! :lol:

Sydämmet;
Kanat; Miku 10 , Teto 10 , Luka 10 , Rin10, Len 10
Ammut; Mayu 10 , Miyu 10, Maya 10, Kronk 1
Pörröiset; Fluffy 10 , Kotomi 10, Kuzco 1
Lemmikit; Konata 4,5 , Bolt 4,5
Kyläläiset; Iroha punainen ♥ Tina pinkki ♥ Felicity vihreä ♥ Michelle sininen ♥ Yuri ??? ♥
"Sometimes, you need to jump into the battlefield even if it seems like you'll surely die"
-Pico / RF4
DreamOn
Kana tarhanpitäjä

ViestiKirjoittaja Snowdance » Ma Loka 27, 2014 2:28

^ Tulin omissa Garden Toureissa siihen lopputulokseen, että kyläläisiä on kerta kaikkiaan mahdotonta miellyttää. Artistiset näkemyksemme eivät kohtaa. :lol:

Ja mistäs tiiät, ettei Sandra olekin piiloehdokas vaimokkeeksi? :P
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » Ke Heinä 15, 2015 5:09

Aloitin pelin taas kerran alusta, koska olin edellisen kerran pelannut tätä viime kesänä ja unohtanut täysin jopa kontrollit. Siispä uutta matoa koukkuun!

Tällä kertaa farmerini kantaa nimeä Sakura, ja farmin nimi on Flower Farm. Olen menossa kesän 20. päivässä, ja olen saanut jo paljon aikaan! Ensimmäinen Town Restoration Plan tuli jo hyvän aikaa sitten valmiiksi, ja kakkonen on paria hunajapurkkia vajaa valmis. Viimeisimmäksi kylääni muutti Clemens, ja juuri sopivasti paria päivää ennen kokkausfestivaalia, joten pääsen kilpailemaan ruuanlaittotaidossa vielä ensimmäisenä vuonna. Jee! Olen lahjonut ahkerasti varsinkin Irohaa, ja olenkin saanut häneltä jo monta Blueprinttiä työkaluja varten. Olen päivittänyt kastelukannuni, kirveeni ja moukarini ja nyt odottelen jo kovasti seuraavaan TRP:tä, jotta saan kylään Rodin ja Klausin ja avattua kaivoksen. Olen myös kalastellut melko ahkerasti, ja saanut jo monta uutta reseptiä, Blueprinttiä ja Black Fragmentin!

Aloitin heti pelin alussa ahkeran viljelyn, ja pääsin jo kesän alussa vaihtamaan sorapellot parempiin normipeltoihin. Kasvatan tällä hetkellä kaikkia saatavissa olevia kesän kasviksia ja kukkia ja olen tehnyt yhden pellon myös lootuksenjuurille, koska niiden viljely on helppoa. Omistan tällä hetkellä kaksi kanaa ja yhden lehmän, mutta aion ostaa toisen heti kunhan Neil myy niitä pandalaikkuisia. Kolmatta lehmää tavoittelen sitten syksyllä lehmäfestarilta - haluan sen söpön vanhanaikaisen pallolehmän! Pääasiallinen tulonlähteeni on ötököiden nappaus ja satunnaiset reseptit. Aiemmin pidin myös kala-ansoja, mutta nyt ei ole juurikaan puuta tehdä niitä enää : / Grillattu kala on hyvä tulonlähde.

Sydänkohtauksista olen nähnyt vasta Neilin mustan, ja lahjon Allenia ahkerasti, jotta saisin hänen eventtinsä mahdollisimman pian auki. Olen melko varma siitä, että otan puolisokseni Sosekin, mutta saa vielä nähdä. Olen monta kertaa valinnut etukäteen jonkun kivan puolison mutta monesti vaihtanut sen sitten lopulta :lol:
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Snowdance » Ti Heinä 21, 2015 6:24

^Jatka toki rapsaa (jos jatkoit peliä), mää luen. :P Offtopiccina, luin yhen Lost Valleyn arvostelun ja tulin siihen tulokseen, että ei, en hanki sitä. Eihän pelistä edes voisi kirjoittaa mitään foorumille, kun ei siinä ilmeisesti juuri mitään tapahdu. :roll:
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » Ke Heinä 22, 2015 5:29

^Itse pidän Lost Valleyta sen luokan plagiaattina että kierrän koko tekeleen kaukaa. Pelit-lehdessä (tai jossain vastaavassa) oli pelistä huono arvostelu, selasin pikaisesti kaupassa. Siinäkin haukuttiin halvaksi hiilikopioksi ja toivottiin että joku firma vielä tarttuisi aitoihin Harvest Mooneihin. Ja STORY OF SEASONS EUROOPPAAN!!!

Syksy on takana ja kylässä on talven 3. päivä. Taisin saavuttaa jonkinlaisen aamuisten cut scenejen ennätyksen, sillä juuri meneillään olevan päivän aamuna Dunhill tuli herättämään farmerini kuusi kertaa :lol: Aluksi tuli ilmoitus Hossanin ja Nikon muutosta kaupunkiin, sitten Felicityn tulosta, Town Restoration Plan 3:n suorittamisesta, alpakkafestivaalista, jakkifestivaalista sekä ötökkäfestivaalista. Huh!

Syksy meni varsin mukavasti ja onnistuin vakauttamaan tuloni yli 100 000 G:hen - joskin talven alun hankinnat pienensivät hieman vakiobudjettiani. Voitin kesällä kokkausfestivaalin (jossa Clemens inhosi ruokaani mutta voitin silti? Ilmeisesti aloittelijoiden sarjassa ei ole kovin korkeat standardit :'D) ja kasvatusfestivaalit 1,5 tähden auringonkukallani. Voitin syksyllä kasvatusfestivaalit huikealla 3,5 tähden omenallani Indermediate-luokassa! Olin istuttanut omenapuun heti kun sain siemenet ja olin lannoittanut sitä joka päivä, ja puu kasvoikin niin hyvin että ehti tuottaa kolme omenaa juuri syksyn 30. päivänä joten saatoin korjata voiton kotiin festivaalilta. Mahtavaa! Voitin myös lehmä- ja kanafestarit aloittelijoiden sarjassa ja sain palkinnoksi söpön vanhan pallolehmän ♥ Pumpkin festivaali oli myös hauska, ja tällä kertaa jopa tajusin idean kun muistin ennen festaria käydä Fogussa katsomassa, oliko festivaalissa mitään ihmeellistä.

Olen hieman jäljessä edellistä tallennustani, mutta olen tietoisesti odottanut farmin kakkosalueen avautumista, ennen kuin rakennan farmille Maker Sheddejä ja muita juttuja. Rakennutin kuitenkin lemmikkien kopin ja otin kissan, harmaan Lunan. Minulla on kolme kanaa (Clover, Honey ja Rose) ja neljäs on juuri hautoutumassa. Lehmiä on myös kolme: Berry, Cherry ja Momo. Ostin syksyn alussa lampaan, Freyan, jonka aion raskauttaa heti kunhan talven lammasfestivaalit ovat ohi. Lisäksi nyt heti talven alussa ostin jakin, Sorayan, sekä alpakan, Shiron. Aion rakennuttaa toisen navetan lampaille ja alpakoille kunhan saan niitä lisää. Hevosta en ole vielä ostanut, koska en tarvitse sitä mihinkään. Sain talven alussa vaihdettua normipellot laadukkaisiin multapeltoihin - yllätin itsenikin, sillä en tajunnut viljeleväni niin paljon. Kasvamassa on talven kasviksien lisäksi lootuksia, puuvillaa (joka toinen sato puuvillaa ja joka toinen flaxia... mitä onkaan suomeksi), viljaa ja soijapapuja sekä teepensaita ja hedelmäpuita (kirsikka, omena ja persikka muistaakseni). Pian aion istuttaa myös laakerinlehtiä ja viinirypälepuun.

Kesän lopussa ja syksyllä kaupunkiini tulivat Yuri, Rod ja Klaus sekä talven 1. päivänä Kosaburo ja myöhemmin alussa mainitut Hossan, Niko ja Felicity. Sain kaivoksen avattua, mutta päätin ensiksi päivittää kastelukannuni ennen kuin kerään hopeaa majatalon rakentamiseen. Siksi sain majatalon avattua vasta talven alkupäivinä. Päivitin kastelukannuni hopeatasolle ja edelleen kultatasolle, ja nyt kastelukin sujuu ilman suurempia hampaiden kiristelyjä. Päivitin kuokkani ja viikatteeni pronssitasolle, ja yritän epätoivoisesti löytää lisää platinaa, jotta saisin moukarini ultratasolle ja voisin kaivaa kaikkia kaivoksen kolmesta kaivuukohdasta. Olen lahjonut kyläläisiä melko ahkerasti ja saanut jo kaikki Blueprintit Irohalta. Clemensiltä olen alkanut saada reseptejä ja olen saanut blueprinttejä myös Neililtä ja Emmalta. Kosaburon tultua olen voinut ostaa kala-ansoja ja jatkaa niiden tuotoilla rikastumista. Illat pyhitän yleensä kalastelulle, ja olenkin tienannut hyvin grillatulla kalalla. Puuta on taas niin paljon, että en tiedä mitä sillä tekisin.

Olen nähnyt jo molemmat Neilin ja Allenin ensimmäiset sydänkohtaukset, ja Neil on jo keltaisella sydämellä. Allen on vihreällä ja Rod mustalla, ja lahjon jälkimmäistä epätoivoisesti nähdäkseni senkin sydänkohtaukset. Olen muuten miettinyt, että pelissä on pari aivan luokattoman helppoa puolisovaihtoehtoa: Neilille menee eläinten ruoka, Irohalle kaikki ylimääräinen puu, Yurin lempiesine kaikista on Herb Soup joka on varmaan yleisin resepti mitä kukaan pelaaja valmistaa... Sen sijaan esimerkiksi Tinalle saa ihan pähkäillä hyviä lahjoja. Mutta koska Town Restoration Plan 4 alkoi juuri, saan varmaan pian Sosekin kaupunkiini! <3
Demmi
Goddessin lemppari

Edellinen

Paluu DS Pelit