Fire Emblem

Keskustelu muista peleistä tänne :P

Valvoja: josie

Fire Emblem

ViestiKirjoittaja josie » Ke Heinä 06, 2016 8:15

Ihan uteliaisuudesta kysyn että onko kukaan muu pelannut sarjan pelejä? Jotenkin päädyin ostamaan Fire Emblem Fatesin (ja sitten parin tunnin pelaamisen jälkeen lisäsisältönä sen toisen puolen tarinaa ja sen "oikean" stoorin) ja nyt olen sitä sitten hakannut hullunkiilto silmissä yli 40 tuntia (mikä taitaa muuten olla jo pidempään kuin mitä olen jaksanut viimeistä paria SOSia pelata yhteensä...), kukapa olisi arvannut että sotiminen voi olla näin pirun hauskaa?

Ajatus hahmojen kuolemisesta kokonaan ei hirveästi innostanut joten päädyin pelaamaan niillä asetuksilla että hahmot palautuvat henkiin aina ottelun jälkeen, se että ne palautuisivat jo seuraavalla vuorolla kuulosti liian helpolta ja toistaiseksi olen ollut tyytyväinen päätökseeni. Ensimmäisessä muistiossani Prinssi Raven lähtee pelastamaan maailmaa Hoshidon joukoissa ja toisella päätin että lähdenkin mukaan Nohrin maailman valloitukseen Prinsessa Shin'n kanssa (joskin tuon toisen muistion aloitin kirjaimellisesti vasta eilen enkä ole vielä valinnut puoltani) sitten kun nuo tarinat on molemmat läpi niin vedän vielä sen kolmannen version jossa ei valita kumpaakaan puolta vaan molemmille flipataan keskisormi ja lähdetään omille teille. :lol:
Avatar
josie
[Admin] No-life
 
Viestit: 2010
Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 6:39
Paikkakunta: Finland/Suomi Lahti

Re: Fire Emblem

ViestiKirjoittaja Snowdance » Su Heinä 10, 2016 9:21

Minä! Sitä edellistä 3DS-peliä, Awakeningsko se nyt on. Todella koukuttavaa. Pelasin ensin aloittelijan easylla, mutta se meni ihan liian helpoksi, joten vaihdoin -> Hard ja periaatteena se, etten menetä yhtäkään hahmoa. Tämähän johti siihen, että yhtä karttaa tuli jauhettua tuntikausia, kun olin viime hetkillä ahne ja halusin jonkin aarrearkun/yllätysruudun ja SEN TAKIA menetin kuin menetinkin ko. hahmon, kun vihu loikkasi kimppuun jostakin puskasta.

Pelissä on myös hauskat hahmokeskustelut taistelukenttien ulkopuolella. Ja Tharja, kaikkien aikojen creepyin naishahmo. Petyin pahasti, kun en tytöllä pelatessa voinutkaan naida Tharjaa, vaikka suhteemme oli muuten jo varsin... mielenkiintoinen. :lol:
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Avatar
Snowdance
Goddessin lemppari
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 3:46

Re: Fire Emblem

ViestiKirjoittaja josie » Su Heinä 10, 2016 10:19

^ Fatesissa on Rhajat jonka kanssa voi mennä myös tytöllä naimisiin, ihan jos kiinnostaa. Wikin mukaan Rhajat perustuu Tharjaan ja jopa vihjailee että hän ja avatar olisivat uudelleen syntyneet Awakening'n jälkeen. Huvittavaa että juuri ennen kuin äsken lopetin pelaamisen niin juuri sain Rhajatin tiimiini ja voin sanoa että kyllä, se on aika pelottava tuossakin. (mies hahmoille olisi tarjolla Niles mikäli saman sukupuolen avioliitot kiinnostavat)

Mulla itse asiassa on Awakening myös.. en vain ole pelannut sitä ja jotenkin päädyin pelaamaan tuota uudempaa mutta tarkoituksena olisi mennä sekin läpi jahka pääsen niin pitkälle. Jumitan vaan Ravenin seivissä kun lapsia pukkaa enkä halua mennä eteenpäin ennen kuin kaikki ne on kerätty. Kiragi on muuten oikeasti maailman söpöin ja ihanin lapsi <3 Vielä söpömpi kun äidikseen päätyi Orochi jolloin se sai tummat hiukset. Shiro on myös aivan mahtavan näköinen pinkeillä hiuksilla <3 rakastan lapsia tässä pelissä <3
Avatar
josie
[Admin] No-life
 
Viestit: 2010
Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 6:39
Paikkakunta: Finland/Suomi Lahti

Re: Fire Emblem

ViestiKirjoittaja Snowdance » Su Heinä 10, 2016 12:23

Hahhah, I see what they did there! :lol: Pakkohan tää peli on hankkia ja kihlata tuo anagrammi, kun ei alkuperäisen kanssa onnistunut.

Itse asiassa omakin Awakeningini on kesken, jälkikasvulla voi jo pelata ja mihinkähän se sitten jäi... varmaan joku tietty kenttä, jossa olin liian kunnianhimoinen mutten periaatteesta luovuttanut aarrearkkua tms.
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Avatar
Snowdance
Goddessin lemppari
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 3:46

Re: Fire Emblem

ViestiKirjoittaja Demmi » Ti Heinä 12, 2016 7:51

Minulla on ollut jo vuosia aikeena hankkia nimen omaan Awakening, ja olinkin jo vakaissa ostoaikeissa kunnes viime kesänä eräs kys. peliä pelannut kesätyökaverini suosituksia pelistä kysyessäni sanoi, että ei kannata ostaa jos a) haluaa pelata helpolla vaikeustasolla koska se on luusereille ja b) ei halua pelata muiden ihmisten kanssa. Joten se jäi ostamatta ._. Haluaisin sen kyllä mutta en oikein tiedä ovatko strategiapelit minun juttuni (tykkäsin kyllä Disgaeasta) ja onko peliä järkeä ostaa jos oikeasti leimautuu joksikin idiootiksi jos pelaa helpolla kun ei halua että hahmot kuolee...
Avatar
Demmi
Goddessin lemppari
 
Viestit: 560
Liittynyt: La Joulu 27, 2008 12:15
Paikkakunta: Joensuu

Re: Fire Emblem

ViestiKirjoittaja Snowdance » Ke Heinä 13, 2016 12:30

^ Mitä jos otat asetukset Hard + Casual (=hahmot eivät katoa kuollessaan)? Aloitin ite pelin ensin Easylla, mutta se oli nopeesti kuin jumalamoodissa pelaamista - hahmo kuin hahmo niin voitin kaksintaistelut. Tuo "Hard" on kuulema käytännössä sama kuin Normal muissa peleissä, ja oon joutunut uusimaan kenttiä oikeastaan vain sen takia, etten halua yhenkään hahmon kuolevan tai haluan välttämättä jonkin aarrearkkurivin tms.

Taisteluanimaatiot voi sitten skipata painamalla start. Minulla kesti liian pitkään tajuta asia. :lol:

As for ihmisten kanssa moninpelaamista, mitä? :shock: En edes tienny, että pelissä sellainen moodi on!
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Avatar
Snowdance
Goddessin lemppari
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 3:46

Re: Fire Emblem

ViestiKirjoittaja josie » To Heinä 14, 2016 3:47

Sain vihdoin kaikki lapset paitsi Kazen kasaan ja nyt olen sitten paritellut niitä keskenään koska se on kivaa. Shirosta ja Kanasta tulee maailman paras pariskunta :D "Four-armed ogre graawwr!" Eihän sillä ole mitään väliä että Kana on tyyliin 10-12 vuotias ja Shiro luultavasti lähempänä parikymppistä, Kanan voi aina heittää takaisin deep realmiin kasvamaan vähän isommaksi... Dwyer puolestaan tulee pariutumaan Rhajatin kanssa koska.... ne vaan näyttää pariskunnalta. Asugi saa parikseen Sophien ihan vaan siksi että ekassa support eventissä tämä kutsui tätä lempinimellä "Fumbles" :'D Kiragin taidan laittaa Caeldorin kanssa ja Shigurelle ja Hisamelle jää... Mitama ja Selkie. Ei mitään hajua kumman pistän kumman kanssa kimppaan, luultavasti päätän sen mukaan kumman eventit naurattavat enemmän mutta luultavasti Hisamesta ja Selkiestä tulee pari koska Selkie on niin hyperaktiivinen ja tahdon nähdä mitä Hisame pitää siitä. :lol:


Spoiler: Kaze yhdessä kohtaa pelastaa avatarin hengen ja lentää sitten tämän sijaan pohjattomaan rotkoon. Oletin koko ajan että saisin sen takaisin koska sen kuvake ei kadonnut mihinkään hahmon suhteista, mutta kun chapterit kuluivat ja Kaze ei kuulunut takaisin tulin uteliaaksi ja kysyin googlelta asiasta - Kaze todellakin voi palata, mutta vain jos avatarilla on tämän kanssa A tason suhde ja minulla oli vain C joten en saa Kazea takaisin *itkupotkuraivari* noh seuraavalla muistiolla tiedän tuonkin.
Avatar
josie
[Admin] No-life
 
Viestit: 2010
Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 6:39
Paikkakunta: Finland/Suomi Lahti

Re: Fire Emblem

ViestiKirjoittaja josie » Ti Heinä 19, 2016 9:32

Hoshidon puoli tarinasta on nyt sitten vähän päälle 60 tunnin pelaamisen jälkeen läpäisty, jotenkin en tuntenut oloani voittajaksi sen jälkeen koska... no ehkäpä en spoilaa sitä, se ei vain ollut sellainen loppu että tulisi olo että tulipahan voitettua pelissä. Tosin olin ymmärtävinäni että se "oikea" loppu on sitten se kolmas reitti jossa ei mennä Hoshidoon eikä Nohriin joten ehkäpä se on sitten se palkitsevimmalta tuntuva loppu? Nyt sitten Nohrin puoli tarinasta runtelussa ja yritän keksiä hauskoja parituksia omaksi ilokseni.

Spoiler Hoshidon puolelta: Kaikista eniten itketti kuitenkin tuo viimeinen boss taistelu, odotin jotain eeppistä että hahmot olisivat siellä henkihieverissä ja juuri ja juuri voittaisivat... ja sen sijaan kutakuinkin Raven löi sitä kerran ja Ryoma toisen kerran ja se oli siinä. Hiukan lässäytti taistelun vakavuutta, mutta ehkäpä vain olin ylitreenautunut?
Avatar
josie
[Admin] No-life
 
Viestit: 2010
Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 6:39
Paikkakunta: Finland/Suomi Lahti

Re: Fire Emblem

ViestiKirjoittaja josie » Pe Heinä 29, 2016 1:13

Päätinpä sitten pistää Fatesin tauolle (ei niin ettenkö sitä jaksaisi pelata mutta kun veljeni pelaavat sitä myös ja tahdon odottaa että ne pääsevät suunnilleen samaan vaiheeseen ettei meidän tarvitse kisata siitä kuka onnistuu spoilaamaan juonesta eniten toisille :lol: ) ja aloin pelata Awakeningia sen sijaan. Ensimmäinen huomioni oli se että hahmoilla on ihan oudot jalat, tai siis... niitä ei oikeastaan ole. Ja toinen oli että tämän pelin cut scenet ovat paljon nätimpiä kuin Fatesin. Ja että Chrom on ihan tosi söpö ugh.
Avatar
josie
[Admin] No-life
 
Viestit: 2010
Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 6:39
Paikkakunta: Finland/Suomi Lahti

Re: Fire Emblem

ViestiKirjoittaja Demmi » Su Elo 13, 2017 1:50

Ostettiin keväällä poikaystävän kanssa alesta sekä Conquest että Birthright mutta itsellä ei tullut peliä aloitettua. Sen sijaan kännykän Fire Emblem Heroesia on tullut pelailtua jonkin verran, ja kun löysin lomareissulla vihdoin sen hiton Awakeningin suht halpaan hintaan, ostin pelin ja aloitin pelaamaan. Ja aloitin jo kerran alustakin kun sotkin kaiken, mutta jos tämä tästä : P

Kasuaaleimmat mahdolliset asetukset eli Normal + Newcomer mutta en osaa MITÄÄN. Hakkasin sitä typerää Donnelin recruittaamisenkin sivutehtävää sen sata kertaa, kun joka kerta Donnel joko kuoli tai ei saavuttanut vaadittavaa tasoa sen loppuun mennessä. AARGH! Olen FE Heroesinkin pelaajana aika huono, en saa läpäistyä lv 30 hahmoille tarkoitettuja tasoja jo neljääkymmentä tasoa lähentelevällä ykköstiimilläni. En tajua, miten olen näin surkea? Minulla ei tosin ole tunnetusti yhtään loogista ajattelukykyä, en osaa edes pelata shakkia enkä näin ollen ajatella "eteenpäin" kuten tässä pelissä tulisi tehdä. Ärsyttää oma surkeus niin hitosti että tekisi mieli lopettaa. Ja olen chapterissa KUUSI. Periaatteessa tykkään pelistä kyllä, hahmot on kivoja ja japanilainen ääninäyttely saatavissa, mutta ääh. En osaa yhtään olla strategi niin varmaan tämän pelaaminen jossain vaiheessa jää : P

En IKINÄ selviäisi Conquestista, jota poikaystävä nyt pelaa! Se on helpoimmilla asetuksillakin aivan _todella_ vaikea. Onneksi ostin itselleni sen Birthrightin, jonka pitäisi olla helppo. Mutta niinhän ne sitä tästä Awakeningistakin sanoivat...
Avatar
Demmi
Goddessin lemppari
 
Viestit: 560
Liittynyt: La Joulu 27, 2008 12:15
Paikkakunta: Joensuu

Re: Fire Emblem

ViestiKirjoittaja josie » Ma Elo 14, 2017 9:44

^ Birthright meni itsellä suht helposti läpi, tosin siinä siis voi levuttaa niitä hahmojaan tarinan ulkopuolellakin toisin kuin Conquestissa, Conquest itse asiassa on itselläni myös kesken, olen tyyliin chapterissa 20 ja vielä on kai vähän alle kymmenen chapteria jäljellä ja suurin osa lapsistakin pitäisi vielä hankkia. Sitten aloitin jo hiukan sitä kolmatta, "oikeaa" tarinaa jonka saa ostettua erikseen, Conquestiin verrattuna se on helpoimmallakin tasolla aika pirun vaikea, eka matsi kesti varmaan tunnin ja siinä vaiheessa peliä minulla oli joukkueessani kokonaiset kolme hahmoa (oma hahmo, Jacob ja Azura) ja vihollisia taisi olla yhteensä kolmisenkymmentä, tosin loppumatsista saat yhden hahmon lisää mutta Guntherista ei ollut paljon apua kun se oli niin tasoton (oma syyni kun alussa keskityin lähinnä OC:n levuttamiseen ja pidin muun tiimin lähinnä supportteina). Odotan jo kauhulla seuraavaa matsia mutta yritän välillä mennä Conquestin ensin läpi ennen kuin palaan siihen.

Heroessia pelaan minäkin, se helpottuu kummasti kun nostaa niitä hahmoja 4 ja 5 tähtisiksi sitä mukaan kun ne saavuttavat tason 20 ja saat tarpeeksi sulkia kasaan. Lisäksi kannattaa niitä hahmoja yhdistellä ja opettaa niille niitä skillejä muilta hahmoilta.
Avatar
josie
[Admin] No-life
 
Viestit: 2010
Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 6:39
Paikkakunta: Finland/Suomi Lahti

Re: Fire Emblem

ViestiKirjoittaja josie » Su Kesä 02, 2019 6:21

Herätän henkiin koska olen utelias; aikooko kukaan tuota pian ilmestyvää Three Houses peliä ostaa? Itselläni on vähän että tässä suossa ollaan jo niin pitkällä että pakko se on hankkia vaikka oikeastaan inhoan sitä miltä pelin hahmot nyt näyttävät. Kaikkien silmät on kuin kuolleella kalalla ja mitä helvettiä on F!Bylethin lookki? Miksei sillä voi olla samat vaatteet kuin M!Bylethillä? Ilmeisesti tässä ei voi edes hahmoaan muokata mikä oli itselleni iso plussa edellisissä kahdessa (jos nyt unohdetaan Echoes välistä koska se on remake) Enkä oikein tiedä mitä mieltä olen koko koulu asetelmastakaan, ilmeisesti jos vuotoja uskotaan niin se on vain pieni alkuosa peliä tosin mitä todella toivon.

Lisäksi muita "vuotaneita tietoja" joita ei ole varmistettu
Spoiler!
* Pelissä tapahtuu viiden vuoden aika hyppy
* oppilaiden kanssa voi deittailla, toivottavasti vasta tuon aika hypyn jälkeen?
* ei silitysminipeliä ala Fates vaan ilmeisesti jonkin sortin teehetki?
* ei lapsia
* ainakin kolme nais ja yksi mies hahmo on ilmeisesti avatarseksuaaleja eli deitattavissa sekä mies että nais avatarilla (Edelgard, Dorothea & Mercedes naisista. Miehistä vain Linhardt listattu tähän mennessä. Suurin yllätys tässä oli minulle se että Linhardt on ylipäätään miespuolinen hahmo mikä sanonee jotain pelin taidetyylistä...)
* kun olet valinnut minkä talon otat niin lopuista kahdesta tulee vihollisia tuon aika hypyn jälkeen
* Edelgard ilmeisesti saa kaksi reittiä, plääh, tietysti noista kolmesta juuri se joka kiinnostaa kaikista vähiten
Avatar
josie
[Admin] No-life
 
Viestit: 2010
Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 6:39
Paikkakunta: Finland/Suomi Lahti


Paluu Muut Kuin Harvest Moon Pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron