Tänään olen iloinen...

Söitkö jotain tosi hyvää? Oliko päiväsi todella loistava? Tapasitko kivan ihmisen? Näitkö loistavan leffan? Tahdotko kertoa siitä muille? Tämä on oikea alue sille.

Valvoja: josie

ViestiKirjoittaja Snowdance » To Marras 19, 2009 11:35

Älä huoli, hyvin täällä selviytyy...ja vielä paremmin voisi selviytyä, jos kävisi useammin luennoilla. Oon huomannut, että vaikka luulen, etten opi mitään kuuntelemalla, tuntuvat ne luennolla läpikäydyt asiat silti lukiessa heti jotenkin selkeämmiltä. :wink:

Täältä suli melkein kaikki lumet. ,_, Jäljelle jääneet pikkukinokset tuhosin MINÄ, kun puhdistin kenkiä savesta. Pakkaskelit on senkin takia hyvä juttu, ettei vakioreittini kaupalle ole silloin sulana virtaavaa savi- ja hiekkamultamönjää. Eww.

MUTTA olen iloinen, koska tulin just kampaajalta! :D Ja tosi tyytyväinen lopputulokseen. Tällaiset lyhkäsemmät Franziska von Karma-mallin hiukset. Vielä uusi väri päälle, olkoonkin, etten ole vielä ikinä onnistunut valitsemaan sellasta tummanruskeeta väriä, joka ei näyttäisi lopulta violetinmustalta. X_x
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » Ti Marras 24, 2009 2:27

Koeviikko on alkanut, hip hei. Pelkäsin matikankoetta etukäteen, koska tunneilla tuntui, etten osannut mitään. Varsinkaan sanallisia. Derivointi ja kulkukaaviot olivat kyllä hallinnassa, mutta kun luin kotona ja laskin tehtäviä, tuntui edelleen, etten osaa yhtään mitään. Yllätyin saadessani koepaperin eteeni, sillä koko kokeessa oli vain yksi sanallinen (jota tosin en osannut laskea) ja loput tehtävät olivat tosi helppoja. Tai ainakin tuntui, että sain tehtävät laskettua oikein. 7 tehtävästä osasin 5½ tehtävää, sanallista yritin ja yhtä b-kohtaa en laskenut ollenkaan. Varsin kivasti, vaikka itse sanonkin - palautuspäivänä sitten nähdään, miten kävi. Huomenna olisi englanti, sitten yhteiskuntaoppi ja historia. Kahteen viimeiksimainittuun en ehdi kyllä oikein kunnolla lukea, mutta historiassa saa onneksi olla kirja ja muistiinpanot kokeessa mukana. Viikonlopun jälkeen olisi vielä kolme koetta edessä (maantieto, ruotsi ja saksa) mutta ne uskon selvittäväni... ehkä.

Koeviikko osui tällä kertaa hieman ärsyttävään saumaan, sillä löysin uuden hauskan animen, jota aloin katsoa ja nyt se jäi kesken, kun pitää lukea kokeisiin. Ohjelman nimi on Baccano!, 13-jaksoinen + 3 OVA:aa sisältävä anime, mikä kertoo mafiaperheistä, alkemisteista, kuolemattomista ja homunculuksista. Verta ei säästellä - mutta ei huumoriakaan. Tapahtumat eivät etene kronologisesti vaan hyppivät saman jakson aikana ajasta ja hahmosta toiseen melko satunnaisesti, mutta hyvin tuossa kestää kärryillä. Yleensä en pidä tuon tyylisestä animesta, mutta Baccano! kyllä iski. 8 jaksoa on nyt takana ja loput katson tässä koeviikon välisenä viikonloppuna. Hahmoja ohjelmassa on muuten paljon, 20 henkilön kieppeillä (ja kaikki ovat aivan mahtavia- joskin osa erittäin psykoutuneita - persoonia), ja koko homma meinataan paketoida 13 jaksossa kaikkien kannalta. Mielenkiintoista!
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Snowdance » Ke Marras 25, 2009 1:24

TÄMÄ:

Kuva

Kolme opintopistettä lisää tietää sitä, että opintotuki alkaa vihdoinkin virrata uudelleen. :D
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Tom » La Marras 28, 2009 6:40

Huomattiin tässä yks päivä että Tilt pelikauppa vaihtaa käytettyjä pelejä kaikkiin tavaroihin mitä ne myy. No meillä kun on hiukan kertynyt DS pelejä, joista suurinta osaa ei edes pelata enää, niin vietiin sinne tänään 17 DS peliä :D Myyjä vaan tokaisi että onhan noita melkoinen kasa :D No saatiin sitten ostaa 203 euron arvolla kaikkea kamaa, mukaan tuli Xboxille uusi ohjain, kaksi Xbox peliä, Live pisteitä ja DS:lle Mario & Luigi: Bowser's Inside Story. Kannatti käydä! Lähdenkin tästä pelaamaan :D
Tom
Kana tarhanpitäjä

ViestiKirjoittaja Nuutyasha » La Marras 28, 2009 8:01

Bowser's Inside Story on helvetin loistava peli. Hyvin valitsit. :wink:
Kuva
Nuutyasha
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Tom » Su Marras 29, 2009 4:34

Kiva tietää, en ole vielä ehtinyt sitä pelaamaan mutta idea vaikutti mielenkiintoiselta.
Tom
Kana tarhanpitäjä

ViestiKirjoittaja Tom » La Joulu 05, 2009 10:26

Selailin tänään Xbox Livessä Games on Demand osiota, ja ajattelin katsella Fable 2 peliä. Huomasin, että siellä lukee että sen voi ladata ilmaiseksi, ainakin osan siitä, näin ymmärsin. En tiedä onko mitään järkeä jaella pelejä ilmaiseksi, mutta jos se on ilmainen niin se on päivän ilon aiheeni :D
Tom
Kana tarhanpitäjä

ViestiKirjoittaja Snowdance » La Joulu 12, 2009 2:19

^ Se kai oli pelkkä demo? Vaikea uskoa, että KOKO peliä jaettaisiin ilmaiseksi... :shock:

Min saan taas opintotukea! 14. päivä iskeytyy tilille takautuvasti marras- ja joulukuun tuet. Kerrassaan mainiota. Lisäksi sain eilen illalla viime tipassa väännettyä kokoon jonkinlaisen kurssiraportin molekyylistäni, joka joko hyväksytään tai sitten ei. Mutta ainakin tein asian eteen jotain. Pari vuotta sitten olisin vain luovuttanut raukkamaisesti.

Nyt pitäisi lukea ja laskea kaksi päivää maanantain tenttiin ja sitten, sitten voin lähteä kotiin joululomalle! 8)
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Celiaparas » Ke Joulu 16, 2009 6:39

Sain historian kirjotelmasta 9+ :D Olen erittäin iloinen, koska yleensä historian numeroni on 6-7.

Saatiin Ruotsalaisilta sukulaisilta joululahjat, ja yksi niistä on minulle. Tietysti heti tunnustelin ja ravistelin sitä! Se ei ole kirja, se ei ole CD-levy, se on DS peli! :D en malta odottaa jouluun! Taidan avata sen jo tänään..
I have a dream...
Celiaparas
Tavallinen turnipsin kastelija

ViestiKirjoittaja Demmi » La Joulu 19, 2009 9:55

Meillä oli kokeenpalautus ja pärjäsin todella hyvin, minulle tyypilliseen tapaan. Kaverini saavat taas lisäsyytä haukkua minua hikeksi ^^' En vain voi sille mitään, huonoja numeroitako sitä pitäisi alkaa ottaa? Enivei, todistukseen putkahti englannista ja matikasta 8, ruotsista ja saksasta 9 sekä yhteiskuntaopista, historiasta ja maantiedosta 10. Englanninkokeesta tosin sain ysin, mutta numeroon vaikuttivat kaikki kurssilla tehdyt työt (kirjoitelmat jne.) joten se laski hieman. Mutta en ole pettynyt, en tosiaankaan!

Löysin hauskan uuden harrastuksen! Varmaan jotkut ovat nähneet netissä, deviantArtissa tai jossain, ihmisten askartelemia papercraft-nukkeja, tai miksi niitä nyt voisi nimittää. Olin nähnyt juuri dA:ssa paljon Hetalia-papercrafteja ja halusin kokeilla itsekin. Tulostin siis netistä pohjat Englantiin ja askartelin sen. Harmi kyllä, olin jättänyt erikeeperini kouluun, joten jouduin turvautumaan paperiliimaan. Tämän seurauksena Englantini ei onnistunut mitenkään kamalan hyvin, mutta kyllä se aika söpöltä näyttää ^^ Suosittelen papercraftien askartelun kokeilemista kaikille, se on hauskaa pikkunäpertelypuuhaa. Nyt minulla on ainakin tekemistä joululomaksi...
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Ke Joulu 23, 2009 11:44

Itseä ilahduttaa se että olemme vihdoin saaneet muutamia numeroita suoritetuista kursseista:
Yrittäjyys 2 (odotin hylättyä koska se meni penkin alle koko kurssi)
Taulukkolaskenta 5 OHHOO taidankin olla tietämättäni nero!
Asiantuntijaviestintä 2 (odotinkin kakkosta >_>)
Ja informaatiolukutaito: Hyväksytty. Tämä oli vain koe jolla testattiin kuinka hyvin osaamme käyttää hakukoneita, sain btw täydet pisteet siitä testistä :P Odotan yhä ruotsin preppauskurssin numeroa... TOIVON saavani nelosen koska pärjäsin hämmentävän hyvin siellä :shock: Melkein voisi luulla että osaan jotain XD

Lisäksi ilonaiheeksi voisi ehkä mainita sen että kohta jouluhössötys on ohi <3 Olen iloisempi siitä että se on ohi kuin joulusta jos rehellisiä ollaan ^^U
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Soccan » Pe Joulu 25, 2009 1:24

Joulu tuli ja meni, ruuat on syöty ja lahjat avattu. Sain muunmuassa: hammasharjan ja suklaata, jotka olivat samassa paketissa (olikohan se jokin vihje..). Perus paperia ja kyniä, ja funktiolaskin (jee!). Kuulokkeet, jotka käyvät sekä tietokoneeseen että DSään, ja lisää suklaata! Ja marmeladeja!! Sääli, ettei kaupoista saa simaa muuta kuin vapun tienoilla, se olis kruunannut kaiken.. Täytyy ostaa sitten vappuna koko vuodeksi.

Lisäksi sain hyvän todistuksen, keskiarvo n. 7,7. Olen täysin tyytyväinen :D Veli sai.. olikohan 5 kutosta, 4 seiskaa, vain käytöksestä kasin ja matikasta ysin. Sen keskiarvo loi jotain 6,8 käytös mukaan laskettuna. Itse saan seuraavaksi päättötodistuksen, vähän jännittää jo..

Kello on jotain puoli 2 yöllä kohta ja täällä vain juon jo ainakin 5. tölkkiä kokista. Huomenna en sitten pääse ylös millään..
Hyvää joulua niin kauan kun sitä on vielä jäljellä! :wink:
Soccan
Turnipsien kerääjä

ViestiKirjoittaja Demmi » Pe Joulu 25, 2009 11:24

Hyviä jouluja minunkin puolesta, tänään kyllä tuo joulupäivä mutta jouluhan jatkuu vanhan kansan mukaan Nuutin päivään saakka. Tiedä sitten häntä...

Mukava jouluaatto kyllä tuli vietettyä ^^ Harmi, etteivät serkkumme tulleet meille tänä jouluna, mutta oman perheen lisäksi talossamme olivat molemmat mummot, pappa sekä eno. Sain tosi kivoja lahjoja, muun muassa alus- ja yövaatteita, karkkia ja suklaata, pari CD-levyä, tosi ison Aku Ankka- pehmolelun, muutaman lahjakortin ja kalenterin. Parhaat lahjat kuitenkin olivat Don Rosan Roope Ankan elämä ja teot 1 & 2, joita olen himoinnut jo pitkään, mutten ollut raaskinut ostaa kirjojen kalleuden takia. Minulla ei aikaisemmin mitään Rosan kirjoja ollutkaan, vaikka olen hänen sarjojensa ja taiteensa suuri ystävä, joten lahja oli erittäin mieluinen.

Tänään joulunvietto jatkuu laiskottelun (ja tottakai syömisen) merkeissä, ohjelmassa ainakin piirtelyä, lueskelua ja DS:n pelaamista. Huomenna sitten mummolle vielä syömään ja sitten alkaakin uudenvuoden odotus ~
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Ixu » Pe Joulu 25, 2009 9:23

Jouluruoka on ällöä:P Sain lopultakin tuon Tree of Tranquilityn ja se on ihana!!! Aion naida Luken, koska se on söpö. Harmi, että sen lapsi ei ole niin nätti. Tobyn lapsi sen sijaan on, mutta kumpi on tärkeämpää? Nätti lapsi, vai kivan näkönen mies? Ihan sama. Sain myös classic ohjaimen, joten pelaaminen ei ole enää tuskaaXD
Ihan kiva joulu ja kivat lahjat, tosin sain taas pään kipeäksi liiasta pelaamisesta ja Da Capo konvehdeista. Mitä niissä olikaan? Konjakkia? Ei siis yhtään alkoholia minulle... Menenä tästä kyselemään tyhmiä tuonne TT helppiketjuun!
Mrs Squall;P
Ixu
Lehmän lypsäjä

ViestiKirjoittaja josie » Su Joulu 27, 2009 4:18

Demmi kirjoitti: Parhaat lahjat kuitenkin olivat Don Rosan Roope Ankan elämä ja teot 1 & 2, joita olen himoinnut jo pitkään, mutten ollut raaskinut ostaa kirjojen kalleuden takia. Minulla ei aikaisemmin mitään Rosan kirjoja ollutkaan, vaikka olen hänen sarjojensa ja taiteensa suuri ystävä, joten lahja oli erittäin mieluinen.

Anteeksi tästä mutta tää onki saanu Donilta HALIN (ihan siis muutama viikko sitten kun mies kävi täällä Lahdessa)♥ Ihana mies ♥♥♥ Sääli vaan ettei piirrä enää, on niin vanha ja naimisissakin *sigh* Rakastan silti. Oli se liikkis ilme ku kysyin "Can I also.. get a hug?" ja vastaus oli käsien levitys ja "Ofcourse!" Ja sitten se rutisti niin kovaa ja meinasin pyörtyä onnessani ♥ *heiluu innoissaan löydettyään vihdoin toisen Rosan rakastajan* (siis ihan oikeasti heilun. Se että kello on 4 aamulla vaikuttanee vähän tähän käytökseen tosin @u@ )
josie
[Admin] No-life

EdellinenSeuraava

Paluu Maan ja Taivaan Väliltä