"kiukuttaa" ei ole oikea termi, oikeastaan itkettää lähinnä ja hiukan pännii.
Elieli, miulla on Tumblr, Sims aiheinen (whee) tänään sain viestin joltain Gomezilta ja se sitten vaahtos kiusaamisen vastaisen toiminnan tärkeydestä ja blaa blaa (joo toki olen kiusaamista vastaan vanhana koulukiusattuna!) mutta sitten päästiin tähän asiaan: "joten minusta sinun pitäisi reblogata nämä pari videota blogistani ja osoittaa olevasi kiusaamista vastaan, ai joo, aloin seurata tumblriasi *hymynaama*" Siiis.... minun sims-tumblrini pitäisi postittaa kiusauksen vastaisia videoita ja tyyppi vielä nyt seuraa tumblriani? Olin hiukan hämilläni joten sitten menin katsomaan tyypin tumblria, ehkäpä kyseessä oli joku simssin pelaaja joka vaan koki noiden videoiden jakamisen mahdollisimman suuren yleisön eteen tarpeelliseksi? Mutta ei, kaverin tumblrissa MIKÄÄN ei viittaa siihen että tämä edes tietäisi mikä Sims on. Lisäksi ne kiusauksen vastaiset videot oli sellaisia että ängsti scene tyttö kertoo kameralle että oo äm gee mulle niiQ sanottii et tapa ittes ja sit mä niiQ melkee tein nii ja sit mä niiQ aattelinki et perkele empä teekkää nii ja mä niiQ selvisin karseest kiusaamisest ja nyt teen näit videoit tumblrii ollakeni niiQ esimerkkinä kaikille kiusaamista kokeville et siitä niiQ voi selvitä!. = melko varmasti huomiohuora joka keksi että kas, mukamas kiusattu ihminen saa hirveästi sympatia pisteitä. =_= En ihmettelisi vaikka "Gomez" olisi tytön toinen tunnus jolla tämä yrittää saada lisää seuraajia ja viestejä reblogattua (rebloggaus siis tarkoittaa sitä että joku muu postittaa samasta viestistä kopion jossa säilyy viittaus alkuperäiseen lähteeseen omaan blogiinsa) Selatessani tätä "Gomezin" blogia tämä oli reblogannut varmaan kaiken sisällön tältä "kiusatulta tyttöraukalta" joten pyöritellessäni silmiä rullasin pahaa aavistamatta eteenpäin ja PÄM. Hirtetty koira ja kaksi urpoa poseeraamassa sen vieressä kuin olisivat tehneet jotain hienoa. Kun toivun alku järkytyksestä - ja siitä että aloin itkeä järkyttyneenä - sain luettua että sen kuvan tarkoitus oli saada ne pojat kiinni ja vastuuseen sen pienen koiran tappamisesta. Tuli niin paha olo ja se kuva oikeasti syöpyi mieleen. Nytkin vielä muistan sen tarkalleen, sen koiran kuolleen tuijotuksen.... Ja taas on silmät kyyneliä täynnä. Ei oikeasti, ymmärrän että TARKOITUS tuossa kuvan levittämisessä oli hyvä - tekijät tahdottiin saada kiinni - Mutta eikö sitä kuvaa olisi MITENKÄÄN voinut pistää linkin taakse? Tumblerissa on LAPSIAKIN. Ja sitten meitä muuten herkkiä jotka emme vain kestä eläinrääkkäystä.
en oikeasti voi ymmärtää ihmisen pahuutta. Pieni viaton eläin joka ei voi tehdä MITÄÄN puolustaakseen itseään, MIKSI se pitää tappaa? Olisivat jätkät tappaneet toisensa kun se kerran oli niin "coolia" toivon ihan oikeasti että joku saa ne kiinni ja hirttää kuten sen koiran. Se olisi mielestäni ainoa sopiva rangaistus mokomille nilkeille.
Tästä inspiroituneena kyllä aloin pohtia että mitä itse voisin tehdä eläinten hyväksi ja jotenkin päädyin paikallisen kodittomien kissojen sivulle... Huolisivatkohan koiran lenkittäjää tai kissankesyttäjää (siis voisin tarjoutua seurustelemaan kissojen kanssa että kesyyntyisivät koska aika montaa noista kuvataan tuolla sivulla aika äreäksi ja villiksi) Voisi auttaa niitä löytämään kodin.

arvaan että äiti sanoo heti topakasti "EI" jos ehdotan että vähennettäisiin sieltä kissojen määrää yhdellä tai kahdella tai... kolmella kisulla.