Tänään olen iloinen...

Söitkö jotain tosi hyvää? Oliko päiväsi todella loistava? Tapasitko kivan ihmisen? Näitkö loistavan leffan? Tahdotko kertoa siitä muille? Tämä on oikea alue sille.

Valvoja: josie

ViestiKirjoittaja Snowdance » Su Joulu 27, 2009 5:31

^^ ja ^: Minäminäminä myös! Rakastan Don Rosan ankkasarjiksia! Omistan taas kaikki Suomessa ilmestyneet kokoelma-albumit, koska sain Kolmen Caballeron paluun joululahjaksi. Ne (Rosan omastakin mielestä) surkeat jonkun muun kässäröimät tarinat laskevat albumin arvoa, enkä innostunut Caballero-tarinoistakaan, koska en ole nähnyt kokonaan sitä elokuvaa, josta Jose ja Panchiko ovat peräisin. MUTTA tykkään hirmuisesti Pikku Apulaisen syntytarinasta ja Talon kokoisesta vastustajasta. :D

Tämä oli nyt...umm, kolmas joulu, jolloin sain lukea jouluyönä Don Rosan albumia. 2005 Musta Ritari, kaksi vuotta sitten Roope Ankan elämä ja teot kakkonen (Huippu! Yukonin sydämet <3<3<3) ja 2009 nuo Kolme Palleroa. Vaikka DR ei enää tekisikään uusia sarjoja, on jostain arkistoista pakko löytyä vielä tarpeeksi materiaalia yhteen albumiin, että Olla kuin ei olisikaan saadaan julkaistua albumissa. ;_;

Ah, hyvää joulun loppumista vaan kaikille! Jouduin kuulemaan niin monta joululaulua ja hössötystä joulurauhasta, että aloin inhota koko joulu-sanaa. Niin käy nykyään aina. *varaa ensi jouluksi erakkomökin tunturin kupeesta* Sain joululahjaksi sarjisalbumin lisäksi tasapainolaudan (sellaisen ei-sähköisen), Juha Taskisen Saimaa-aiheisen valokuvakirjan, uudet vuoratut lapaset <3 ja urheilukerraston.

Mutta selittäkääs, miten 00-luku voi olla melkein ohi?! Vastahan se vuosituhat vaihtui ja silleen...tunnen itseni hyvin vanhaksi. ;_; Tykkään kuitenkin uusista aluista. 10-luvulla aion saavuttaa jotain merkittävää edes itseni kannalta! *puntaroi uudenvuodenlupausten topicin perustamista*
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » Ma Joulu 28, 2009 10:22

^ Meitä Rosa-faneja löytyykin aika iloinen joukko täältä foorumilta : D Josie, olen kateellinen! Rosa on kyllä aika suosittu Suomessa muutenkin. Itse sain juuri ensimmäiset Rosa-albumini, mutta koska minulle on tullut Aku Ankka vuodesta 1993 lähtien, löytyy miekkosen tarinoita ihan mukavasti arkistoistani. Oliko Olla kuin ei olisikaan se tarina, missä Akulla on synttärit ja sitten se toivoo ettei olisi syntynytkään? Yukonin sydämet on kyllä ihana ja tykkään niistä nuori Roope-seikkailuista muutenkin. Ehkäpä yksi kaikkien aikojen hienoimmista sarjakuvasivuista on Yukonin sydämien sivu, jossa Roope ja Kultu kohtaavat palavassa saluuna Rivollissa. Sitä oikein jää tuijottamaan pitkäksi aikaa kun kohdalle osuu.

Tänään suuntaan mummolleni, jossa 7-vuotias serkkunikin punkkaa pari yötä. Se on jo aivan innoissaan odottamassa, milloin tulen, koska olen luvannut opettaa sitä pelaamaan joululahjaksi saamaansa Littlest PetShop - peliä ja neuvomaan myös jossain muissa DS-peleissä : D Serkku tykkää miusta tosi kovasti, koska opetan sille kaikkea tuollaista, luen satuja jne. Kirppiksellekin olisi tarkoitus mennä penkomaan, sijaitsee ehkä n. 200 m päästä mummon asunnosta joten hoituu samalla reissulla. Tarkoituksena olisi löytää kengät Unkari-cossiin, hameen ja essun teetätän ompelimossa (mikäli en sitten kirppikseltä satu löytämään) ja sitten alkaakin cossi olla plakkarissa ~ Niin joo, kukka vielä puuttuu...
Puvuista vielä puheenollen, käytiin eilen äidin kanssa ostamassa miulle vanhojentanssipuku! Eihän se mikään erityisen hieno ole, MuotiModasta ostettu ja varmaan viidellä on samanlainen, mutta itse tykkään siitä kovasti. Sellainen vihertävä ja sitten siinä on leveä helma ja joku pitsihärpäke vyötäisillä. Mekko on olkaimeton, joten joku alusasuviritelm pitää vielä kehitellä sen kanssa pidettäväksi. Ja kengätkin pitäisi vielä hankkia. Sain myös eilen alennusmyynnistä uudet talvikengät, tosi nätit lyhytvartiset ja korolliset ja vielä pyöreäkärkiset! Ihanat <3
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Snowdance » To Joulu 31, 2009 12:29

^ On, se on juuri se Akun masentava synttäritarina. Suosin ehdottomasti Rosan Roope-tarinoita, joten Olla kuin ei olisikaan on oikeastaan ainoa akukeskinen sarja, josta (Rosalta) tykkään. Sellaiset vaihtoehtoiset ulottuvuudet ovat jännä idea muutenkin.
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Tom » Pe Tammi 08, 2010 8:33

Rahan tarve loppuikin aika äkkiä, en muistanut että tänään on palkkapäivä! 75 euroa sain palkkaa <3
Tom
Kana tarhanpitäjä

ViestiKirjoittaja Demmi » Pe Tammi 15, 2010 8:04

Tulin juuri Lappeenrannasta shoppailureissulta (äidin ja siskon kanssa olin) ja kyllä täytyy ostoksiin olla taas tyytyväinen! Ostin paljon mangaa englanniksi (6 pokkaria + 4 laitoin tilaukseen ja ensi viikolla pitäisi tulla), sain kengät vanhojentanssipukuuni sekä kaikenlaista muuta pientä ja mukavaa. Kengät on tosi nätit, sellaiset mustat korkkarit missä on inhimilliset korot ja sellainen nätti solkisysteemi. Tykkään tosi paljon ^^ Puku oli jo aikaisemmin ja alusvaateosastokin tuli hankittua, joten nyt ei sen puolesta tarvitse enää murehtia. En malta odottaa, että pääsen lukemaan uusia mangoja~ Nyt on ainakin lukemista joksikin aikaa ^^
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » To Tammi 21, 2010 5:52

Tuplapostaan ihanasti~

Feilasin tänään niin eeppisesti vanhojentanssiharkoissa ettei kyllä voinut muuta kuin nauraa XD Eli siis, oma parini ei jostain syystä tullut paikalle, joten tanssin erään toisen pojan kanssa, jonka pari ei myöskään ollut paikalla. Kaikki ovat varmaan ainakin jossain nähneet vanhojen tansseja, ja siinä tangossahan tehdään sellainen taivutus, missä poika taivuttaa tyttöä. No, parini ei sitten ollut oikein hereillä, joten meikäläinenpä lentää oikein railakkaasti selälleen lattialle 8D Ikinä ei aikaisemmin varmaan kenellekään ole sillä lailla käynyt, ja nyt minä sitten lensin. Siitä vaan äkkiä ylös ja jatkamaan askelia. Kyllä nauratti itseänikin ja vieressä tanssineet nauroivat ja kysyivät, olenko kunnossa XD Eihän se kaatuminen hauskaa ollut, mutta kyllä noin tyhmälle mokalle sai kyllä nauraa tanssin loputtua. Parini sitten vaan: "Älä heittäydy tolleen", mutta minkä minä voin jos toinen ei pidä kunnolla kiinni. Molemmissa vikaa. Nyt vaan sitten toivotaan, ettei toista kertaa enää moista tapahdu : D

Pitäähän sitä myös tottakai iloita tilaamistani mangoista, jotka tulivat, sekä ihanasta pupunkorva-piposta, joka myöskin tuli (ostin netistä). Siinä on tosi pitkät korvat, joissa on samassa lapaset. Tosi suloinen! Lisäksi telkkarista tulee tällä viikolla paljon taitoluistelua, jota RAKASTAN katsoa!! Iloa himmentää tosin valtava työmäärä äikän kurssilla (vitoskurssi) sekä paljon muita, jakson loppuun ruuhkautuneita töitä.
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Su Tammi 24, 2010 3:41

Woo olen nyt onnistuneesti ohjelmoinut KAKSI java ohjelmaa! Toinen vain laskee että 10 jaettuna kolmella on 3.333332(muistaakseni) ja toinen kysyy montako kilometriä ajetaan ja laskee sitten siihen kuluvan petrolin määrän XD Jostain syystä en saa kylläkään täysin samanlaista ohjelmaa, joka kysyy myös paljonko petroli maksaa ja paljonko sitä kuluu sadalla kilometrillä toimimaan :\

^Opin nämä btw kotona lukemalla netistä Java oppaita ja vain kokeilemalla ees taas kunnes se alkoi toimia =_=

...Nyt voisi sitten loppu päivän "ansaitusti" viettää pelaamalla Simssiä... ♥
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Demmi » Ke Helmi 03, 2010 11:38

Ah, ihanaa olla jo näin aikaisin kotona koulusta~ Minulla on nyt huippurento koeviikko, vain kolme koetta, joten vapaata on paljon! Tänään pääsin jo yhdeltätoista, huomenna menen kahteentoista ja maanantaina ei ole koulua ollenkaan~ Ihanaa! Tiistaina on vain vanhojentanssiharkat kahdeltatoista ja keskiviikkona alkaakin sitten uusi jakso. Vain viisi kurssia, joten ei tule kauhean haasteellista olemaan ^^ Eri asia on sitten se, miten selviän kahdesta yhteiskuntaopin kurssista, jotka buukkasin sitten tuohon samaan jaksoon... mutta olkoon. Viitosjaksossa loppukeväästä onkin sitten tekemistä, 7 kurssia ja kaikki lukuaineita X_X Mutta nyt täytyy tästä vapaudesta nautiskella, kun ei tuota koulua mitenkään hirveästi ole~
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Tom » Ke Helmi 03, 2010 12:42

Tulin perjantaina kipeäksi ja nyt olen viimeinkin parantunut <3 En ole päässyt edes ulos sitten perjantain, oli hiukan tylsää. Kiva olla taas terve! ♫

Edit:
Nyt tulikin ilonaihetta aika monellekkin päivälle! Green Day tulee Suomeen! <3 Ja minähän aion päästä sille keikalle. Ne kun ei kovin usein täällä käy.
Tom
Kana tarhanpitäjä

ViestiKirjoittaja Demmi » To Helmi 04, 2010 8:57

Tom kirjoitti:Edit:
Nyt tulikin ilonaihetta aika monellekkin päivälle! Green Day tulee Suomeen! <3 Ja minähän aion päästä sille keikalle. Ne kun ei kovin usein täällä käy.

Tuosta tulikin mieleeni, että onnistuin saamaan liput Baseballsin kesäiselle Imatra Big Band Festivalin keikalle tässä pari viikkoa takaperin. Jee! En ole todellakaan mikään suuri Baseballs - fani, mutta mielestäni heidän kappaleensa ovat aika hauskoja ja bändin jätkät vaikuttavat ihan hyviltä tyypeiltä, joten kun sain tietää lippujen tulevan myyntiin, halusin heti päästä katsomaan bändiä. Liput tulivat myyntiin muistaakseni 18.1. ja menivät kuulemma netistä parissa minuutissa. Olin itse koulussa, mutta äitini meni jonottamaan aamulla BB-toimiston eteen lipun saadakseen. Jono oli tosi pitkä, mutta äitini onnistui saamaan lipun minulle. Siellä oli tehty sillein, että myytiin max. 6 lippua per ostaja, jotta kaikki saisivat, mutta jonon loppupää ei enää saanut ostaa niin montaa, jotta kaikki saisivat. Olin juuri saksantunnilla, kun sain äitiltä viestin että sain liput, jolloin kiljaisin "MIE SAIN LIPUT BASEBALLSIN KEIKALLE! JEE!!" ja sitten vaan nauroin >D Saksanopen ilme oli aika ikimuistettava 8D BB- viikon klubikeikat tosin ovat K-18, mutta olen silloin jo 18 täyttänyt, joten Baseballsia vaan sitten kastsastelemaan kesällä~
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Tom » To Helmi 04, 2010 4:34

Baseballs on aika hyvä minunkin mielestä.. Teimme siskoni kanssa sotasuunnitelmaa miten saisimme liput Green Dayn keikalle, me laitetaan äiti jonottamaan sinne :) Eiköhän me saada ne liput sinne kun saatiin U2:n keikallekkin.

Tänään olen iloinen siitä että tänään oli viimeinen koe tässä jaksossa. En olisikaan jaksanut lukea enää :) Ensi viikolla alkaa sitten uusi jakso, eli ei tarvitse tehdä mitään, kun jaksojen alussa ei tehdä ikinä mitään kunnollista :D
Tom
Kana tarhanpitäjä

ViestiKirjoittaja Demmi » Pe Helmi 05, 2010 1:59

Ilonaiheita tuntuu nyt riittävän: kokeet ohi!! Okei, minulla oli vain kolme koetta, mutta silti! Uskonnossa, saksassa ja äidinkielessä, varsinkin viimeiksimainitussa, oli kyllä lukemista ihan tarpeeksi + kurssityöt vielä siihen päälle. Huh! Kaiken sain kyllä ajallaan valmiiksi, tuo äidinkieli on siitä aina inhottava, että siinä on niin paljon hommaa >< Mutta eipähän sitä enää tänä vuonna ole kun viitoskurssi on nyt onnellisesti takanapäin~ Kävin myös tekemässä kuvistyöni loppuun kokeen jälkeen ja palautin nekin, joten nyt olen vapaa muutaman päivän ajan, viikonloppu ja maanantaina ei koulua! Jee! Tiistainakin on vain vanhojentanssiharkat, mutta keskiviikkona alkaakin sitten taas uusi jakso. Siinä tosin minulla on vain viisi kurssia, joten mitenkään erityisen työntäytteinen se ei varmaankaan ole. Nyt vain pitäisi sitten rustata yleisen musiikkitiedon esitelmä pois alta, niin ei mitään olisi vähään aikaan. Tässähän voisi vaikka ruveta piirtelemään ja pelailemaan kaikenlaisia keskenolevia pelejä. Ja katselemaan telkkaria, nyt alkaa kamalasti hyviä sarjoja! Ja minä kun en edes katso paljoa telkkaria, nyt sen ääressä tulee kohtapuolin viivähdettyä kun Heroes, True Blood, House ja Hercule Poirot alkavat. Ja Canaliltakin tulee Housea, jota katson. Meep! Poirotit varmaan pitää nauhoitella, mutta muut yritän katsastella ajallaan, lähetysajoista tietty riippuen.
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Snowdance » Pe Helmi 05, 2010 7:18

Long time no see! Olen nettilakkoillut koko alkuvuoden ilman nettikaapelia ja ollut vapaaaaaaa koneen edessä istumisesta! Uskomatonta. Lisäksi tarvitsen nykyään enää normaalimäärän unta, joten vuorokauteen on ilmestynyt monen monta lisätuntia, joita tietokone ei edes kaappaa.

(Eilen tulin käymään koti-kotona ja täällä on kyllä käytettävänä houkutteleva vm. -99 tietokone.)

Hmm, mistäs muusta olisin erityisen iloinen? Ostin viiden kilon kahvakuulan treenikaveriksi. Elättelen toiveita siitä, että kesään mennessä omistaisin jonkinlaiset käsivarsilihakset. Sitten löysin kirpparilta 12 eurolla luistimet. Nyt pitäisi vielä uskaltautua kokeilemaan, osaanko kymmenen vuoden tauon jälkeen enää ollenkaan luistella. :P Ehkä se olis samanlainen taito kuin pyörällä ajaminen, kerran oppii niin aina osaa.

Demmi kirjoitti:En ole todellakaan mikään suuri Baseballs - fani, mutta mielestäni heidän kappaleensa ovat aika hauskoja ja bändin jätkät vaikuttavat ihan hyviltä tyypeiltä, joten kun sain tietää lippujen tulevan myyntiin, halusin heti päästä katsomaan bändiä.

Kuuntelin joskus radiosta jotain Babeballs-kappaletta, ajattelin sen olevan hyvä kappale...ja luulin sitä ELVIKSEKSI. 8D Ja typotin näköjään bändin nimen niin taidokkaasti, että jätän sen tuollaiseksi. ^^ Haluaisin kokonaisen Baseballs-levyn, mikäli ne muutkin kappaleet ovat yhtä mielenkiintoisia. Luulin, että kaikki nykypop on melodialtaan tylsää ja ei-huomioitavaa. Siitähän tuokin Elvis-mielleyhtymäni aiheutui.
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Andras » Pe Helmi 05, 2010 11:35

Aye, aye, pitkästä aikaa! Terve.

Tämän päivän ilonaiheet ovat kokeiden päättyminen, jakson (ja tämän myötä myös luokan) vaihtuminen, suklaan ostaminen, se että bussikuski vaivautui odottamaan pysäkillä huomattuaan minun pinkovan pysäkille kuin viimeistä päivää.. Lisäksi olen sopivasti parantunut tällä viikolla vaivanneesta flunssasta ja pääsen nauttimaan viikonlopusta täysillä.

Kaikinpuolin mainio päivä. Ihanan energinen olo. Ja vapautunut kun kokeet ja koulutehtävät eivät höngi niskaan. Saa nauttia tästä nämä kaksi päivää, ennen kuin alan panikoida uusien luokkalaisten nimien oppimisesta ym. mukavasta. :D
Andras
Farmin pelastaja

ViestiKirjoittaja Tom » Ke Helmi 10, 2010 4:22

WOOOOHOOOO, saatiin liput Green Dayn keikalle <3 Mitäköhän tekis kesäkuuhun asti? Onneksi me saatiin ne, olisin masentunut jos ei oltais saatu :D I'm so high.. :)
Tom
Kana tarhanpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Maan ja Taivaan Väliltä