^ Voi pientä, voin "lohduttaa" että jos satutte alueelle jolla ei ole hyttysiä niin saatte kärsiä mäkäräisistä. nimim. "Muistan sen kesäreissun lapissa vuonna....(kun hyttyset ja mäkäräiset vuorotellen söi)"
Noh niin ja nyt siis yökukkujien ketjuun kiltisti postanneena aikeenani koiran hankinta hiukan kitinää:
1. VOI HELKKARI MITÄ KOIRIEN HINNOILLE ON KYMMENESSÄ VUODESSA TAPAHTUNUT! KUN 10 VUOTTA SITTEN OTETTIIN MEIDÄN CAVALIER MAKSETTIIN SIITÄ 1500
MARKKAA NYT HINTA ON MELKEIN SAMA
EUROINA!!! Kellä oikeasti on varaa? D:
2. pentutehtaat. En ollut edes tajunnut kuinka paljon niitä on. Mutta kun samalta ihmiseltä on yhdellä ilmoitus palstalla 3 eri pentuetta myynnissä niin mitä muuta voi siitä vetää johtopäätökseksi

Sääliksi käy emoja...
3. "minä puhuu hoono soomi osta ilmainen super cute chihuahua baby or a baby sonni koira tämä teksti google translatet nicely" <- näitten tälläisten ilmoitusten määrä yllätti myös, yleensä nuo koirat siis tulevat virosta tai venäjältä, paitsi etteivät tulekkaan =_= Eli siis noissa luvataan antaa ilmaiseksi pieni rotukoira,( Chihuahua ja "sonnikoira"(bulldoggi) näyttivät olleen suosituimpia) ja sitten jos niitä kyselee niin "koira pitää lennättää venäjältä suomeen ja matkarahat halutaan etukäteen" -> rahat katoavat ja koiraa tietenkään ei saa. (Ja huom! En nyt tarkoita ettei Venäjällä tai Virossa olisi ihan asiallisia ja hyviäkin kasvattajia, mutta miten se sanonta meneekään "pari mätää omenaa pilaa koko sadon"... tai jotain ^_^U)
4. Kaikki muut huijarit: Olin jo melkein ottamassa yhteyttä erään rotukoiran pentuja tarjoavaan kasvattajaan mutta sitten aloin pohtia että jokinhan mättää kun hinta oli niin halpa (alle 500) pikainen tutkinta paljasti että kennelistä sama rotu maksaa 1500 ja jopa yli ja kun löysin toiselta sivustolta saman ilmoituksen (vieläpä kympin halvemmalla o_ô ) ja osoitteen jota EI OLE OLEMASSA kera niin surkea scämmi oli paljastettu. *syvä huokaus* (osoitteen olemassa olemattomuuden tiedän siksi että se oli etelä esplanadinkatu lahdessa ja lahdessa asuvana voin vannoa ettei täällä todellakaan ole esplanadin katua ja karttakirja vielä todisti että olen oikeassa =_= )
Masentaa koko homma. Nyt vaan tressaan että mitä jos KUMMINKIN onnistun jotenkin tukemaan jotain pentutehdasta tai jotain ja en osaa enää noita edullisempia hauvoja katsoa ilman että ajattelen "onkohan tääkin jonkun pentutehtailijan "tuote" joka "hajoaa" viikossa..." Viitaten nyt
tähän juttuun koirat.comissa... Sääliksi käy ostajaa, sekä tietysti pentua, sen emää ja muitakin asiaan liittyviä ihmisiä ja eläimiä (miinus tehtailija luonnollisesti, mokomalle pitäisi rankaistukseksi antaa jonkun taistelukoiran repiä se kappaleiksi

vaikkei sekään nyt tietenkään reilua olisi... Mutta enpä keksi mokomalle ihmisen häpeäkuvalle "parempaakaan" rangaistusta.)
Miksi aina kun alan uskoa etteivät ihmiset olekkaan niin pahoja olentoja kuin millaisina meitä pidän niin sitten törmään johonkin tälläiseen...? Ja anteeksi, nyt menen potemaan morkkista siitä että synnyin ihmiseksi loppuyöksi pimeään huoneeseeni....
edit 23.6 No kiva, löysin sitten sopivan hauvan ja äiti heittäytyi kantaan "jos tahot sen ni sit otat ite yhteyttä ja kysyt sitä" (olen super ujo soittamaan ventovieraille) mutta myyjä otti vastaan sähköposteja joten lähetinkin ovelasti sellaisen

MUTTA kun sitten kerroin että sieltä tuli vastaus että voidaan tulla katsomaan niitä pentuja kunhan vaan ilmotetaan ajankohta etukäteen niin sitten äiti päättikin pistää jarrut pohjaan ja se 350 mitä pentu olisi maksanut onkin yhtäkkiä iiiiiihan hirveästi rahaa ja ei mitenkään nyt ole varaa siihen! Siis mitä? Ensin se lupaa että jos löydän korkeintaan 500 maksavan koiran voidaan ottaa se ja sitten kun löydän reilusti ALLE sen hintaisen niin se ei käy?

Hiukan kyrpii suoraan sanoen. Jos se ei halunnut ottaa koiraa mistään hinnasta ni olis helvetti sanonu sen ENNEN ku mä kulutin viikon etsien luotettavan olosta myyjää jolla on halpoja pentuja. Ollaan nyt sitten tänään otettu asian tiimoilta jo KOLMESTI yhteen (tai siis eilen... en vielä ole mennyt nukkumaan) Jotenkin koko homma on kääntynyt muotoon että mä olisin syypää siihen että se pentu on niin kallis o_ô (=että olisin ettinyt vaan liian kalliita pentuja) Mutta se ite anto mulle hinta ja koko rajan ja mä onnistuin löytämään jotain mikä meni siihen kategoriaan joten helvettiäkö mulle skitsoaa. Ei ole mun syyni että joku myy koiraa niin halvalla että se makso alle 500 >P Koska siitähän tässä varmaan oli kyse, se yritti iskeä niin alhaisen hinnan ettei kukaan myy sillä ja nyt sitä pännii kun joku myikin. Meh. Joo vali vali, mutta ihan oikeasti haluan sen koiran, nyt vain pitää pari viikkoa antaa pölyn laskeutua ku se on noin vihanen ja sit yrittää taas. (Mutta itseppä lupasi ja pidän huolen että äityli PITÄÄ lupauksensa)
[/äärettömän pitkä ja tylsä rant ala Josie]