Rune Factory pelipäiväkirjat :D

Kuten otsikko sanoo, Rune Factory keskustelu tänne.

Valvoja: josie

ViestiKirjoittaja Snowdance » Pe Touko 20, 2011 1:53

Kaksi kiireistä ensimmäisen kevään viikkoa on takana Ar... Al.. Alvarnan ...? mikähän sen oikea nimi olikaan, kaupungissa! Huomasitteko j-rpg-kliselistan vakkarimerkinnän? Päähenkilö aloittaa pelin jossain uneliaassa pikkukylässä muistinmenetyksestä kärsien. :D Ei sillä, että se minuu olisi ikinä haitannut, koska tykkään tutustua uuteen j-rpgeehen ilman stressaamista.

Jätin Kylelle oletusnimen Kyle, ja farmikin saa olla Misty. Rune ykkösessä huomasin, ettei ollut kovin hyvä idea nimetä "farmeria" itteni mukaan, koska se kuitenkin on selkeästi a) erillinen kirjoitettu hahmo, b) omilla vuorosanoilla ja c) omalla animemies-pärstäkuvallaan. Siispä Kyle. Jos hän saa tyttären (voiko lapsen sukupuoleen vaikuttaa?) niin sitten sijoitan ehkä itseni peliin. :)

Ensimmäiset kaksi viikkoa olen lähinnä keräillyt maasta yrttejä ja juossut toimittamassa asioita ihmisille Bulletin Boardin requestien mukaan. Hauska idea tuo Bulletin Board, kyllähän noita suorittaa ihan mielellään, kun jokaiseen vielä liittyy jokin uniikki sananvaihto tai vitsi. Talouteni sai superbuustauksen, kun toimitin Maxin pinaatin äääkukaserasistinenelffipoikaolikaan, no sille kuitenkin, ja Max maksoi siitä hyvästä 4000 G palkkion. Pystyin ostamaan pari pussia turnipsinsiemeniä. Miten ne siemenet muuten ovat niin järkyn kalliita? O_o Olen viljellyt vasta muutaman turnipsipenkillisen, ja kevätmetsään olen sijoittanut valtavan summan kahden mansikansiemenpussin takia. MUTTA, jos siellä tosiaan on koko ajan kevät, ja mansikat tuottavat jatkuvasti marjoja, niin sijoitushan alkaa kannattaa.

Huomasin muuten, että Rune ykkösestä poiketen ne valmiiden peltojen Rune Points -jutut ei säily seuraavalle päivälle, vaikka pellosta ei poimisi yhtäkään kasvista. D:

Ja Rune ykkösestä puheenollen, en ole vielä yhtään perillä pelin juonesta tai "luolastojen" tarkoituksesta. Kukaan ei ole vielä tullut painostamaan Kyleä, että tämän pitäisi olla suuri sankari tai ylipäätään tehdä yhtään mitään. Wut. Ihanan normaali muutto uuteen kaupunkiin! 8D Jostain koulusta on ollut puhetta, siis tässä ketjussa, mutta ei minun pelissäni vielä kukaan ole maininnut mitään sen suuntaista. Mutta vastahan tässä onkin kaksi viikkoa takana.

Voi itku niitä jenkkiääniä. XD Kaikki naiset kuulostavat omituisilta viettelijättäriltä ja miehet muuten vaan epäilyttäviltä. Nuoret hahmot kuulostavat ihan liian vanhoilta. Lisäksi säikähdän joka kerta Kylen haukottelua, kun menen nukkumaan! :lol:

Pelissä on kyllä ihanan paljon dialogia. Neljä pienellä kirjoitettua riviä puhekuplassa. :D Minkähän takia elffipoika on niin vihamielinen ihmisiä kohtaan? En havaitse syrjintää toisin päin. Ja jos ovat Harvest Moonien uskonihmisten vakaumukset olleet hieman retuperällä aikaisemmin, niin tämän kylän pappi, Gordon, on kyllä kaiken huipentuma! XD Lähes kaikki kyläläiset iloitsevat Kirsikankukkajuhlasta siksi, että saavat siitä syyn vetää pään täyteen, ja pappi etunenässä. Uskomatonta.

Kylen tuleva vaimoke selvisi heti ensikohtaamisella. Armoitettu neito on hieman ujohko, totta puhuen niin kaino, ettei Kyle ole vielä kertaakaan (?) nähnyt edes hänen kasvojaan, mitä lie mutanttiominaisuutta siellä piilottelee. Mutta d'awwww, Dorothy! Olin niin iloinen, kun huomasin, että Dorothyn nimen kohdalla on tilastoissa myös sydänpisteiden merkintä. <3 Tätä ennen Kyle oli jo ehtinyt ihastua kylän tohtoriin ja aseseppään. Ihan oikeasti, päätin jo, että alan deittailla niitä, ja sitten molempia kutsuttiinkin ÄIDIKSI. X_x Eikä Kyle ole mikään kodinrikkoja.

Osa vaimoehdokkaista on jotenkin tosi pelottavan näköisiä. Niiden silmät ja tyhjä tai saalistajan katse! Mana ja erityisesti se aatelisperheen vihreäsilmäinen tytär. Hui sentään. :shock:

Mutta joo, jatkuu. Rakennutin juuri pormestarin avustuksella eläinladon, joten pitää lähteä kesyttämään lammashirviö, että Dorothy saa kaipaamansa villapalleron. <3 Ruoho on luojan kiitos nyt normaalia kestävää HM-ruohoa eikä sitä ekan Runen järkyttävää kertakäyttöistä.
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Pe Touko 20, 2011 4:52

Heh Dorothy oli oma ykkösvaihtoehtoni kanssa kun joskus kauan sitten japsiversiota pelasin. Tällä kertaa nain Alician koska siten en rikkonut yhtään pariskuntaa :)

Gordon on paras pappi ikinä! Etenkin jos annat rivalien mennä naimisiin ja sitten häissä ilmoitat ettet salli heidän avioliittoaan ja karkaat vaimon kanssa... Voi sitä naurua... *hihitystä* tästä siis löytyy youtubesta videoita jos kiinnostaa, tekijä taisi olla nimeltään... auberginebianca? Ehkä? *ei muista enää* "rune factory rival wedding" hakusanalla löytynee :3

Oma pelini jumittaa yhä siinä viimesessä luolassa, tuijotan lähes kirjaimellisesti ruohon kasvua. Laskin että jos lannoitan joka päivä niin saan sen auki "jo" 12 päivässä >.< Siinä sivussa läiskin tietenkin aina monsterit ja kulutan Airin voimat loppuun joka päivä niin ehdin varmaan päästä ainakin tasolle 85 ennen kuin pääsen kohtaamaan viimeisen örvelön e_e Taas saavutettu se vaihe pelissä että heitän sen ekan kämäsen miekan kehiin vain saadakseni vähän haastetta otteluihin XD Tietysti voisin vain harrastaa accessoryjen ja muiden tekoa ja treenata niitä skillejä mutta mitä sitä suotta.... Peli mennöö läpi osaamatta mitään healing potionia kummempaa :P
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Snowdance » La Touko 21, 2011 3:46

^ No kun se on niin ihuna. <3 Enpä olekaan ikinä ennen jahdannut HM-vaimoehdokasta näin aktiivisesti. :shock: Ekan kesän eka viikko menossa, ja Dorothy on noussut 9 + 9 pisteeseen! Emt, jotenkin minuun (siis minuun, ei pelkästään Kyleen) vetoaa aina tuollaiset ujot/jurot tyypit, joiden epäsosiaalisuus ei kuitenkaan ole hyökkäävää laatua (*köh*Jake ja Barrett*köh*) ja jotka pelin edetessä vähitellen avautuvat farmerille, kun niihin malttaa tutustua paremmin. Kuten Gray. Ja Vaughn.

Vissiin tässä pelissä sydänkohtausten virkaa tekevät nuo Bulletin Boardin tapaamiset? Luulen, että kutsuja tulisi muiltakin vaimoehdokkailta, jos lahjoisin vähän ahkerammin muitakin kuin Dorothya. Itseasiassa jopa tykkään näistä "sydänkohtauksista" enemmän kuin HM:issä, koska ainakin Dorothylla ne kestävät pitempään ja oikeasti vaikuttavat hahmon ja vaimoehdokkaan/farmerin suhteen kehittymiseen. Ja niissähän pitää usein valita vastaus monta kertaa samassa kohtauksessa.

Kyle ei vaan vieläkään tiedä, mikä hänen tarkoituksensa on. Pormestari Byron ja Rosalind kävivät salaperäistä kirjeenvaihtoa erittäin salaisesta ja tärkeästä asiasta, ja Alicia ennusti, että tulen tarvitsemaan vielä rutkasti puuta, joten enteitä jostakin on ilmassa! Vanhasta tottumuksesta olen laittanut viljelmiä "luoliin", vaikka kukaan ei ole sellaista ehdottanut, eikä siitä normaalin kasvisten myyntihinnan lisäksi ole mitään hyötyä vielä ollut.

Hylkäsin muuten aikeeni eläintaloudesta. En tiiä, onko vika pelissä vai 3DS:n DS-emuloinnissa, mutta peli hidastuu ihan mahdottomaksi pelata, jos alakerrassa on täydet neljä eläintä ja farmeri menee sisälle eläinlatoon. Huomaan saman hidastumisilmiön myös festivaalipäivinä satamassa, vaikka eihän siellä ole kuin kaksi ihmistä farmerin lisäksi. Omituista.

Joten: jätin vain susiystäväni Wolfyn. Siitä on jo nyt oikeasti hyötyä, koska Wolfyn selässä ratsastaen pääsee pikaisesti kevätmetsään PLUS Kyle saa kastella viljelykset rauhassa ja korjata sadon, kun Wolfy pitää ärsyttävät pikkuvihut kiireisinä. Wolfy is cute. <3 :)

Eteenpäin! Ai niin, myrskypolitiikka näyttää olevan samanlainen kuin Rune ykkösessä. :D Hirmumyrsky iskee erittäin todennäköisesti silloin, kun olet saanut oman peltosi + metsien peltotilkkuja raivattua ja kuokittua liian siistiksi. Pelin kun täytyy pitää huolta villiyrttien saatavuudesta, pyh. Olin muutenkin jättänyt niille oman alueen pellon keskelle. :evil:
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » La Touko 21, 2011 5:52

Se hidastuminen kun jotain liikkuu ruudulla on ihan normaalia, sen kanssa pitää vain elää ja ainakaan itselläni ei vielä kertaakaan ole peli kaatunut sen takia. Odotas vaan kun pääset pelaamaan lapsella ja satut samaan aikaan koulun pihaan kun koko luokka valuu sisään/ulos :lol:

Lisäksi tässä pelissä saa tosi nopeasti pisteitä niille vaimokkeille, pääpeli kun alkaa vasta lapsen saannin jälkeen ja Kylella vasta "harjoitellaan". (kaipaan Kyleä tosin :< ) kun pääset lapsella wooaamaan niitä muita muksuja niin niitten pisteet nousee paljon hitaammin.

Ai joo, rahan säästövinkki: Harvest Festivalilla älä suotta anna ihmisille vihanneksia, jostain syystä vaikka esim. Byron sanookin että "jaathan peltosi antimia kaikille tänään" niistä ei heru pätkääkään ystävyyspisteitä - päinvastoin kukaan melkein ei tykkää niistä pahuksen vihanneksista ja sitten ystävyys pisteet tippuvat ropisten >_< (lunttasin myös fogusta että se ihan oikeasti on hyödytöntä antaa niitä vihanneksia eikä vain minulta huonoa tuuria valita aina se inhokki rehu kullekkin :lol: )

Ja juu bullet board tehtävät = sydänkohtaukset. Viimeisessä tehtävässä Dorothyn tapauksessa saat muistaakseni sormuksen jolla voit sitten neitoa kosia. Alicialla sama esine oli kristallipallo. (siis tosi romanttista XD )
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Snowdance » Su Touko 22, 2011 2:14

Jees, muksugeneraatio on astunut kehiin. :D Olipahan kaikkien aikojen nopein Harvest Moon -raskaus. Se tapahtu melkein heti ja kesti...viikon, alle kaksi viikkoa? Koska Kyle ei edelleenkään muistanut raison d'etreään, hän nukkui koko syksyn lapsen syntymään saakka. Se oli tyttö! :D Arvattavasti siksi, että Kyle oli toivonut aikaisemmin tyttöä, kun vaimo asiasta kysäisi, heheh. Sen jälkeen Dorothy ehdotti, että lapsia varten rakennettaisiin koulu ja ensimmäistä kertaa pelissä oli joku oikea tavoite! Oikeasti, tuossa on kyllä pelin alkuosion heikkous. Jos en olisi tiennyt, että Kyle-osio on vaan tuollainen harjoitteluaika, jossa on tarkoituksena lähinnä vaan perheen perustaminen, niin olisin varmaan jo haukkunut pelin lyttyyn ihan päämäärättömänä. ^^;

Kouluun vaadittavat puut olinkin jo saanut kasaan ihmisten antamista palkkioista, ja rahatavoitteesta puuttui alle 10 000 G, mikä hoitui seuraavilla kypsyneillä mansikoilla ja kurpitsasadolla. Kymmenen koulunrakennuspäivän ajan Kyle tietenkin nukkui. :D

Sittenpä kuluikin seitsemän vuotta yhdessä vilauksessa, enkä saanut ollenkaan nähdä pelin talvea, koska vuodenkierto alkoi taas alusta. Nyt kadonneen isin arvoitusta ratkomaan! Kyle oli jättänyt perinnöksi kesäsaarelle tuottoisan ananasviljelmän, mutta perkules, kun vanha kastelukannu on niin syöpynyt, että jokainen ruutu pitää taas kastella erikseen. >.< Sain muuten ensimmäisen Try Againin, kun menin tutkimaan kevätmetsää ja kohtasin hullun omenapuun... tarkalleen sen jälkeen, kun olin tyhjentänyt kaiken rahanarvoisen repusta shipping biniin, mukaanluettuna kolme nippua parannusyrttejä... että silleen.

Hmm, kakkosgeneraatiossa taidan hankkia sukuumme vähän elffiverta ja tavoitella sitä Jaken ja Cecilian poikaa. :lol: Mutta siis, mitä hittoa, eivät kai nää alle kymmenenvuotiaat lapset kuitenkaan oikeasti mene naimisiin ym? :shock:
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » Pe Kesä 10, 2011 9:04

No niin, nyt minäkin pääsin häiriköimään tätä ketjua Rune Factory 2:n uutena, onnellisena omistajana. Ykköstä minulla ei siis ole enkä sitä näin ollen ole pelannut, mutta kakkosesta minulla on eeppisiä muistoja viime kesältä kun josie esitteli peliä 8D Mutta nyt pääsen vihdoin itse pelaamaan!

Heti alkuun eeppinen Harvest Moon-moka: luulin että ne siemenet kattavat vain yhden ruudun kuten Grand Bazaarissa XDDDDD Eieieieieieiei! Huomasin mokani kun aloin kasvattaa ruohoa monstereille. Hukkaan meni kaksi pussia turnipseja ja kaksi kukansiemeniä 8D Voi voi... mutta minkä minä sille voin, luulin että se GB:n yhden ruudun siemenjuttu koskee tätäkin peliä. No, onneksi sentään en ehtinyt istuttaa mansikoita! Jatkossa muistan tästedes AINA tarkistaa, että miten suuren alueen yksi siemenpussi kattaa. Olinkin jo vähän ihmetellyt että miten ne siemenet ovat niin kalliita ja yhdestä vihanneksesta saa noin 1/4 pussin hinnasta...

Mutta joo. Eka viikko... siinä maailmassa (nimi ei muistu mieleen) on nyt takana ja olen käyttänyt aikaani tekemällä kyläläisten antamia tehtäviä ja keräilemällä luonnosta rehuja ja muuta myytäväksi kelpaavaa. Olen saanut jo paljon työkaluja (varmaan kaikki) vaivanpalkaksi uurastuksestani. Viljely taas, no, kuten saatatte edellisen kappaleen perusteella arvata, ei ole vielä lyönyt leiville mutta jatkossa olen viisaampi! Ehkä kevään loppuun mennessä alan saada siltäkin osastolta enemmän tuottoja. Sain rakennettua jo ladon - kiitos rikkaan perheen ylitsevuotavien palkkioiden. Nappasin myös ensimmäisen elukkani, harmaan suden jonka ristin Garuksi Digimonin Garurumonin mukaan 8D (kyllä, katsoimme kaverin kanssa eilen Digimonia) En vielä tiedä, mikä Garun funktio pelissä on, mutta selvitän asian pian. Lisääkin örkkejä olisi mukava nappailla, olen aina tykännyt eläintalouden harjoittamisesta Harvest Mooneissa ~

Ja sitten kyläläiset. Olen tutustunut jo kaikkiin ja parilla on jopa yksi ystävyyspiste. Mielestäni äänet ovat ihan kivat, vaikka naiset kuulostavatkin joltain amerikkalaisten TV-draamojen viettelijöiltä ja muutenkin osa äänistä on tavattoman ja tahattoman koomisia (Roy, anyone?). Suosikkiasukeistani en ole vielä varma, mutta vihankohde löytyi välittömästi: BARRETT. Herranjestas, vanhojen pelien Herra Epäsosiaaliset Vaughnit ja Grayt ovat ihan lällärisarjassa tähän antisankariin verrattuna. "Moi, vihaan sinua, pää kiinni, pois tieltä, angst angst, vihaan isääni" jne. AARGH! Ihmettelin että tyyppi sentään kiitti ja vielä useamman kerran palauttaessani hänen kirjansa :shock: Barrett on kyllä rasittava. En tykkää Jakestakaan: "Olen haltija eli olen sinun ja kaikkien muiden surkeiden ihmisvätysten yläpuolella. Angst angst, en tykkää kenestäkään, mutta teen töitä ihmiselle mikä on OK. Ja luonnollisesti minulla on pakkomielle siihen ainoaan tyttöön johon voin rakastua, koska hän ei ole surkea ihminen vaan myös haltija" jne. Kaksi epäsosiaalista on jo liikaa, vaikka toisen motiivi onkin ihmisrasismi toisen ollessa perinteinen angstaaja.

Vaimokkeista taasen. Tai hetkinen, aluksi suurimpaan epäkohtaan: MIKSEI ALUSSA VOI PELATA TYTÖLLÄ???? Näin Maxin. Olin pyörtyä. Sitten muistin: "Jee, pelaan poitsulla = EN PÄÄSE MAXIN KANSSA NAIMISIIN". Yhyy! Max on komea, olisin NIIIN halunnut naida sen T__T Raykin on kiva. Joskin näyttää ihan tytöltä. Mutta vaimoihin. Yksikään ei vielä ole noussut ylitse muiden, mutta on jo sellaisia joita en varmasti nai. Rozalin ainakin, enkä kyllä hirveästi piittaa Dorothystakaan. Yuekin on vähän... siis sillä on sarvet? Mikä se on? Alicia on liian tyrkky - ne vaatteet :lol: Juliaan sen sijaan olen jo vähän tykästynyt joten luultavasti nain hänet tai sitten perustylsästi Manan. Cecikin on ihan kiva mutta ehkä tuuppaan hänet Jaken vaivoiksi. Ehkä poikaparka sitten muuttuisi vähemmän... vähätteleväksi. Rakkaus muuttaa ihmisiä - tässä tapauksessa toivottavasti haltijoitakin.

Hmm, mitenköhän parit muuten menevät tässä pelissä? Siis rivalit, vaikka tässä nyt kilpailua sinänsä ei olekaan. Olisi kiva tietää, onko "ylimääräisiä" jolloin kaikki saavat kaikki. Jaah, mitähän vielä. Aijuu, hahmoni nimi on muuten Arthur ja olen ihan rakastunut siihen grafiikkaan ja niihin hahmospriteihin <3 Ne on kaikki ihania! Tykkään tosi paljon pelin tyylistä muutenkin. Mutta takaisin sorvin ääreen ja vihanneksia viljelemään paremmalla menestyksellä :lol:
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Snowdance » La Kesä 11, 2011 8:11

Lisääkin örkkejä olisi mukava nappailla, olen aina tykännyt eläintalouden harjoittamisesta Harvest Mooneissa ~

Niin minäkin, mutta tässä Runessa se on käytännössä mahdotonta. :( Huomasit jo varmaan, miten järkyttävästi peli alkaa tahmata, jos eläinladossa on useampia elukoita. Tai jos ruudulla ylipäänsä on mitään liikkuvaa farmerin itsensä lisäksi. Luulin, että tuo johtuisi 3DS:llä pelaamisesta, mutta josiella on kuulema ollut sama ongelma, joten...
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Su Kesä 12, 2011 1:31

^ Mutta se siis ihan oikeasti vain hidastelee, ei mitenkään jumiudu tai mitään. Itselläni on... mitä...24 elikkoa? Niitä tulee aina 4/kerros joten se ei lagaa NIIN paljon.

Lisäksi nuo parit ovat siis
Dorothy & Barrett
Cecilia & Jake
Rosalind & Ray
Julia & Max
Jos nait jonkun noista niin sinkuksi jäänyt nai sitten Yuen. Voi olla että olen yksin tällä kannalla mutta en oikeasti voi kuvitella noista KETÄÄN Yuen kanssa. Etenkään jos ottaa huomioon miltä lapset näyttävät.... (Väitän YHÄ että Max on oikeasti niiden kaikkien isukki)

Itkin myös silloin joskus kauan sitten kun aloin pelaamaan koska olisin iiiihan mielelläni nainut niin Barretin, Jaken kuin Maxinkin *kuolaa* Ainoa vaikeus olisi ollut siinä että joutuu valitsemaan yhden. *heristää nyrkkiä* Mutta eikös se näin yleensäkin mene?

Ja Snowi, ei ne ei mene oikeasti naimisiin vain leikkii häitä ja sitten saa lopputekstit ja elämä jatkuu seuraavasta päivästä kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ainoa muutos elämään on se että kun käynnistät pelin seuraavan kerran niin uuden puolisosi ääni lausuu sen "Ruun factorii tuu" siinä alussa. Lisäksi missään ei sanota että lapsen pitäisi olla yksi avioinen, Airi on naimisissa Royn, Orlandin, Leonelin JA kaksosten kanssa. Ja kyllä, kaksoset ovat tyttöjä ja ei en itsekkään käsitä että bugittiko pelini, vai onko tämä kakkos generaatio vain seksuaalisesti avoimempi kuin kukaan edes on tajunnut XD kuitenkaan Leann ja Cammy eivät ole ehdottaneet avioon astumista Airille. *kohauttaa olkiaan*

Joka tapauksessa omassa pelissäni YHÄ odotan "ruohon kasvua" niin sanoakseni... Törsäsin jo kaikki rahani lannoitteisiin joten en voi enää enempää nopeuttaa viimeisten rehujen kasvua että pääsisin viimeisen monsterin läiskimään. Jos tahtoisin voisin nopeuttaa asioita huomattavasti vain nukkumalla aina kastelun jälkeen, mutta kun en jaksa panostaa aseiden/kilpien tekoon niin aion luottaa siihen että viimeinen vastus kaatuu brutaalilla voimalla. Jo taso 82 saavutettu, enää 18 niin 100 plakkarissa XD Päivittäin levutan noin 1.8 tasoa. Ja koska vielä menee noin 8 päivää että saan viimeisenkin rehuni kasvamaan niin ehdin kivasti melkein saavuttaa sen 100 tason :D
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Demmi » Su Kesä 12, 2011 5:05

Ääääh. :( Evotan eläinten - tai siis monstereiden - hoidossa ja olen unohtanut kaikki Manan antamat ohjeet. Tarvitsen apua! Voisiko joku vastata seuraaviin kysymyksiin:

- Miten niitä elukoita ruokitaan ja mihin se ruoka laitetaan? Toistaiseksi olen laittanut yhden rehun päivittäin siihen ladon ulkopuolella olevaan... mustaan aukkoon. Toistaiseksi kukaan ei ole sairastunut, mutta minulla on neljä eläintä enkä tiedä, monta eläintä yksi rehu ruokkii!

- Miten niiltä eläimiltä saa niitä tuotteita? Olen yrittänyt lypsää lehmääni mutta siltä ei tule mitään. Mitäs taikatemppuja tämän asian suhteen tarvitaan?

- Olen myös yrittänyt kasvattaa heinää, mutta kun leikkasin sitä viikatteella, en saanut mitään vaikka heinä palasi takaisin 1. tasolle. Leikkelinkö heinäni liian aikaisin vai missä vika?

Seuraava päiväkirjaus tulee kunhan olen saavuttanut kesän pelissäni ja saanut vastaukset kysymyksiini.
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Snowdance » Su Kesä 12, 2011 5:44

Eikös eläinten ruokkiminen ole tässä pelissä niin helppoa, että sitä on alkuun vaikea tajuta? :D Muistelen, että siinä ei tarvitse tehdä itse mitään muuta kuin huolehtia siitä, että rehun kokonaismäärä on tilastossa plussan puolella. Eli kun niität viikatteella kypsää ruohoa, se varastoituu automaattisesti ja yhtä automaattisesti eläimesi sitä sitten syövät, 1 kpl/eläin/päivä. Tilastossa on muistaakseni eläimen kohdalla rehumerkki tjsp. mistä käy ilmi, onko se saanut sinä päivänä ruokansa.

Lehmämonsterit alkavat (taas muistaakseni) tuottaa maitoa vasta jonkun ajan päästä, olisiko sillä ollut tekemistä sydäntason kanssa? Joidenkin elikoiden tuotteiden keräämiseen tarvitsen hanskan, erilaisen hanskan kuin Pet Glove siis, minkä saa palkinnoksi jostakin Bulletin Board -tehtävästä.
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Su Kesä 12, 2011 10:22

Mie en koskaan yrittänyt kasvattaa itse heinää ostin vaan suoraan Douglasilta kerralla repullisen kun olin *köh* hiukan rikas jossain välissä (tuotteet siis palautuvat aina kun kaupan sulkee) ja survoin kaikki vaan suoraan navettaan josta ne sitten elikoille tarjoutuvat omia aikojaan. Yhä edelleen siellä on tältä yhdeltä ostosreissulta muutama sataa heinää jäljellä. :lol: (= hieno perintö Airillle) Ja en kuollaksenikaan muista missä vaiheessa lehmiä sai lypsettyä, mutta siinä navetan vieressä on kyltti josta näkee niitten ötököitten tason ja sinne ilmestyy aina kuvake kun elikko on valmiina lypsettäväksi/kerättäväksi/kerittäväksi. Lisäksi elikoista saa tuotteita vain joka kolmas päivä. Muistaakseni eläimiä ei oikeasti edes tarvitse ruokkia, ne pysyvät ihan tyytyväisinä ilman ruokaakin, tai ainakin näin oli Rune ykkösessä.
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Demmi » La Kesä 25, 2011 9:23

Kiitoksia vastauksista!

Olen nyt saavuttanut kesän Alvarnassa. Viljely on ruvennut lyömään paremmin leiville ja tuottoisat mansikkasatoni kevätmetsässä takaavat sen, että aina on jotakin mitä myydä. Nyt viljelyksiä löytyy myös kesämetsästä ja pellollakin itävät kesäiset viljelmät. Jalokivillä ynnä muilla kaivostuotteilla olen myös tienannut ihan mukavasti. En vain oikein tiedä, mitä rahoillani ostaisin joten sitä on kertynyt :'D Eläinten ruokaa kun ei tarvitse ostaa tai ylipäätään monstereille mitään ja aseetkin omistan jo melkein kaikki, olen ostanut siemeniä Douglasilta ja niitä koruja Yuelta. Rahoja on melkeinpä vaikeampi saada kulumaan kuin Grand Bazaarissa!

Olen myös kasvattanut eläintalouttani. Garu-suden lisäksi ladossa asustavat Plume-kana, Frida-lehmä, Kitty- ja Betty-lampaat sekä Andy-pantteri. Garu on voimistunut jo melkoisesti ja maatilaeläimiltäkin olen alkanut saada tuotteita myyntii. Andy-pantterin funktio on sama kuin Garun, mutta olen käyttänyt enemmän Garua. Laiminlyöntiä on siis ilmassa, asia pitänee korjata piakkoin...

Mutta sitten oleellisimpaan, eli ihmissuhteisiin. Cecilia on tällä hetkellä eniten pauloissani kuudella sydän- ja ystävyyspisteellään. Manalla oli muistaakseni saman verran, Alicialla kuusi sydän- ja neljä ystävyyspistettä ja Julialla, Yuella, Rozalinilla ja Dorothylla kaikilla neljä kumpaakin. Vaimon valinta on lisäksi mennyt entistä vaikeammaksi. En oikein pidä erityisesti kenestäkään (siis tykkään kaikista, mutta kukaan ei ole noussut ylivoimaiseksi suosikikseni toisin kuin muissa HM-peleissä yleensä paras vaihtoehto erottuu jo alussa) ja sitten taas toisaalta en haluaisi rikkoa tiettyjä pareja! Alan pikkuhiljaa olla sitä mieltä, että Julia sopii paremmin Maxille kuin minulle ja Ceciä en halua naida kun Jake joutuu sitten Yuen kanssa yksiin :/ Olen nyt pyöritellytkin että naisin Manan, mutta toisaalta en haluaisi noudattaa pelin ns. "valmislinjaa" eli että Mana olisi se paras ja oikea vaihtoehto. Tai sitten nain Julian kaikesta huolimatta. Dorothykin on kyllä suloinen. Mitä teen?

JA BARRETTIN EI OLISI IKINÄ PITÄNYT AUKAISTA SUUTAAN. Viime päiväkirjauksessa kirjoitin miten inhoan koko hahmoa ja sen tylyyttä. Mutta sitten menin kuulemaan sen ihanan, matalan äänen... ja olin myyty. Ja muutenkin Barrett on muuttunut mukavammaksi ja kiinnostavammaksi. Sen sijaan järkytyin, kun pääsin viimein kuulemaan Jaken äänen ensimmäisen kerran. Kauhistus sitä määkinää :shock: En kyllä tykkää Jakesta muutenkaan mutta Barrettista olen alkanut välittää enemmän. Onneksi pelissä ei voi pelata tytöllä - muuten aviomiehen valinnasta tulisi minulle toivottoman vaikeaa kun Maxin lisäksi muitakin hyviä vaihtoehtoja piisaa :lol:

Kirsikankukkajuhla sai minut hihittelemään hölmönä 8D Oikeasti, koko juhlan funktio on siinä, että kyläläiset pääsevät ryyppäämään! Gordonin asenne varsinkin oli mahtava. Gordon, Natalie ja Douglas ovat muutenkin sellainen sankarijoukko ettei pahemmasta väliä :'D "Kun olin nuori, pojat lankesivat jalkoihini kun näkivät minut uimapuvussa", haikaili Natalie kesän avauksessa >D Hahmokaarti on kyllä värikäs ja Gordon epämääräisin ja moraalittomin pappi koko Harvest Moonin historiassa! Syömiskisassa feilasin: jäin jäätämään vaikka miten pitkäksi aikaa kun Herman oli sanonut että saa alkaa painaa nappia. Ja minä kun luulin että ruutuun tulee vielä joku "Press A button as fast as possible!" tai vastaava teksti. No, ensi kerralla paremmin.

Tässä pelissä kaikki kyllä sujuu hyvin rutinoidusti eikä kerrottavaa sen ihmeemmin oikeastaan ole. Tykkään kyläläisistä, viljely sujuu, rahan tuloa ei voi estää ja tehtävien hoito sujuu ongelmitta. Seuraavaa päiväkirjausta sitten pelin syyspuolella - ehkä silloin vaimodilemmanikin alkaa jo selvitä.
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Ke Heinä 13, 2011 12:02

Viime yönä valvotti hirmuinen ukkosmyrsky, joka vaikkakin MAHTAVA esti tietokoneella säätämisen joten DS kouraan ja menoksi. Aamu kolmesta yhteentoista tahkosin Rune Factory Kakkosta ja VIHDOINKIN pääsin sen läpi!!!! Eihän tässä montaa vuotta mennytkään. Haluaisin muuten sanoa että turhia spoilaamatta:
spoiler kirjoitti:rkele se loppu oli perseestä. MISSÄ OLI SE EEPPINEN FINAL BOSS HÄH?

Nih. Ja siis läpi Ihan niin että rökitin sen viimeisen lohharin ja vielä
spoiler kirjoitti:pelastin Kylenkin siinä sivussa. Pakko sanoa että Kylella on maailman dorkin ääni. Hakkasin päätä seinään kun rakas isukki Airille toivotti huomenta >_<

Huomasin muuten että lapsen vaatteita voi vaihtaa :D Siellä äidin makuuhuoneen edessä on lipasto jossa on vaatteita. Varmaan Kyle oli tytöstään ylpeä kun tuli orava puvussa isiä pelastamaan.... :lol:

Niin juu ja kävi juuri miten pelkäsinkin: taso 99 PALJON ennen viimeistä vastusta saavutettu -_- Viimeinen eeppinen taistelu siis oli sitä että istuin vihollisen vieressä ja hutkin miekalla sitä samalla kun se tekee jotain säälittävää 10 hitpointin damaa hahmooni siinä sivussa. Hohhoijaa.
spoiler kirjoitti:Samoin se viimeinen extra tehtävä jolla Kyle siis pelastuu meni niin että juoksin ne kaikki neljä dungeonia läpi valehtelematta 9 (pelin aika) tunnissa.

Eli ei ihan niin eeppinen loppu kuin olisin toivonut :< No MUTTA, nyt voin aloittaa kolmosen hyvillä mielin! Siitä seuraavaksi. :D
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja josie » Pe Heinä 15, 2011 11:45

Tadah! Aloitin sitten Rune kolmosen eilen yöllä ja onnellisena tahkosin sitä aamu *köh* yhteentoista. Puoliso valinta selkiytyi HETI kun olin käynyt tyypit läpi:
Shara: super tylsä ja just niin perus teh farmarin vaimoke
Carmen: ó_ò *juoksee karkuun "masteriaan"*
Collette: Tosi raivostuttava ja syöppö
Daria: PELKÄÄN ihan tosissaan ja sen ääni ottaa aivoon "uuuu!"
Karina: Ainoa asia jota voin siitä sanoa on ZZZzzzzzZZZZzzZ (so boring)
Kuruna: En pääse tapaamaan ihan pian koska mokoma asuaa monsterikentän takana enkä pärjää edes ekalla monsterialueella varttia pidempään. VIELÄ. -_-
Marian: ...Kiitos pidä vaan ne "lääkkeesi" jossain KAUKANA. Ärsyttävä
Pia: "I am bath!" ...mitä? Tosi outo mutta nätti mutta outo mutta... Bath?
Sakuya: Pelin kauppias ZOMG RAHAA! *silmien pyörittelyä*
Sofia: outo ja puhuu vastakkain. Oletan että sanoisi häissä "tahdotko ottaa X:n puolisoksesi? ""En." U^^
Ja sitten se ainoa älyllinen olento koko kylässä: Raven ♥ Voi kyllä siinä on vaimo-to-be. Ängstiwängsti mutta ainakaan se ei ole raivostuttava ja iih se punastunut ilme ♥

Surullista on että kaipaan talorivejä, eksyn jatkuvasti keskustassa tuossa pelissä. =_= Noh eiköhän se kartta vielä piirry aivoihin kun tarpeeksi ravaan ees taas. Tähän mennessä itse pelissä olen suorittanut pari tehtävää ja yrittänyt hiukan treenata siellä ekalla monsteri alueella mutta kun ne tekee 20 damaa ja Rinillä on vaan n. 100 HP:ta niin ei siellä kyllä pitkään hilluta, voisin tietysti pistää battletason keskitasolle sen hardin sijaan mutta sitten ei olisi mitään haastetta taas. :/ (Ja muuten oikeasti HURAA tuolle battle tason säädölle! MAHTIJUTTU!!! :D )
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Nuutyasha » La Heinä 16, 2011 1:08

Vähän nakertaa, että RF3:n vaimokaarti on aika laimeahko, tai keskivertoinen enintään. Ei vieläkään hajua kenet valitsisin. :I
Kuva
Nuutyasha
Goddessin lemppari

EdellinenSeuraava

Paluu Rune Factory