Jätin Kylelle oletusnimen Kyle, ja farmikin saa olla Misty. Rune ykkösessä huomasin, ettei ollut kovin hyvä idea nimetä "farmeria" itteni mukaan, koska se kuitenkin on selkeästi a) erillinen kirjoitettu hahmo, b) omilla vuorosanoilla ja c) omalla animemies-pärstäkuvallaan. Siispä Kyle. Jos hän saa tyttären (voiko lapsen sukupuoleen vaikuttaa?) niin sitten sijoitan ehkä itseni peliin.
Ensimmäiset kaksi viikkoa olen lähinnä keräillyt maasta yrttejä ja juossut toimittamassa asioita ihmisille Bulletin Boardin requestien mukaan. Hauska idea tuo Bulletin Board, kyllähän noita suorittaa ihan mielellään, kun jokaiseen vielä liittyy jokin uniikki sananvaihto tai vitsi. Talouteni sai superbuustauksen, kun toimitin Maxin pinaatin äääkukaserasistinenelffipoikaolikaan, no sille kuitenkin, ja Max maksoi siitä hyvästä 4000 G palkkion. Pystyin ostamaan pari pussia turnipsinsiemeniä. Miten ne siemenet muuten ovat niin järkyn kalliita? O_o Olen viljellyt vasta muutaman turnipsipenkillisen, ja kevätmetsään olen sijoittanut valtavan summan kahden mansikansiemenpussin takia. MUTTA, jos siellä tosiaan on koko ajan kevät, ja mansikat tuottavat jatkuvasti marjoja, niin sijoitushan alkaa kannattaa.
Huomasin muuten, että Rune ykkösestä poiketen ne valmiiden peltojen Rune Points -jutut ei säily seuraavalle päivälle, vaikka pellosta ei poimisi yhtäkään kasvista. D:
Ja Rune ykkösestä puheenollen, en ole vielä yhtään perillä pelin juonesta tai "luolastojen" tarkoituksesta. Kukaan ei ole vielä tullut painostamaan Kyleä, että tämän pitäisi olla suuri sankari tai ylipäätään tehdä yhtään mitään. Wut. Ihanan normaali muutto uuteen kaupunkiin! 8D Jostain koulusta on ollut puhetta, siis tässä ketjussa, mutta ei minun pelissäni vielä kukaan ole maininnut mitään sen suuntaista. Mutta vastahan tässä onkin kaksi viikkoa takana.
Voi itku niitä jenkkiääniä. XD Kaikki naiset kuulostavat omituisilta viettelijättäriltä ja miehet muuten vaan epäilyttäviltä. Nuoret hahmot kuulostavat ihan liian vanhoilta. Lisäksi säikähdän joka kerta Kylen haukottelua, kun menen nukkumaan!
Pelissä on kyllä ihanan paljon dialogia. Neljä pienellä kirjoitettua riviä puhekuplassa.
Kylen tuleva vaimoke selvisi heti ensikohtaamisella. Armoitettu neito on hieman ujohko, totta puhuen niin kaino, ettei Kyle ole vielä kertaakaan (?) nähnyt edes hänen kasvojaan, mitä lie mutanttiominaisuutta siellä piilottelee. Mutta d'awwww, Dorothy! Olin niin iloinen, kun huomasin, että Dorothyn nimen kohdalla on tilastoissa myös sydänpisteiden merkintä. <3 Tätä ennen Kyle oli jo ehtinyt ihastua kylän tohtoriin ja aseseppään. Ihan oikeasti, päätin jo, että alan deittailla niitä, ja sitten molempia kutsuttiinkin ÄIDIKSI. X_x Eikä Kyle ole mikään kodinrikkoja.
Osa vaimoehdokkaista on jotenkin tosi pelottavan näköisiä. Niiden silmät ja tyhjä tai saalistajan katse! Mana ja erityisesti se aatelisperheen vihreäsilmäinen tytär. Hui sentään.
Mutta joo, jatkuu. Rakennutin juuri pormestarin avustuksella eläinladon, joten pitää lähteä kesyttämään lammashirviö, että Dorothy saa kaipaamansa villapalleron. <3 Ruoho on luojan kiitos nyt normaalia kestävää HM-ruohoa eikä sitä ekan Runen järkyttävää kertakäyttöistä.