Pelipäiväkirjat (kerro elämästäsi Valleyssa!)

Keskustelu DS peli versioista tänne.

Valvoja: josie

ViestiKirjoittaja Snowdance » Su Syys 14, 2008 1:44

^ Niin, se villikoira tulee ahdistelemaan kanojani ja pääsee sivusta jopa kivillä rajattuun aitaukseen sisälle prkl. Ja Saparo katselee vierestä... :roll: Kanojen pito ulkona on kätevää, kun ei tarvi ruokkia niitä. Tosin sateisina aamuina pitää juosta äkkiä viskaamaan ne sisälle kanalaan tai tuloksena on onnettomia kanoja...

Olen kohta toisen vuoden talvessa. Pientä ylimielistä suhtautumista perus-maanviljelyyn alkaa olla havaittavissa. :D Keskityn mielummin uusien navettapaikkojen suunnitteluun kuin viljelysten kasteluun itse, jos tontuilla sattuu olemaan vapaapäivä. Tällä hetkellä omistan jo kaksi kivinavettaa, johon toiseen pitää vielä hankkia elukat. Rahaa oli jotain 300 000 ennen Gotzin palveluksia enkä jaksanut enää edes hankkia sitä kivimateriaalia itse. :P Kannattaa näköjään ostaa ne Gotzilta erikseen ja sitten rakennuttaa "omista" materiaaleista. Tulee halvemmaksi kuin koko valmispaketin osto.

Vaimoehdokkaat ovat oranssilla sydämellä, paitsi Muffy, joka kituuttaa vieläkin vihreällä. Noh, talven tullen on aikaa ahtaa hänetkin täyteen suklaata ja viiniä. Sen tiedän että Muffyn viimeinen Heart event tapahtuu kesällä (serkkuni pelissä jo sen ehdin nähdä) ja että Leia tarvitsee merestä ongitun pullopostin (keväällä?). Onkohan muillakin tytöillä johonkin vuodenaikaan sidottuja viimeisiä Heart Eventtejä? Haluaisin nähdä ne kaikki...
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Jenna » Su Syys 14, 2008 2:14

Ei mulla oo mitään villikoiraa ikinä näkynyt :shock:

Joo mutta toka vuosi juuri alkoi ja kohta on tarpeeksi kiveä talon laajentamiseen.. Keittiö on kohta täydellinen.. Ja rahaa on jtn. 20 000G
vain :roll: Elukoita ei ole viläkään, mutta kohta on rakennettava se kanala ja ankkalampi jotta san Leian vaimoksi =) Nykyään pitää käydä, joka tiistai yö rannalla, todella aikaa vievää... :p
Jenna
Turnipsien kerääjä

ViestiKirjoittaja Snowdance » Ma Syys 15, 2008 2:02

Farmini on muuttumassa herttaisesta pikkutilasta kaameaksi tuotantolaitokseksi. :lol: Nyt kolme kivinavettaa asukkeineen + uutuutena valmistumassa kivinen Pond. Mikä piru siinä oikein maksaa niin paljon? O_o Odotin hinnan perusteella jotain vähän vaikuttavampaa. :D

Yksi lammas ja kaksi lehmää saavat pian jälkeläisiä ja sitten on navetat täynnä. Huomasin että tässä pelissä lehmissä on värieroja! Periytyykö väritys äidiltä tyttärelle? Ajattelin ruveta jalostamaan sitä söpöä vaaleanruskeaa lehmälinjaa.

Niiiiin...olen nyt Gotzin ansiosta hyvin köyhä, mutta kyllä se tästä.

Tutkin niitä taulukoita ja päätin, etten rupee sittenkään kaikkia tavoitteita suorittamaan. Esim. 100 leveliä jokaisesta kasviksesta mukaan luettuna huge cropit...ei. Kunhan EI VAIN OLE jonkun Spriten vapautumisedellytys sen taulukon täyttyminen, koska haluaisin vapauttaa ne kaikki 101.

Hm. Yhtenä päivänä sattui jotain omistuista. Juoksin sisällä talossani kohti Tool Boxia ja ilmeisesti törmäsin siihen (???), jolloin yläruutuun ilmestyi se vaakasuora kuvaruutu farmeristani ja teksti "Ouch." Mitä tapahtui? Juoksin kerimissakset kädessäni ja vahingoitin itseäni? Weird...
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Ti Syys 16, 2008 10:50

^ Se on glitchi. Japanipelissä se peli joskus jumittui hetkeksi siihen ja sitten jenkit keksi että hei "pistetään se sanomaan ouch niinku se löis ittesä laatikon reunaan!" ...En itse ole koskaan onnistunut ._. *nimimerkillä olen juossut päin tavaroita tarkoituksella*
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Snowdance » Ti Syys 16, 2008 7:10

Aijaa, semmoinen. Onneksi ei ollut mikään "juokse sata kertaa päin laatikkoa ja vapauta Sprite"-juttu. ;)

Kituutan toisen vuoden talvea. Mikä siinä onkin että talvet on niin ankeita, vaikka tekemistä on paljon vähemmän? Olen vapauttanut nyt ärsyttävät 59 tonttua. Naimisiin on siis mahdollista päästä ilman oppaita olemalla ahkera ja kosketusnäyttöä käyttävä farmeri.

Istuksin tässä huvikseni pari vuorokautta kuumassa lähteessä ja käräytin Thomasin itse teosta. :D Olin tulossa pois, kun Thomas ilmestyi luokseni, kommentoi viehtymystäni kuumiin lähteisiin ja rakennutti toisen staminaa palauttavan lähteen Goddess Pondin luokse. Mitä tästä voi jälleen päätellä? Thomas kyylää farmeria tämän ollessa kylpemässä! XD

Ainiin, ja keksin eräänlaisen huijauksen liittyen lampaan keritsemiseen! Yhdestä lampaasta saa 4-5 S-kokoista villatukkoa kerimällä sitä kosketusnäytöllä monta kertaa vain sen S-villan verran. En tiiä miten viisi S-villaa vastaa rahallisesti yhtä L-villaa, mutta saa siitä ainakin isomman animal shipment-lukeman.
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Ke Syys 17, 2008 2:22

Hyi hyi tirkistelijä Thomasia... Lol. Ja juu, niitten pienten villojen kerinnässä on sekin hyvä puoli että saa niitä animal product tonttuja nopeammin :D Oletko muuten onnistunut näkemään jo kaikki heart eventit? :3 Kunnioitan suuresti sitä että pelaat täysin tuuriin luottaen... Itse onnistuin siinä vain ekan kerran pelatessani BTN:nää... En tiennyt mistään eventeistä ja kävelin yksi kerrallaan Popurin eventteihin XD
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Jenna » Ke Syys 17, 2008 5:36

Mit' noi maskotit on ;DD
Jenna
Turnipsien kerääjä

ViestiKirjoittaja Snowdance » Ke Syys 17, 2008 7:56

^Ai tuo josien signaturessa oleva purkki? Yritin ruokkia sitä, mutta sain vain sivun virheilmotuksen. :(

Niiiiiiiiin ja niiden villojen kerimisessä on sekin outous, että joskus peli antaa keriä samaa kohtaa monta eri kertaa. Esim. etujalka on usein villoittunut uudelleen saman tien.

Enkä mie nyt täysin hapuilemalla niitä Heart Eventtejä totta puhuen tavoittele. :D Serkkuni peliä varten katottiin jo kaikkien Muffyn ja kolmen Floran (että saatiin Hot Spring auki ja sieltä yksi Sprite lisää) Eventtien toteutumisajat ja paikat. ^^; En kirjannut niitä ylös tai painanut tarkotuksella mieleen, mutta muistin ne ihan varmasti jotenkin alitajuisesti, koska juuri Muffyn ja Floran Eventtejä tuli useemmin kuin muiden.

Mutta miusta on kyllä hauskempaa edetä ilman oppaita. Tylsään farmielämää tulee vähän jännitystä, kun jonnekin mennessä voi alkaa äkkiä kuulua ne musiikit ja kerrankin tapahtuu jotain poikkeavaa ~

Muistaakseni Heart Event-tilanne on näin:
2 - Muffy (en viitsi Muffya edes kunnolla lahjoa, koska olen jo serkkuni pelissä nähnyt Muffyn Eventit), vihreällä
2- Celia, oranssilla
3 - Lumina, oranssilla
3 - Nami, oranssilla
3 - Flora, punasella
4 - Leia, punasella ja muuttanut mereen

Onko Witch Prinsessillä ja Heartvest Goddessilla muuten myös Heart Eventtejä, vaikka niillähän on ne erityiset avioliittovaatimukset? Vapautin muuten tänään 60:nnen Spriten niitä villoja shippaamalla. :)

Toinen talveni on vihdoinkin ohi, enkä meinannut kevääseen päästäkään, kun peliini iski vaihteeksi bugi. New Year Festivalin jälkeisenä aamuna kuoriutui ankanpoikanen ja heti sen jälkeen kosketusnäyttö pimeni kokonaan. Kahden kerran jälkeen älysin _olla menemättä_ sinne festivaaleille ja silloin se päästi miut siitä kohdasta onneksi pimenemättä. Toisaalta hyvä, että se oli pelin bugi. Pelkäsin että DS on alkanut hajoilla. X_x

Ja toinen (lol..."toinen") bugi/glitch: pellolleni oli jämähtänyt yksi violetti healing-tiimin Sprite. Se oli kuin mikäkin istutettu vihannes siellä yläpellolla, missä en ole koskaan nähnyt healing teamin edes liikkuvan. :lol:

Tyhmiin käännöksiin tulee lisäys muuten sieltä rice cake-festivaaleilta (vai oliko se nuudeli...? No kuitenkin.) Galen: "Rice cake are good, too. When you get older you can only digest good food." Siis vanhemmiten voi sulattaa vain hyvänmakuista ruokaa? Ehkä healthy tai joku muu kuvaava sana olis ollu parempi kuin 'good'...

Hmm...sain juuri kivisen Maker Shedin teetettyä ja..öö...rajasin elukoille kivillä pikkuisen ruohoalueen navetoiden edustalta. Kohti keskikevättä!
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Ke Syys 17, 2008 8:26

Noidan tokaa eventtiä varten tarvitsee tehdä paljon kaikkea kurjaa joten en itsekkään ole nähnyt niitä ikinä v_v (Kauheuksiin kuuluu mm. tappaa 50 eläintä... Ei pysty >_< Liikaa rahan hukkaa... Niin ja sekä noidan event voi aueta vasta 5 vuodella :/ Ihan liian aikaa vievää. *nimimerkillä "en kestä peliäni yli kolmea vuotta"*)
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Snowdance » Ke Syys 17, 2008 8:33

Jep, arvelinkin että tyytyisin näihin perusvaimovaihtoehtoihin. Luin joskus WP:n avioehdot ja siinähän pitää käytännössä elää niin, että kaikki muut kyläläiset inhoisi minuu. Syksyn ruokapata piti myrkyttää viitenä vuonna (harrastin tuota jo riittämiin Mineral Townissa) ja tuo eläinten tahallinen tapattaminen... :roll:

Unohtui edellisessä tilanneraportissa mainita, mutta taisinpa löytää vahingossa Luminan inhokkilahjan. X_x Arvelin, että Lumina ilahtuisi uudesta keksinnöstäni nimeltä Spa-boiled egg, mutta hän tulikin siitä huonovointiseksi ja AP putosi 800 pisteellä. Että näin... :lol:
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Jenna » Ke Syys 17, 2008 10:29

Tekisi mieli kyllä saada noita prinsessa vaimoksi :roll: Menisi vain aikaa mutta pelasinhan minä viime penlinkin 17vuoteen.. ;DD Heti kun saan ne tontut kerättyä niin varmaan kosin sitä meren neitoa ja sitten jätän toisen pelin tallennuksen koskemattomaksi ja alan pelata siihne noita prinsessaa.. Kauhea homma vain kun miettii :wink: Eläimiä pitää tappaan ja heittää festivaalin pataan myrkky sieniä(kerran olen jo heittänyt)
varmaan mokaan ja tallenna vahongossa väärään tallennukseen jossain hyvässä kohtaa :/
Jenna
Turnipsien kerääjä

ViestiKirjoittaja Snowdance » Su Syys 21, 2008 5:08

^Minä taas ajattelen, että Witch Prinsessin avioehdot on tarkoitettu pitkittämään pelin ikää. Eli kun ei jaksa enää kunnolla pelata, niin voi tähdätä sitten mahdollisimman _huonoihin_ elämäntapoihin ja surkeaan maatilanpitoon. :wink:

Olen nyt edennyt pelissäni kolmannen vuoden kesän lopuille. Komensin juuri Gotzin laajentamaan taloani toistamiseen ja se taitaakin olla viimeinen kerta, kun Gotz voi nyhtää miulta rahaa ylihintaisilla stone-palikoillaan. Oikeesti, suurin osa pelin liikevaihdosta on tapahtunut farmerin, Vanin (myyn sille epätoivoissani kaivokselta löytyneitä koruja) ja riistäjä-Gotzin välillä. O_o Vaan ei enää! Tästä eteenpäin kaikki on pelkkää tuottoa.

Ehkä.

Neljännestä navetastani tein kokeellisen luksusnavetan tilallani syntyneille kahdelle lehmälle ja yhdelle lampaalle. Näille ja vain näille elikoille teen joka päivä kaikki hoitotoimenpiteet kosketusnäytön kautta. Sittenpähän nähdään, miten se vaikuttaa niiden kiintymykseen.

Onko kolme sydäntä muuten maksimi? Kolmessa niiden sydämet ovat olleet jo jonkin aikaa, mutta sellainen lehmä sijoittui silti taas viimeiseksi Cow Festivaleilla...

Ensimmäinen ulkoilutus oli suuri katastrofi. XD Ajoin kaikki neljä navetallista eläimiä pihalle, ja yön aikana ne olivat karkailleet kiviaidan ja rakennusten välisistä raoista mikä minnekin. Mm. yksi vasikka löytyi toisesta aitauksesta keskeltä kana- ja ankkalaumaa. Seuraavana päivänä satoikin vettä ja farmeriraukkani oli näännyksissä saatuaan vihdoinkin paimennettua kaikki elukat sisätiloihin. :D

Hmm. Oudoin uusi bugi-ilmentymä liittyi lehmään, johon olin käyttänyt Miracle Potionin. SE KATOSI. Näin sen kyllä tilastossa, mutta itse lehmän olinpaikka oli tuntematon. Seuraavana aamuna löysin sen _lammasnavetan_ äitiyspaikalta. Ihmettelen vaan, miten se oli sinne päätynyt. O_o Olisi se erityiskarsina ollut vapaa sen omassakin lehmänavetassa.

Tän vuoden aikana ajattelin hankkia loputkin cursed toolsit käsiini (omistan jo kolme ja niissä huijaan rehellisesti katsomalla oikeat kerrokset, kaivokset on tarpeeksi ahistavia muutenkin), viimeisen Makerin + kaikki puuttuvat Heart Eventit. Kevään alusta voisi sitten hankkia sen vaimon. :D
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Jenna » Su Syys 21, 2008 7:42

Eikö elukat voi saada jtn kahdeksankin sydäntä tai jtn ;D

Nyt on mennyt vuosi ja on toisen vuoden talvi menossa :) talo on laajennettu, on se keittiö ja sinne ne tarvikkeet, parisänky ja kanala missä 2kanaa.. Leian sydän on keltainen mutta ajattelin vaihtaa sittenkin noita prinsessaan tai Goddesiin ;DD Tiukat on vaatimukset mutta ne olis hieno saada vaimoksi ><

pakko päästä toisen kerroksen vikaan kerrokseen että voisin saada vihdoinkin makereita :< Oon vaan huono siinä enkä jaksa käyttää sitä huijaus menetelmää :p
Jenna
Turnipsien kerääjä

ViestiKirjoittaja josie » Su Syys 21, 2008 8:36

Elukoilla on yhteensä 10 sydäntä muistaakseni :3 8 sydäntä pitäisi tosin riittää kisojen voittoon. Ja jos niitä hoitaa kosketusnäytöllä niin ehkä kolmessa vuodessa saa sen 10 sydäntä kasaan =_= Muistelisin että itselläni oli joskus kauan sitten japaniversiossani kolmantena pelivuotena se kahdeksan sydäntä tai jotain sinne päin...

Offtopic, mutta aloitin Rune Factoryn alusta :D Itse asiassa voisin tehdä sille oman päiväkirja aiheen XD Joo niin teen *kipittää pistämään aihetta pystyyn*
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Snowdance » Ma Syys 22, 2008 12:01

Niinpäs näkyy. Pari eläintä on saavuttanut neljän sydämen tason. Kanat alkavat siinä vaiheessa munia M-tason munia, which is nice, ja yhdeltä lellikkilehmältäni saan lypsettyä kosketusnäytöllä L-maitoa. Luulin myös, että pelini bugittaa taas, kun aloin saada kosketuslypsetyt maidot kaksinkertaisina, mutta sitten havaitsin että Milkerini on noussut tasolta nolla tasolla yksi. Very nice.

Heittelin Harvest Goddessin lammikkoon kukkia ja mansikoita, ja pääsin pelaamaan hänen kanssaan arvauspeliä. 11 oikeasta vastauksesta sain kaksi pussia Level 2 ananaksensiemeniä. Kannattaa muuten aina ottaa työkaluruutu tyhjäksi ennen Harvest goddessin lahjomista, koska muuten palkintoa ei voi ottaa vastaan (tapahtui ekalla kerralla, kun arvasin kaksi oikein...)

Ja voi miten väärässä olinkaan Gotzin suhteen! Nyt talon laajennuksen jälkeen miulla olisi mahdollisuus rakennuttaa vielä kellari, WC ja kylpyhuone. $$$$$$$$$$$$$$. Prkl. En tiennytkään, että farmerini on elänyt kaikki nämä vuodet ilman WC:tä ja kylpyhuonetta. O_o Eau de navetta! XD No, ennen kuuman lähteen aukeamista ainakin, nykyäänhän lojun siellä päivittäin.
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

EdellinenSeuraava

Paluu DS Pelit