Tänään kiukuttaa...

Söitkö jotain tosi hyvää? Oliko päiväsi todella loistava? Tapasitko kivan ihmisen? Näitkö loistavan leffan? Tahdotko kertoa siitä muille? Tämä on oikea alue sille.

Valvoja: josie

ViestiKirjoittaja Andras » Ke Elo 18, 2010 6:25

Pah, ostin viime vuonna funktiolaskimen lyhyttä matikkaa silmälläpitäen - eli siis vaivauduin pyytämään myyjän apua jotta saisin varmasti yo-kirjoituksiin hyväksyttävän mallin. Nyt sitten kun vihdoin matikkaa aloittelin ja tarkistin tän laskimen hyväksyttävyyden, niin eihän tää tietenkään käy. :roll:

Eli uutta laskinta etsimään. Funktiolaskimet ovat jotenkin raivostuttavan ... kaksirivisiä. En tarvitse kissankokoisia numeroita joita mahtuu näyttöön vain muutama... Haluan nähdä kerralla mahdollisimman paljon siitä laskustani - ei voi olla liikaa vaadittu. Nykyiseen saa näkymään kolme riviä ja vastauksen, joka oli juuri passeli, ihan oikeasti harmi ettei tämä käy. Ikävä tulee myös sitä tapaa jolla tämä näyttää murtoluvut, neliöjuuret sun muut, ei tarvitse sulkeita tai mitään muitakaan kommervenkkejä.

Pakkoko laskinten ja yo-kirjoitusten on olla niin antiikkisia. Pöh. :evil:
Andras
Farmin pelastaja

ViestiKirjoittaja josie » La Elo 21, 2010 4:40

^ Joudun myöntämään että olin iloinen kun sinne kelpasi "kämäset" laskimet ^^U Omani oli sellainen jonka olin yläasteella ostanut koululta eikä kyllä olisi ollut rahaakaan paremman hommaamiseen... :P Yo-kirjoitukset olivat mielestäni kaikista hauskinta koko lukiossa. Tai no ne ja koeviikot :D Mahtimahtikoeviikot ♥

Ja nyt haluan purkaa. Roolipelaan Simguyssissa parin tyypin kanssa ja asetelma oli(paino menneessä ajassa) näin tiivistettynä: Big Brother house tyylinen talo jossa kilpaillaan siitä kenestä tulee seuraava rock tähti (joo laimeaa, mutta ei välitetä siitä) (koko homma oli alunperin sivu hubaa siellä pyörivälle kisalle, mutta kukaan kisaaja ei oikein innostunut ja nyt kisakin jo kuihtui kasaan joten pari roolipeli intoilijaa sitten valtasi sen saatuaan luvan kisanpitäjältä :P Itse olin sekä kisassa että roolipelissä alusta asti) Mutta niin tällä hetkellä. Yksi näistä pelaajista teki hahmostaan VAMPYYRIN. Siis hienoa. Meillä on roolipeli joka sijoittuu nykypäivään normaaliin maailmaan ja sitten joku keksii itsekkäästi että "hei mää tykkään twilightista! Teen mun hahmostani vampyyrin!" EI NÄIN. Mikä parasta toinen mukana ollut pelaaja oli heti että "Jes! Paras tarinan käänne ikinä!" ja meni mukaan ja nyt hänen hahmonsa on joku samperin ylivampyyri joka tuli auttamaan tätä ensimmäistä vampyyriä käymään läpi sitä muodonmuutosta vampyyriksi! LISÄKSI pelissä oli aiemmin mukana yksi pelaaja joka joutui lopettamaan lomamatkan vuoksi joten kirjoitimme hänet ulos tarinasta ja nyt nämä kaksi vampyyriä puhuu siitä ja on ihan "omg sehän olikin IHMISSUSI! Se tiesi että me ollaan vampyyreitä ja siks se lähti pois!" *vetää henkeä* Nyt minä ja se viimeinen mukana oleva pelaaja ollaan molemmat ihan WTF? Me ei voida tehdä mitään koska noi nyt käänsi pelin näin päin ja EI se EI toimi! Yritän kovasti olla kirjoittamatta sinne jotain tyyliin [Rin(hahmoni) heräsi hiestä märkänä painajaisestaan, jossa KAIKKI olivat muuttuneet vampyyreiksi jotka kimmelsivät auringossa niin kuin eräässä SURKEASSA mukamas kirjassa joka hänet oli pakotettu lukemaan äidinkielen kurssilla. Hän nousi nopeasti ylös ja juoksi ystäviensä luokse, jotka seisovat ulkona auringossa mutteivat - luojan kiitos! - kimmeltäneet. Rin halasi heistä jokaista ja mumisi "jestas se oli kamalin painajainen jonka olen IKINÄ nähnyt, luojan kiitos se ei ollut totta!"] Ja sen jälkeen veikkaan että pääsisin pelissä hengestäni sen "pilaamisesta" =w=

Jos tämä nyt olisi alkanut fantasiana niin okei, antaa palaa olkaa vampyyreitä, ihmissusia, PORKKANOITA mitä vaan haluatte... Mutta roolipelaajat hoi, älkää pilatko toisten peliä keksimällä jotain täysin ääliömäistä joka ei sovi asetelmaan. Nyt joudun tekemään pikku Rinistäni helvetti vampyyrin metsästäjän tai jotain jotta se toimii asetelmassa mukana. EI NÄIN.

Olen kitissyt, jatkakaa. (Itse asiassa olen nyt kitissyt tämän kaiken jo neljästi. Kolmelle eri mesekaverille ja nyt täällä. Kaikki ovat edes olleet sitä mieltä että ko. pelaaja teki aika paskamaisen tempun tällä käänteellään. Ja sitten sain ehdotuksena että voisin tappaa hahmoni pois tarinasta... Tai sen vielä paremman ehdotuksen että "mene mukaan ja vedä vielä enemmän överiksi" Joten seuraava käänne on herättää Rinin "salainen" nukkuva puoli ja tehdä siitä jakomielitautinen demoni joka syö vampyyreitä välipalaksi. *pahisnaurua* Se ei edes olisi yhtään tyhmempää kuin muuttaa hahmonsa yhtäkkiä vampyyriksi.
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja josie » To Elo 26, 2010 8:40

Anteeksi heitän nyt kehiin aivan turhan potkuraivarin. Natsume vaihtoi Amirin loput nimet D: Se oli siis "Amir Adolf Rauldo Faun Shuvarette" ja nyt se ilmeisesti sitten lopullisessa versiossa onkin "Amir Ranjit Raj Singh" Paljon järkeen käyvempi kuin tuo Adolf Rauldo Faun Shuvarette, mutta ehdin jo kiintyä siihen vanhaan XD *sniff*
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja josie » Su Elo 29, 2010 2:17

Ja kiukkuan yhä. Ja triplapostaan. Hyi minua.

Simguys, tuo ihana toinen foorumikotini on nyt pitkään häilynyt kuoleman rajamailla, koska siellä vaan yksinkertaisesti ei käy porukkaa, osaan ulkoa luetella kaikki aktiiviset jäsenet, meitä on nimittäin 6. Joskus puoliaktiivisia saattaa olla toinen mokoma, mutta siis aika kuollutta menoa. Tällä hetkellä ainoa asia mikä on pitänyt foorumia aktiivisena on tuo roolipeli (kyllä se sama vampyyreillä pilattu kummajainen...) Mutta nyt sitten toinen pääAdmineista jostain syystä tuntuu suivaantuneen siitä (häh?) Ja pyysi että me perustettaisiin oma roolipeli foorumi tai jotain jossa me voidaan roolipelata ettei tarvi simguyssia käyttää siihen. Siis oikeasti. Admin tahtoo että me viedään ainoa foorumia hengissä pitävä asia pois? Kaikista parasta tässä on että ko. Admin ei itse ole ollut ikuisuuteen kiinnostunut Simssistä, se käy foorumilla noin kerran parissa kuukaudessa eikä oikeasti ole kiinnostunut siitä onko foorumi olemassa vai ei. Lakkaisi vaan ravaamasta siellä lopullisesti ja antaisi meidän jotka oikeasti välittää sen olemassa olosta vaan jatkaa tätä meidän epätoivoista pelastus tehtävää >_< Niin clicheltä kuin kuulostaakin, niin simguys on vähän kuin perhe, me jaetaan siellä keskenään kaikki ilot ja surut (ja kaapista ulos tulemiset *köh* ) ja voin ihan tosissani sanoa että siellä olen tavannut pari parasta tyyppiä elämäni aikana. Kiukuttaa ihan saakelisti että joku joka ei ole osa "perhettä" haluaa hajottaa meidät. (Joskin kylläkin kaikki ne joista välitän siellä saan kiinni mesellä X3 Kuten sanottu, yhtä pidetään ♥) Nyt aloin ihan tosissani pohtia että voisin heittää roolipeli foorumin pystyyn... Se olisi ihan kivaa hihih... Mutta samalla se olisi sama kuin sanoisin bye bye simguys, koska siellä ei ole MITÄÄN minkä vuoksi palata enää sitten. :? inner conflict, I has it.
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Snowdance » Su Elo 29, 2010 1:20

josie kirjoitti:Anteeksi heitän nyt kehiin aivan turhan potkuraivarin. Natsume vaihtoi Amirin loput nimet D: Se oli siis "Amir Adolf Rauldo Faun Shuvarette" ja nyt se ilmeisesti sitten lopullisessa versiossa onkin "Amir Ranjit Raj Singh" Paljon järkeen käyvempi kuin tuo Adolf Rauldo Faun Shuvarette, mutta ehdin jo kiintyä siihen vanhaan XD *sniff*

Miksi herää epäilys, että tuosta nimestä kiikasti? :shock:
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Su Elo 29, 2010 6:24

Luultavasti juu, mutta silti, se on niin härö nimi että siitä ei oikein voi olla pitämättä (siis tarkoitan koko litaniaa en pelkkää Adolfia)
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Demmi » To Syys 02, 2010 2:12

Gräähplääh. NUHA! Onneksi ei ole kuumetta, kurkkukipua tai muuta vastaavaa, nokka vain vuotaa koko ajan (ja räkäähän ei tietenkään tule) ja päätä särkee jatkuva niistäminen. Pahinta aamuisin, näin iltapäivisin jo vähän helpottaa. Yöllä nukahtaminen onnistuu onneksi joten kuten, vaikka suun kautta joutuukin pääasiassa hengittämään ja kaikki ännät ja ämmät ovat puheessa muuttuneet iloisiksi deiksi ja beiksi. Toivottavasti en saa poskiontelotulehdusta tai sairastu pahemmin, pitäisi nimittäin lauantaina suunnata häihin ja ristiäisiin. Kaverini tämän minuun varmaankin tartutti kun oltiin siellä Lappeenrannassa. Toivotaan silti parasta!
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Pe Syys 03, 2010 1:16

Voi Demmiä *pat pat*

Ja sitten ROOLIPELI RAAAAAGEEEEE jatkuu.
Jep jep. Eli kostoksi vampyyreistä mie ja se toinen pelaaja muutettiin hahmomme sitten *snort* enkeleiksi, hän Seraphieliksi ja mie Luciferiksi (oli ihan mielenkiintoista lukea noista enkeleistä enemmän, suosittelen jos on vapaa-ajan ongelmia) Jostain syystä ekan vampyyrin pelaaja keksi että hahaa! Enkelit ja Vampyyrit on MOLEMMAT jumalan LUOMIA PYHIÄ OLENTOJA! Ja että enkelit oli kauniimmille ja ihQummille vampyyreille kateellisia ja aloitti sodan niitä vastaan ja Lucifer oli niitten johtaja (ja siitä siksi tuli langennut enkeli kun se häädettiin tästä rikkomuksesta taivaasta) Me siinä sitten hymyiltiin enkeleinemme hetki hämmentyneinä ja päätettiin että se on vain vampyyreitten puoli tarinasta ja että enkeleillä on oma näkökulmansa tarinaan (jonka mukaan ovat siis hyviksiä koska siis D44 enkelit ON hyviksiä eikä mitkään samperin vampyyrit?!) mutta ei vampyyri1 kirjoittaa koko pirun raamatun uusiksi niin että vampyyrit on hyviksiä ja enkelit ilkeitä ja kuinka Aatami oli vampyyri ja ensin langennut Eeva enkeli *hakkaa päätään hetken seinään* Noh meitä alkoi ahdistaa tuo talo ja ne mukamas kamerat (joista kumpikaan vampyyri ei enää piitannut ja itse asiassa mokomat rikkoivat kutakuinkin kaikkia muitakin sääntöjä kuten esim. sitä että taloon ei saanut tuoda puhelimia/läppäreitä ja yhtäkkiä molemmilla oli kätevästi läppärit joilla googlettaa tietoa enkeleistä ja ottaa yhteyttä isoon HYVÄÄN päävampyyriin.) ja päätimme että kirjoitamme itsemme jotenkin ulos sieltä. Paitsi että emme ehtineet. Jotta vampyyrit voisivat tappaa Luciferin (hämärän peitossa miksi ne sen tahtoi tappaa) niitten täytyi raahata enkelit helvettiin (siis... Luciferhan on helvetin herra vai mitä? Miksi Lucin voisi tappaa helvetissä en käsitä...) ja sitten meidät vaan jollain yber vampyyriloitsulla raijattiin sinne. Kysyin vampyyri1:ltä mesessä että mitähän helvettiä me voidaan siellä tehdä ja vastaus oli yksinkertainen "tulkaa meidän hahmojen luo ja sit ne voi taistella toisiaan vastaan ja selvittää että kuka olikaan hyvä ja oikeassa ja kuka ei!"

....

Okei? IHAN kuin joku olisi unohtanut että roolipelin idea on että pelaajat hallitsevat kukin oman hahmonsa kulkua ja että joka tilanteessa on aina VAIHTOEHTOJA päättää mitä tehdä. Se että me "voidaan tulla taistelemaan" koska ei ole muutakaan vaihtoehtoa kuin ehkä hypätä mukavaan laavakylpyyn (kliseet kunniaan!) ei oikein tarjoa vaihtoehtoja. Koska tälläinen urpo hyvän ja pahan (vieläpä vääristynyt) taistelu ei voisi vähempää kiinnostaa niin kirjoitin siitä sitten sinne että "joo, kiitos oli kivaa niin kauan kun tässä ei ollut vampyyreitä mukana, ja silloin kun vielä sai itse päättää hahmonsa tekemisistä. Hyvän ja pahan kamppailu ei ikävä kyllä vois vähempää kiinnostaa joten lopetan tämän sitten tähän, tehkää hahmolleni mitä lystäätte, ei kiinnosta." Ja sitten vampyyri1 vastaa tiivistettynä että "toi oli paskamainen temppu sä et ois voinu lopettaa yhtään urpommin tätä!" ja "onneks et nää mun naamaa nyt mä oon niiQ niin vihanen sulle just nyt" =_'=|| Mjaa. Ihan rauhassa. komensin haukkumaan mut sitten mesessä koska foorumi ei oikein oo oikea paikka sille (ja huomatin että olisimpas voinut olla paskamaisempi, adminina olisin voinut "vahingossa" poistaa koko ketjun.)

Lisäksi se oli käynyt skitsoamassa kun meillä oli keskustelua jo keväällä ihan erikseen olevan roolipelin aloittamisesta ja siinä keskustelussa oltiin koottu ideoita ja toiveita mikä ihmisiä kiinnostaisi aiheeksi ja se oli kirjoittanut sinne "ai nyt sua niiQ kiinnostaa fantasia mut ei niiQ ton Visual Shockin kanssa" napautinpa vaan takasin että "on eri asia jos peli on alunperin fantasiaa kuin että se väkisin väännetään fantasiaksi puolivälissä. Lisäksi fantasia ei ollut mun ideani, se vain sai eniten ääniä" (ja sen jälkeen quottasin kaikki ketjussa olleet "fantasia ois kiva aihe" viestit, joita oikeasti oli eniten. Sen lisäksi oikeastaan vain "Zombit!" sai äänen :lol: )

Nyt odotan että se syöksyy mesen läpi kurkkuuni kiinni =w=U Onni on "näy offline tilassa" nappi.
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Snowdance » Su Syys 05, 2010 2:20

^ N-na-auww. :shock: En tiennykään, että foorumiroolipeleistä voi saada syntymään tuollaista draamaa. Taidan pysyä kiltisti yksinpeleissä.

Hmm, minuu ei ihme kyllä ketuta just nyt mikään. Olen saanut nukuttua pari viime yötä ihmeen "normaalisti" (no, joku vois sanoa, ettei 00:00-9:30 ole normaali yhteiskuntakelpoinen unirytmi, mutta jos vertaa kesäisiin 04:30-14:00 nukutuksiin niin JA HETKINEN, tämähän todella kuuluu iloisuusketjuun -->)
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Ma Syys 06, 2010 3:47

^ Kyllä draamaa draamaa. Oikeasti naurattaa koko homma vähän. Ilmeisesti vampyyri1 päätti että murtaa mut mentaali puolella anelemaan anteeksiantoa tai jotain koska se vaan ignooraa mun olemassa oloni =_= Hypin seinille aina kun se kirjautuu meseen ja sitten... ei mitään. Se vaan käyttäytyy ku se ei huomais mua - AHDISTAVAA! Piru vie, huutais mulle tai jotain ja sais työstettyä sen kiukkusa pois mut ei, se kiduttaa mua ku nyt joudun arvailemaan että vieläköhän se on vihanen ja uskaltasko sille kirjottaa viestiä tai jotain *menee nurkkaan itkemään ahdistuneena* Mutta pirut mä mitään anteeksi pyydän, ei kukaan käske pilaamaan roolipeliä vampyyreillä ja tekemään siitä vähän LIIAN eeppistä että kukaan pysy perässä. HMPH.

Ai joo, koulu alkoi tänään täälläkin, kaksi tuntia käytiin läpi sitä mitä aiotaan kurssissa käydä läpi. Wooppidoo. Melkein nukahdin sinne koska valvoin fiksuna tyttönä neljään. (Joskin tähän valvomiseen oli ihan oikea syykin, Formatoin koneeni ja odotin että 109 windows updatea valmistuisi >_> Note to self: Älä formatoi konettasi illalla ennen nukkumaan menoa jos aamulla olisi tarkoitus herätäkkin.... TOISAALTA tarvitsen konetta kutakuinkin kaikkiin kouluhommiin joten eipä tässä nyt hirveästi ollut muita vaihtoehtoja kuin formatoida se että se taas kestää puolisen vuotta. Joululomalla seuraavan kerran sitten =_= ) Eli siis vääääsyttää *nukahtaa tietokoneen ääreen* (ja ikäväkseni en osaa nukkua päiväunia joten ne eivät tule kysymykseenkään *sigh* )
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Andras » Su Syys 26, 2010 6:56

Opiskelen nykyään vähän enemmän kuin kukaan tuttuni ja vertaistuki on vähissä. Jotenkin kummallisen yksinäistä - elämässähän on vain koulu, iltakoulu ja verkkokurssit.

Ja extrakiukutusta siitä etten millään keksisi mitä iltakursseja otan seuraavaan jaksoon. Vedänkö rennosti vain 8-15 + 18-20 päivää, vai otanko lukujärjetyksen täyteen - 8-15 + 16-21? Ja onko kaksi kurssia historiaa samassa jaksossa liikaa? Kirjoitanko ranskan? Mitä kursseja voin käydä kesällä? Entäs mitäs sitten kun työssäoppiminen loppuu ja päivät ovat jälleen 8-16 - koska ehdin syömään? Olisiko ihan hullua käydä äidinkielen, englannin ja matematiikan kursseja etukäteen (vapaata amiksesta = profit?!)?

Uhh, mulla on niin kunnianhimoista tämä kurssien läpikäynti ettei mitään rajaa. En ihan oikeasti pian enää kehtaa kertoa kellekkään paljonko käyn koulua!
Andras
Farmin pelastaja

ViestiKirjoittaja josie » Ma Syys 27, 2010 10:29

Koulu =_=

Tuntuu että kuukahdan kohta, ensin meillä oli Keskiviikko ja Torstai vapaata, jee kuulostaa kivalta vai mitä? Torstai tuli vapaaksi sillä hinnalla että saimme tehtävän kotiin (jota en ole edes aloittanut vielä *köh* ) ja Keskiviikko nyt vain sattuu olemaan vapaa tässä lukkarissa. Mutta niin, tässä jaksossa on hirveästi hommia, kahdelle kurssille tehdään oppimispäiväkirjaa (+kaikki muut tehtävät), sitten pitäisi rakentaa uusi lukujärjestysohjelma (koodausta) matikassa palautetaan viikottain tehtäviä... Toisin sanoen, sekä Keskiviikko että Torstai meni tehdessä kouluhommia JA en edes saanut kaikkea tehtyä! (Perjantaina sain raahauduttua vasta kuudelta kotiin ja olin niin väsy että vain tilttasin saman tien) Lauantaina ja Sunnuntaina jatkoin enkä VIELÄKÄÄN ole saanut kaikkia tehtyä *itkua* Tänään meille jo tuupataan lisää matikan tehtäviä joita en mitenkään voi tehdä huomiseksi kun täytyy juridiikkaa ja tietojärjestelmät kurssin tehtävät saada valmiiksi T_T En oikeasti PYSTY tekemään tehtäviä tähän tahtiin! Jokin kyllä on pielessä meillä koulussa kun ajattelen että kassalla istuminen on vähemmän kuluttavaa kuin koulu =_= (ja inhoan kassatyötä yli kaiken joten se on paljon sanottu...)
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Snowdance » Ma Syys 27, 2010 12:08

Ei ketuta koulu, ihme kyllä, vaan ilimanaikunen rahanmeno! Tarvitsen taas kerran uudet vahvemmat silmälasit ja kun se maksaaaaaaa ~ Ihan epäreilua, että joillakin ihmisillä on normaali näkökyky ja vielä epäreilumpaa, ettei miun likinäköistyminen ole vieläkään loppunut. Ensin sen piti pysähtyä pituuskasvun loputtua, sitten 18-20-vuotiaana. Nyt olen jo alistunut siihen, että se jatkuu aina vain, hitaasti mutta varmasti. Varmaan tulee jo reilusti yli -10 lukemat linsseihin ku en meinaa nähdä puolivälistä luentosalia enää etuseinälle heijastettavia juttuja, taulusta puhumattakaan.

Isäni on mainostanut miulle sitä jotain silmien laserleikkausta, mutta minuu kammottaa ajatuskin, että joku tulis viipaloimaan silmiäni millään välineellä. O.o Pelkään niin sokeutumista...ja jos taittovirhettä tulee kuitenki lisää, tarvitsisin silti parin vuoden kuluttua uudet heikot lasit. Että olkaa iloisia normaalista näkökyvystä jos sellaisen omistatte!
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Erkki » Ma Syys 27, 2010 2:14

Nyt siihen laserleikkaukseen siitä! ;D Pääsisit kerralla ainakin vähäksi aikaa sokeutumisen tunteesta ja silmälaseihin menevistä rahakustannuksista, c'mon.
Siis D44
Erkki
Tavallinen turnipsin kastelija

ViestiKirjoittaja josie » Pe Loka 08, 2010 3:04

^^ Aww voi Snow'ta. :(

Mie nykäisin jonkun laimean pöpön niskaani, pää on ihan jumissa (niin kuin olisi kuumetta), kurkku vähän kipeä, mutta varsinaisesti ei ole kuumetta tai mitään (hiukan kohonnut lämpö kyllä mutta ei kuumetta *head desk* ) Tänään sitten jäin kiltisti kotiin sen sijaan että olisin mennyt koodaus tunnille tuijottamaan seinää tajuamatta mitään >_> Yritän parhaillaan saada aivoihini sen verran tolkkua että saisin edes pari opintopäiväkirjaa tehtyä tänään ja sitten voisinkin oikeastaan nukkua vähän lisää. Jos tässä tai muissa tänään kirjoittamissani viesteissä ei ole järkeä syytän urpoa pöpöäni. Ahdistaa taas kaikki kouluhommat, etenkin tuo kun missasin sen koodaus tunnin, en muutenkaan tajua aiheesta mitään ja sitten olen 8 tuntia poissa sieltä... ugh... (niin todellakin meillä on perjantaina 8 tuntia putkeen php koodausta) Lisäksi olen aivan pihalla että mitä ihmettä meidän pitäisi yhden kurssin opintopäiväkirjoihin kirjoitella, joka tunnilla käymme SAMAN asian läpi uudestaan ja uudestaan tyyliin: "Mitä prosesseja pankkiautomaatin käyttöön liittyy?" Ja sitten piirrämme kaavion tyyliin:
asiakas-> käyttää pankkiautomaattia-> automaatti ottaa yhteyden pankkiin-> pankki katsoo tilin tiedot-> ilmoittaa onko rahaa vai ei ja siirtää rahan jos on-> raha siirtyy asiakkaalle-> pankissa merkataan nostettu summa asiakkaan tilitietoihin ja se vähennetään tililtä.... jne ja seuraavalla tunnilla teemme saman kaavion sitten pizzan tilaamisesta. Mitä ihmettä tuossa oikein oppii? Mitä ihmettä voin väittää oppineeni??? En mitään! >_<
josie
[Admin] No-life

EdellinenSeuraava

Paluu Maan ja Taivaan Väliltä