Wind Bazaar Pelipäivä kirjat~

Keskustelu DS peli versioista tänne.

Valvoja: josie

ViestiKirjoittaja Demmi » Su Huhti 03, 2011 10:20

Viime aikoina olen pelaillut GrB:tä hieman maltillisemmin. Nyt kun koulu on yhtä enkunkoetta vaille suoritettu, on minulla ollut aina aamuisin aikaa joten olen heti herättyäni aina pelannut päivän tai pari syystä että herään joka aamu tosi aikaisin. Kuitenkin! Kylässäni elellään kesän 11. päivää. Super Lucky Loton ja Diegon ansiosta hankitut jalokivet ja niistä edelleen tehdyt korut ovat pitäneet talouteni vakaana ja minulla on tällä hetkellä rahaakin yli 800000 G. Ostettava tosin alkaa loppua, sillä olen pakollisten siementen, materiaalien yms. ostanut vain uusia elukoita - varasto on laajennettu maksimiin ja kojuakin voin laajentaa enää vain kerran. Mitähän sitä sitten keksii kun nuo viimeisetkin rakennusjutut on hankittu? Jos vaikka yrittäisi päästä rahan määrässä maksimiin kun ostettava loppuu :lol: Pellollani kasvaa laaja lajitelma kevään vihanneksia sekä paljon viljaa (älysin istuttaa sitä enemmän kuin edellisenä vuonna) ja kellarissani kasvavat keväiset kurkut, perunat ja ruohot. Kokatuilla ruuillakin siis olen ansainnut varsin mukavasti, mikäli koruja ei ole ollut myytäväksi.

Kesän 4. päivä Auroran ja Lloydin perhe-elämä koki ensimmäisen merkkitapahtumansa ja nyt perheeseen odotetaan ilmeisesti talvella syntyvää lasta. Aurora valitti Lloydille voivansa huonosti, jolloin Lloyd haki Clairen (kylän kätilö ilmeisesti, lääkäriä pelissä ei ole) tarkistamaan vaimonsa terveydentilan. Jostain syystä Felixkin oli paikalla. Aurora ei kuitenkaan ollut sairaana (no shit, Sherlock!) vaan raskaana! Lloyd hieman järkyttyi tästä mutta oli kuitenkin iloinen. Nyt hän mumisee talossani, ettei tiedä mitä tekisi mutta uskoo selviävänsä :D Ilmeisesti isyys ajatuksena on herralle hiukka vieras :'D Mitään erikoisempia eventejä tuossa kevään ja alkukesän aikana ei ollut teejuhlaa lukuunottamatta. Vaivanpalkkana teen järjestämisestä oli jälleen kerran omenapiiras Odotamme piakkoin koittavia eläinfestareita (aiheena lampaat) josta uskon saavuttavani ykkössijan edellisvuosien tapaan.

Random eventejä ei ole tullut nyt nähtyä kuin kaksi - ilmeisesti olen onnistunut niistä jo ison osan bongaamaan. Toisessa näkemässäni välikohtauksessa Aurora meni Raulin liikkeeseen ostoksille, jonne Marian saapui ostamaan kahvia. Raul ilahtui Marianin saapumisesta liikkeeseen ja myi tälle kahvit ilomielin (tai antoi ilmaiseksi, en oikein muista miten siinä kävi). Marianin poistuttua Raul jäi mumisemaan jotakin itsekseen ja pyysi Auroralta, että saisi olla yksin. Raulhan on ihastunut Marianiin, joka tosin ei tunnu tajuavan miekkosen tunteita. Toisessa eventissä kylään saatiin yllättävä vieras: Auroran mennessä keväällä raviradalle katsomaan, ovatko kylän lapset siellä hän törmäsikin aikaisemmista peleistä tuttuun Wadaan, jonka myrsky oli lennättänyt kotoaan Zephyr-kylään. Eksynyt Wada jäi kököttämään raviradan reunaan ja hän seisoo siellä edelleen :lol: Hänelle voi vain jutella, koska hän ei kuulu pelin vakiohahmoihin mutta mietin vain että milloinhan se sitten lähtee sieltä. Raukkaparka, jos se ei koskaan löydä kotiinsa...

Kyläläiset
10♥: Ivan, Dirk, Lloyd, Angelo, Sherry, Stuart, Marian, Kevin
9♥: Antoinette, Daisy, Ethel, Joan, Nellie, Cindy, Lauren, Raul
8♥: Amir, Freya, Wilbur, Claire, Isaac
7♥: Claude
6♥: Emiko
- Suurin osa on kohtapuoleen saavuttanut maagisen 10 sydämen maksimitason. Jostain syystä Clauden ystävyyspisteet nousevat hitaammin kuin muiden vaikka juttelen sille päivittäin.

Eläimet
Kanat: Helmi (10♥), Vilja (10♥), Kukka (10♥), Siru (10♥), Sulka (10♥), Ingrid (4♥)
Lehmät: Elli (10♥), Berry (10♥), Lorena (10♥), Shoko (3♥), Bubble (2♥)
Lampaat: Mimi (10♥), Ginger (10♥), Bella (4♥), Maya (2♥)
Koirat: Shiba (7♥, 6 tähteä)
Kissat: Jingle (10♥, 4 tähteä), Nougat (0♥, 0 tähteä)
Hevoset: Snowi (10♥, 10 tähteä)
- Shoko ja Bubble ovat uudet Jersey-lehmäni ja näistä Shoko tuottaa jo maitoa. Bellakin kasvoi isoksi ja saan siltä laadukasta villaa kun taas Mayan ostin vasta hiljattain. Nyt pidän vähän taukoa eläimien ostosta paitsi toisen koiran aion heti hankkia kunhan löydän söpön luppakorvaisen. Kanoja alan hankkia heti syksyllä. Nougat on uusi kissani ja se on nimetty kaverini äidin kissan mukaan. Kaverini tosin vihaa sitä kissaa mutta minusta se on suloinen - mitä se nyt tekee välillä tuhojaan ja kiusaa kaveriani XD

Muut
Farming Rank: Super Farming Ace
Reseptit: 149/239
- Muissa tasoissa yms. ei muutoksia. Nuo farmaritasot senkun komistuvat koko ajan :'D

Sellaista tällä kertaa. Seuraavaa päiväkirjausta saatte luultavasti odotella, sillä olen jäänyt hiukan koukkuun muihin peleihin (FFXII...) ja HMGrB on saanut edetä hieman rauhallisemmin.
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Snowdance » Su Huhti 03, 2011 12:45

Aurora valitti Lloydille voivansa huonosti, jolloin Lloyd haki Clairen (kylän kätilö ilmeisesti, lääkäriä pelissä ei ole) tarkistamaan vaimonsa terveydentilan. Jostain syystä Felixkin oli paikalla. Aurora ei kuitenkaan ollut sairaana (no shit, Sherlock!) vaan raskaana!

FELIIIIIIIX. :shock: Uuden salaliittoteorian paikka?

Eli missä vuodessa olet nyt menossa, kun ostettava (ja tekeminen, tavoitteet?) alkaa loppua? En ole halunnut lukea liian tarkasti päiväkirjamerkintöjäsi, etten sit tietäisi liian paljon etukäteen. :!:
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » Ma Huhti 04, 2011 9:49

Snowdance kirjoitti:FELIIIIIIIX. :shock: Uuden salaliittoteorian paikka?
Itse luulen hänen olleen siellä sen takia, että voisin kuvitella vaimon/miehen perheen olevan paikalla kun raskauseventti käynnistyy. Ja koska Lloydilla ei ole perhettä ja hän kokee Sherryn ja Felixin ikään kuin perheekseen, Felix oli sen takia paikalla. Tosin eihän sitä koskaan tiedä...
Snowdance kirjoitti:Eli missä vuodessa olet nyt menossa, kun ostettava (ja tekeminen, tavoitteet?) alkaa loppua? En ole halunnut lukea liian tarkasti päiväkirjamerkintöjäsi, etten sit tietäisi liian paljon etukäteen. :!:
Olen kolmannen vuoden kesässä. Mutta onhan tässä vielä puuhaa esimerkiksi napattavien kalojen ja kokkailtavien reseptien osalta, Wonderfuleja on saamatta ja isoin onki samaten (4. vuoden juttuja) ja basaarikin pitäisi vielä laajentaa suurimmalle tasolle.
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Snowdance » Ke Huhti 13, 2011 11:25

No niin. Tästä lähtee.

Ensinnäkin sellainen helpottava tieto, että eurooppalainen 3DS hyväksyy myös DS:n import-pelit. Huom! Vain wanhan DS:n. Ei 3DS:n.

Mutta Grand Bazaariin, jonka aloitin erinäisten 3D-häröilyjen jälkeen. :D Valitsin tyttöfarmerin, laitoin nimeksi etteikinäarvaa Satu ja farmini nimesin lähes yhtä perinteisesti Qsistoksi. Ja suunnittelen Qsistolle ensi töikseni mauttoman räikeän mainoskyltin! :lol:

Eka viikko meni sen tajuamiseen, ettei tässä HM:ssä todellakaan shipata tavaroita vaan myydään ne kerran viikossa markkinoilla. Keksin kyllä myöhemmin, että kyläkauppias, mikä se niistä kolmosista olikaan, ostaa tavaroita, mutta vissiin on ihan järkevää säästää enin osa tuotteista basaarituloja varten.

Tein turnipsisadosta basaariin salaattia. En tiiä, oliko vaan sattumaa, että basaariasiakkaille kelpasi alussa mitkä tahansa maasta poimitut random-tuotteet paremmin kuin suurella vaivalla väkertämäni salaatti, mutta farmerini oli kieltämättä hieman loukkaantunut tämän takia. :P Tuottoa kertyi pari kymppiä vajaa 5000 G, mikä toivottavasti ei ollut ekan basaarin tavoite. Ostin koko summalla perunansiemeniä ja nyt oottelen jännityksellä, ovatko ne valmistuneet huomista basaaripäivää varten.

Jostain syystä en ole oikein ehtinyt tutustua tai kiintyä hirveästi kyläläisiin vielä. Heti ekana iltana onnistuin kyllä juoksemaan suoraan, olikohan se Dirkin harmaan sydämen kohtaukseen, siihen missä puhutaan kissoista. Totta kai valkkasin väärän vaihtoehdon. Taito se on sekin, mutta ah niin tuttua jo Sunshine Islandista, jossa sain bonuspisteet ehkä kolmasosasta kohtauksia viisailla valinnoillani... :roll: Sen huomaan, ettei prinssi Amir ole vielä saapunut ulottuvilleni.

Felix, Felix on ihan niin vaikuttava ja epäilyttävä kuin etukäteen kuvittelinkin. :shock: Minkälainen pormestari myy basaarikojussaan suklaata ja viikatetta ja pitää taustalla julistetta, jossa lukee "Welcome, muscles!"? Puhumattakaan niistä muotokuvamaalauksista ja valmistuvasta puuveistoksesta. Hee, kun saan hankittua kirveen, niin kokeilenpa mennä parantelemaan sitä taideteosta. :) Ja Felix tunnusti vahingossa jokaisen HM-kylän pormestarin elämäntehtävän: kyllä, se on kyläläisten tarkkailu! Hänen talonsa on kuulema siksi rakennettu niin korkealle paikalle. Valvontakamerat eivät siis ole tarpeen.

Hmm, mitäs vielä. Farmerin talossa on nyt alusta asti vessa ja kylppäri! Huomattava sivistysaskel. Muista uudistuksista tuli mieleen hyppiminen (mikä on hauskaa, farmeri pystyy hyppäämään melkein koko aloituspellon läpimitan tekemällä ilmassa voltin) ja hyppimisestä äänet.

Niin, ne äänet. Pitäisikö huolestua, kun ne jo kahden pelin viikon jälkeen ovat alkaneet ärsyttää? Kikatuksia...ja huokailuja ... ja se Felixin kammottava MWAHAHAHAAA-nauru... :shock:

3DS kesti DS-pelin peluutusta viitisen tuntia eli aika vähän. Jatkuu latauksen jälkeen.
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » To Huhti 14, 2011 11:54

Sinunkin pelipäiväkirjat saivat viimein räväkän alkunsa :'D
Snowdance kirjoitti: Keksin kyllä myöhemmin, että kyläkauppias, mikä se niistä kolmosista olikaan, ostaa tavaroita, mutta vissiin on ihan järkevää säästää enin osa tuotteista basaarituloja varten.

Fogussa neuvovat, ettei Raulille kannata myydä MITÄÄN. Syy: hän maksaa tavaroista puolet siitä mitä niistä saa basaarilla. Ehkä jotain rikkaruohoja ja ylimääräisiä materiaaleja hänelle voi vielä kaupata, mutta ei muuta!
Snowdance kirjoitti: Sen huomaan, ettei prinssi Amir ole vielä saapunut ulottuvilleni.

Amirin saamiseksi pitää pelata aika kauan. Ettei olisi mennyt peräti 2. vuoteen tai 1. vuoden talveen ennen kuin se tulee...? Kuitenkin, joudut odottelemaan jonkin aikaa.
Snowdance kirjoitti: Puhumattakaan niistä muotokuvamaalauksista ja valmistuvasta puuveistoksesta. Hee, kun saan hankittua kirveen, niin kokeilenpa mennä parantelemaan sitä taideteosta. :)

Jossain eventissä Kevin muistaakseni yritti tulla turmelemaan sitä veistosta :D Olisikohan ollut joku Angelon sydäneventti? Kuitenkin, hauskoja pelipäiviä on vielä tiedossa >D
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Pe Huhti 15, 2011 12:19

Älä myy rikkaruohojakaan! Niistä saa lannoitetta :lol: Itselläni oli heti kun se tuulimylly avautui hirveä lannoitetehdas käynnissä ja sitten pänni kun olin halvalla myynyt rikkaruohot kyläkauppaan että sain vähän rahaa pelin alkupuolella. v_v.
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Snowdance » Su Huhti 17, 2011 12:49

...joten olen alkanut arvostaa rikkaruohon näkemistä. :shock: Oikeasti.

Pelasin yöllä kesän ensimmäistä basaaria edeltävään päivään. Jännitystä olla pitää! Chen ja Gannon tulivat käymään (mitä hittoa Gannonin leualle on tapahtunut? O_o) ja huomasin, että ikävöin Sunshine Islandsien kyläläisiä, enkä ole vielä näihin uusiin ollenkaan kiintynyt. ;_; Olisi edes joku stalkattava puolisoehdokas, vauhtia Amir prkl! :twisted: Kauhuskenaario: mitäs jos en kiinnostu Amiristakaan?

Basaari on siis nyt alueen paras. Jee. :D Yhdellä kerralla onnistuin perunasadon myynneillä tienaamaan eniten ja sain Felixiltä palkinnoksi pullollisen maitoa (jonka myin seuraavassa basaarissa, kjäh). Nuo basaarit tosiaan on tällä hetkellä pelin paras osio. Uutuudenviehätystä, ehkä? Tykkään erityisesti siitä, kun joku asiakas haluaa tulla turisemaan jotain kanssani ja onnistun yleensä vaan pilaamaan maineeni. :`D

Hmm, omistan nyt ongen, kiitos Felix. Samoin olen hankkinut kolme tipua, joista kaksi on jo kasvanut supervauhtia muniviksi kanoiksi. Ensimmäinen tuulimylly on auki. Hahah, tässä pelissä voi valmistaa rehellistä kaljaa! :D Oletteko huomanneet, että monet tyypit ottavat mielellään vastaan alkoholipitoisia lahjoja? Paitsi Angelo inhoaa niitä, ilmiselvästi taiteilijalla on ollut aikaisemmin jonkinlaisia ongelmia asian kanssa.

Ihmettelen sitä, miten jotkin Sunshinen Islandsin loistouudistukset on tässä sivuutettu tai muutettu huonommiksi. En mie nyt niin realistista peliä kaipaa, että jokaisella rikkaruoholla ja oksalla pitää olla oma laatuluokituksensa tai että kalalajit menevät laatuluokituksten lisäksi lajeittain. Miksei niitä voi niputtaa samalla tavalla laadun kanssa kompromissia tehden kuin Sunshinessä?! Minusta se oli nerokas systeemi, joka helpotti pelaamista ja antoi jopa pienen strategiaelementin.

Huomaan myös, että tässä pelissä staminalla ei ole niin isoa roolia kuin aikaisemmissa. Ainoa tapa, jolla olen toistaiseksi itteeni kunnolla väsyttänyt, on ollut jokeen hyppiminen.

Ystävien hankkiminen on tosiaan vaikeaa. :shock: Tilaston mukaan farmerilla on kylässä kaksi (2) kaveria: kahden sydämen Kevin, jolle lahjoitan jonkin ötökän aina kun kohtaamme ja love interesteistä Angelo, joka näyttää yhtä sydäntä. Vissiin hän arvostaa kukkia enemmän kuin muut, koska olen kuitenkin aika paljon niitä jaellut ympäriinsä. Päätin nyt, etten edes nysvätä kukilla tai muilla ei-niin-kivoilla lahjoilla ystävyyslevelejä ylemmäs, vaan keskityn ensin rikastumiseen ja sitten hankin tyypeille niitä lahjoja, mistä nämä eniten pitävät.

Jatkuu... :wink:
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Snowdance » Ke Huhti 20, 2011 2:32

Ekan vuoden talven viimeiset päivät ovat käsillä. Mitäs olenkaan puuhaillut sitten viime päiväkirjamerkinnän, hmm?

No, ainakin omistan nyt täysikasvuisina viisi kanaa, kolme lehmää ja yhden lampaan, joille tosiaan kertyy sydämiä kuin itsestään. Mutta miksi, voi miksi, kaikki eläintenhoitoanimaatiot kestävät KOLME ANIMAATIOLOOPPIA?? Onneksi nuo pysyvät tyytyväisinä ilman päivittäistä harjaustakin, mutta lypsäminen on liian hidasta jo nyt kolmella lehmällä prkl.

Hehe, ensikohtaamiseni tilan ensimmäisen vasikan kanssa alkoi aika surkuhupaisasti, kun Oren rikkomisen jälkeen syöksyin sivuovesta navettaan ja pamautin vahingossa vasikkaparkaa lekalla. :shock: Ainiin, omistan myös kisun ja koiran. Ne... eivät ymmärrä syödä, jos farmeri ei ole vieressä seuraamassa. Ihmettelinkin, miksi kesti niin pitkään, ennen kuin niille alkoi kertyä sydämiä. Eläimet muuten laiduntavat onnellisina ulkona talvisinkin. Muutoksia, muutoksia...

Ja vihdoinkin olen saanut kaipaamani stalkin! Felix tuli vierailulle eräänä talviaamuna ja katoin ensin hahmospritestä, että hänen mukanaan on jokin nutturapäinen harmaahapsinen mummeli, mutta se olikin prinssi Amir! :lol: Amirkin tulee oikeastaan hyvin halvaksi, koska hän pitää riisipuurosta. Ihan kuin Vaughn. Muuten kosiorintamalla on tapahtunut hidasta edistystä: kaikki puolisoehdokkaat ovat violetilla sydämellä, paitsi Angelo on kivunnut jo siniselle sydämelle. Vietin hänen kanssaan myös Starry Night Festivalin, mutta ei puhettakaan, että raskisin viedä Angelon Daisyltä, vaikka Amiria ei oliskaan. Näin yhen rival eventin ja ne on niin söpöjä yhdessä. :)

Basaareilla olen rikastunut (lunttaamalla) myymällä ruohon siemeniä, joiden massatuotanto on käynnissä viimeiseksi avautuneessa tuulimyllyssä. Ostan raaka-aineet valmiina Raulilta. Talven aikana olen löytänyt mukavasti Oreja, joiden sisältä hyväksyn *köh* vain jalokivet, joista voin valmistaa koruja. Tosin nyt tarvitsisin kipeästi hopeaa Lloydilta, mutta silläkin tuntuu olevan pula juuri siitä materiaalista. Luulen, että palaan rehellisempään peliin siinä vaiheessa, kun lehmät alkavat tuottaa parempilaatuista maitoa, josta valmistettu juusto varmaankin maksaa enemmän ja myy paremmin kuin ruoho.

Olen muuten koko syksyn ja talven yrittänyt löytää jostakin kamomillayrttiä, että voisin valmistaa Ivanin iloksi yrttihajuvettä (en voisi kiduttaa Ivania naimalla hänet maatilalle, herrajumala ei...) mutta ei sitä kasva enää missään! Samalla laventelit ja mintut mätänevät ilimanaikujjaan varastossa.

Päätin, etten enää panosta tavallisten kasvien viljelyyn. En tiedä, miten tokana vuotena, mutta ekan vuoden kesällä meinasi mennä hermo, kun jouduin odottelemaan ilman mitään tekemistä, että aurinkoisina päivinä kasvit ensin kuivuisivat, että voisin kastella saman tien uudestaan. Miksi tämäkin on pitänyt muuttaa Sunshinesta? Siinähän ne pystyi kastelemaan kerralla tuplasti, jos oli aurinkopäivä. Pari teepensasta olen istuttanut ja suunnittelen myös kahvin ja viinilajikkeiden tuotannon aloittamista, jahka kevät tulee.

-- > jatkuu
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » Su Huhti 24, 2011 10:11

Snowdance kirjoitti:Olen muuten koko syksyn ja talven yrittänyt löytää jostakin kamomillayrttiä, että voisin valmistaa Ivanin iloksi yrttihajuvettä (en voisi kiduttaa Ivania naimalla hänet maatilalle, herrajumala ei...) mutta ei sitä kasva enää missään! Samalla laventelit ja mintut mätänevät ilimanaikujjaan varastossa.

Ikävää mutta totta: kamomilloja ei kasva talvella eikä syksyllä. Tämän tiedon voi onkia pelin ohjekirjasestakin. Kannattaa varastoida kamomilloja kesällä ja sitten syksyllä laventelien ilmaantuessa alkaa tuottaa hajuvesiä tai mitä niistä haluatkaan valmistaa. Samoin laventeleja ei kasva kesällä ja keväällä mutta minttuja taitaa saada ympäri vuoden.
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Snowdance » Su Huhti 24, 2011 12:16

^ Jep, huomasin. Ivan kommentoi yrttiparfuumia oikein erillisellä lauseella, mutta kun sen tekeminen vie tilaa tuulimyllyssä ruohonsiemeniltä ja kestää tuhottoman pitkään, lahjon Ivania jatkossa pelkillä raakayrteillä.

Olen nyt hirvittävän ratkaisun edessä, koska tajusin, ettei tavallisella alkutason karjalla & kanoilla tee oikein mitään?! Edes kymmenen sydämen eläin ei tuota kuin "huonointa" maitoa/munia, joilla ei tienaa basaarissa ruohonsiemeniin verrattuna juuri mitään edes jatkokäsiteltyinä. Itse asiassa järkytyin, kun huomasin, että tavalliset raa'at munat tuottavat basaarissa enemmän kuin keitetyt eikä edellisten pelien myyntivaltti juusto sen enempää (ellei peräti vähemmän?) kuin raakamaito. Turhauttavaa, sanoisinko.

Mutta kun eläimiä ei voi myydä.

Enkä kerta kaikkiaan jaksa hoitaa niitä ilman tuottoa.

Joten joudun näännyttämään ne nälkään. Koko kaupunki tulee vihaamaan farmeriani. ;_; Toisaalta koirani paimentavat niitä niin tehokkaasti ulos laiduntamaan, etten tiedä, onnistuuko tuo mitenkään.

Toinen vaihtoehto, että lopetan peluutuksen tähän. Basaari on laajentunut 75% tasolle, omistan ilmeisesti kaikki peltojen ja varaston päivitykset, kesä on lopuillaan ja viidelle sydämelle noussut Amir lähtee vissiin syyskaudeksi sinne isänsä synttäripippaloihin... :lol:

Harmi, koska olisin halunnut kokeilla viininviljelijän ammattia. Peltoni ovat täynnä viinirypälepuita + teepensaita, ja teelläkin tienää ihan mukavasti. Tämä valinnanvapaus on ehdoton plussa Grand Bazaarille, koska edellisissä peleissä karjatalous (featuring DA CHEESE) on aina ollut paras rikastumislähde. Loppupeli ei kuitenkaan inspaa. Voisin vannoa, että tässä kyläläisillä on vähemmän erilaisia repliikkejä. Esim. festareilla ne sanovat aina samat geneeriset festarireplat. :shock: Ja olen niin kyllästynyt kuulemaan Angelon ja Dirkin jatkuvaa valitusta aamu-unisuudesta! :D

Aion nyt ainakin katsastaa uuden isomman basaarin, kahtoo sitten, mitä tuleman pitää. (Okamiden polttelee myös...)
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Snowdance » Su Touko 01, 2011 9:29

Okamidenin jälkeen takaisin maanviljelyksen pariin. :D

Toisen vuoden syksy on aluillaan, ja stalkkini Amir lähti tosiaan sinne kaukaiseen kotimaahansa kunnioituksesta isänsä synttäreitä kohtaan. Ajattelin, että tämä olisi osunut pelini kannalta kreivin aikaan, koska elikoiden nälkäkuuri on nyt alkanut tuottaa tulosta. Felixillä on nykyään joka aamu suru-uutisia farmerilleni. Saan kuulla kuolleen eläimeni statsit ja sen, minkälaisena isäntänä eläin farmeriani piti. Loppuun vielä syyllistävä toteamus, että olisin voinut kohdella sitä paremmin, ja mustaan ruutuun hukkuva viimeinen kotkotus/määkäisy/ammunta. Aika creepyä, kun tarkemmin ajattelee. :shock:

Niin, olen kauhulla seurannut kirjahyllyn tilastoista, miten kyläläisten vaivalla nostamani sydäntasot tippuvat. Amirkin on pudonnut seitsemästä sydämestä neljään, vaikka ei edes ole ollut paikalla kaupungissa! Tilaako hän jotain Zephyr Townin Sanomia sinne kotimaahansa vai käykö joku kylän tytöistä (murrr....) salaista kirjeenvaihtoa hänen kanssaan?? Voin kyllä kuvitella otsikot: "Järkyttävä eläinrääkkäystapaus maatilalla! Erakoitunut farmeri näännytti karjansa nälkään ja sairauksiin!"

Mutta joo, pelin vika, kun niitä ei pysty myymään pois. Mitäs jos joku hankkii navetan täyteen pelkkiä lampaita tai lehmiä ja haluaisi myöhemmin myös toista lajia? Entäs sitten, kun ne alkavat kuolla vanhuuttaan? Vihaavatko kaikki silloinkin farmeria?

Basaaririntamalle kuuluu iloisempaa: syksyn ekassa basaarissa myynnissä oli niin monia koruja ja suuri ruohonsiemenien valikoima, että tienasin lähestulkoon PUOLI MILJOONAA. :shock: :D Farmin, storagen ja kojun päivitykset on kaikki jo hankittu, joten vissiin sijoitan jatkossa pelkkiin jalokiviin ja arvomineraaleihin, että korubisnes pyörii. Samoin keittiövälineet omistan ja leveämmän sängyn, mutta olen ihmetellut huonekalukauppiaan funktiota siellä basaarissa, kun ei hänellä ole sängyn päivityksen jälkeen ole ollut mitään myytävää...? Luulin, että riippuisi just noista farmin ja varaston laajennuksista, mutta ei? Anyone?

Urani viininviljelijänä on syksyn tullessa käynnistymässä, kun viinirypäle- ja omenapuut ehtivät sopivasti kasvaa täysikokoisiksi ja ovat alkaneet tuottaa hedelmiä. Lannoitus on tässä kaiken aa ja oo, koska lannoittamaton puu tuottaa kerralla vain yhden hedelmän, lannoitettu kolme. Tai ainakin teepensaani käyttäytyvät noin, oletan, että sama pätee hedelmäpuihin. Ensin rypäleistä punaviiniä ja omenalla maustaminen omenaviiniksi. Mielenkiintoista nähdä, miten paljon yhdellä pullolla tienaa, ja ainahan voin ilahduttaa Felixiä... ja kukas se toinen alkoholista tykkäävä tyyppi olikaan, joku sulhasehdokkaista?

Tämän hetken missio on odotella pronssikolikoiden valmistumista, että voin ensi kerralla ostaa enemmän Super Lucky Loton tikettejä. Tähän mennessä paras ja ainoa sijoitukseni oli muistaakseni kuudes tai kolmas. Siinähän on jokin uniikki tavarapalkinto, jos sen onnistuu tsäkällä voittamaan, hmmm... ehkä huiputan vähän save/reloadilla, jos ei onni ala muuten suosia. :lol:
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » Ma Touko 02, 2011 10:33

Snowdance kirjoitti:Samoin keittiövälineet omistan ja leveämmän sängyn, mutta olen ihmetellut huonekalukauppiaan funktiota siellä basaarissa, kun ei hänellä ole sängyn päivityksen jälkeen ole ollut mitään myytävää...? Luulin, että riippuisi just noista farmin ja varaston laajennuksista, mutta ei? Anyone?
Huonekalumyyjällä ei tosiaan ole mitään muuta myytävää sen sängyn lisäksi. Eikun hetkinen! Se myy vielä sen vielä suuremman sängyn häiden jälkeen, jotta farmarisi/vaimosi voi tulla raskaaksi ja saada lapsen. Muuta funktiota hänellä ei tosiaan ole. Paitsi että jos menee Lloydin kanssa naimisiin, hän muuttaa asumaan Lloydin vanhaan taloon :D Niin ja sama juttu sen keittiövälinemyyjän kanssa, ei silläkään ole mitään myytävää niiden kattiloiden yms. jälkeen. Eihän HMDS:änkään tonttu-TV myynyt enää mitään muuta kuin tonttujen tavaroita kun kaikki oli ostettu. Tässä pelissä talo on sitä paitsi niin hyvin varusteltu, ettei sinne oikeastaan voi edes ostaa mitään.

Itse en koskaan tajunnut rikastua ruohonsiemenillä. Hmm, pitääkin kokeilla sitä sitten joskus jos aloitan uuden pelin poikahahmolla. Ja mitä tulee eläinten tappamiseen... voi apua :D Minä tykkäsin kasvatella elukoita ja tienata kananmunilla ja muilla tuotteilla. Ne on niin söpöjäkin vielä ♥
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Snowdance » Ma Touko 02, 2011 11:37

^ Jees. Tykkään itekin hooämmissä nimenomaan karjataloudella rikastumisesta. Elukoihinkin kehittyy silloin kiintymyssuhde, kun toimeentulo on niiden varassa. Basaarissa oli vaan niin turhauttavaa nähdä, että halvalla massatuotetut ruohonsiemenet myivät niin paljon korkeammalla hinnalla kuin mitkään eläintuotteet ikinä, vaikka miten tunnollisesti olisi pitänyt niistä huolta ja nostanut maksimisydämille... ja kun ruohonsiemenillä oli riittävästi rikastunut, olikin loogista siirtyä korutehtailun pariin, kun raaka-aineiden hinta ei enää tuntunut missään. :D Vaikka GraBa onkin kokeellinen farmipeli, niin se farmi-osuus jäi omassa pelissäni nyt vähän uupumaan. :shock:

Toisaalta tein nyt kaikenlaista, mikä aikaisemmin olisi sotkenut peliä liian pahasti. Omistan nyt kaikilla pelloilla kaipaamani puupuutarhan, ja vaikka en viininviljelyä jaksa kovin aktiivisesti harrastaa, kun tuulimyllyn valikon selaus on niin rasittavan hidasta, niin näyttävät ne puut hienolta pihalla! Samoin olen ajatellut vielä hankkia hervottoman kissa- ja koiralauman.

Niiiiiin, korutehtailun ansiosta basaari päivittyi nyt 100% tasolle, mikä ei tosin näy enää basaarin ulkoasussa. Mutta oikeesti, miten kukaan pystyy ikinä saavuttamaan sitä viiden miljoonan tavoitetta ILMAN korumyyntiä? Miettikää nyt, jotain parin sadan perustuotteita maatilalta tai yhden, kahden tuhannen jalostettuja tuotteita... peliähän pitäisi pelata hirmu monta vuotta. :shock:

Sain myös Amirin sydäntason nostettua neljästä maksimiin talven ja parin kevätviikon aikana, kun hokasin, että herrahan kelpuuttaa lahjaksi maksimipisteillä keitetyn riisin. :D Jopa farmerini osaa valmistaa sitä. Viimeinen sydänkohtaus oli tosiaan aika hauska:

Amir: Hmm, ihan kuin olisit kehittänyt tunteita minua kohtaan. Oletko...?
Farmeri: *näyttää sydäntä*
Amir: *selittää jotain hämmentyneenä ja pinkaisee pakoon*

DS:n ruudulla on tällä hetkellä menossa vihkiseremonia farmerin mökissä ja Felix pappina. Hyvin isänmaalliselta vaikuttaa. Ja vielä uudet lopputekstit samalla kun yläruudussa on jokin kumma neliön muotoinen grafiikkakappale, joka ei taatusti sinne kuulu. :'D

Tähän onkin hyvä lopettaa todellinen peluutus. Eikun, laitan vielä Amirin puhuttelemaan farmerivaimoaan perinteisesti Masteriksi. En olekaan ennen nähnyt sitä aviomiehen sanomana. "I'm glad I married you, Master..." :D

3DS:ssä on kätevä erillinen laskuri, joka näyttää, miten paljon mitäkin peliä sillä on pelattu. GraBa:lle kertyi peliaikaa 58:28. :shock: (Shock siksi, että jos pelasin tätäkin noin paljon, niin minkähänlaisen tuntimäärän HMDS ja Sunshine Islands ovat elämästäni lohkaisseet? Harvest Moonit ovat kyllä parhaita sijoituksia, kun hintaa ja pelin kestoa suhteuttaa!)
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Yumi » Ti Elo 09, 2011 9:22

3DS:ssä on kätevä erillinen laskuri, joka näyttää, miten paljon mitäkin peliä sillä on pelattu. GraBa:lle kertyi peliaikaa 58:28. :shock: (Shock siksi, että jos pelasin tätäkin noin paljon, niin minkähänlaisen tuntimäärän HMDS ja Sunshine Islands ovat elämästäni lohkaisseet? Harvest Moonit ovat kyllä parhaita sijoituksia, kun hintaa ja pelin kestoa suhteuttaa!)[/quote]

On kyllä mennyt niin monta tuntia Harvest Mooneihin :) En uskalla edes katsoa niitä tämän hetkisiä tilastoja.

Joskus se kyllä väsyttää kun vihdoin saanut kerättyä kaikki kananmunat ja lypsettyä lehmät, kasteltua kasvit ja vienyt villat myllyyn on kello jo jotain 4.00

Olen huomannut ruohonsiemenen, mutta joskus en ehdi myydä kaikkia. :?
Maidot kokkaan aina lämpimäksi maidoksi, koska siitä saa enemmän rahaa. Ja joskus ostan kasan rubiineja siltä yheltä niistä veljistä, ja myyn ne viikon päästä. :)
Yumi
Tavallinen turnipsin kastelija

ViestiKirjoittaja Snowdance » To Elo 11, 2011 2:58

^ Ai pelaat 3DS:llä? :D Katso toki tilastot! Ja järkyty. Sunshine Islandsille se näyttää itelläni tällä hetkellä 113 pelituntia. Sääli ettei vanha DS osannut pitää kirjaa peliajoista. Olisin halunnut tietää, miten mahdottomasti sain aikaa kulumaan HM DS:n parissa. :shock:
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

EdellinenSeuraava

Paluu DS Pelit