Anyways ensimmäinen huomioni oli että Mist on (yhä) kaheli. Seuraava oli että kontrollit ovat kauhean kököt, miksen voi esim. napauttaa vain takanappia saadakseni haluamani työkalun? En sitten tiedä olisiko parempi jos pelaisin wiimotella enkä Classic controllerilla mutta nyt kun vihdoin en ole koko ajan vahingossa lyömässä muita hahmoja milloin milläkin työkalulla niin ehkä on parempi että pysyn nyt tuossa kun sen käytön melkein jo osaan.
Peli heittää sinut alkuun aika kylmästi ilman minkäänlaista ohjeistusta että mitä sinun pitäisi tehdä mutta tarinan saa käyntiin muutamassa päivässä kun vain itsepäisesti jankuttaa jokaisen kyläläisen kanssa kunnes nämä sanovat jotain muuta kuin sen lauseen jonka ne toistavat joka päivä. (Esim. Stella on nyt kertonut minulle jo sata kertaa että hän pitää Mistin kaltaisista oudoista tytöistä ja Erik on jo vakuuttanut minut siitä että turnipsit muuttuvat hirviöiksi jotka tuhoavat pellon jos niitä ei poimi ajoissa, ja pelissä on menossa vasta 18 päivä....
Hahmoista sen verran että onko näitä Rune ykkösen tyttöjä jotenkin kärjistetty vielä enemmän tässä pelissä? Esim. Lara on jo aika agressiivinen komentamaan minua pitämään huolta itsestäni, Mist tuntuu entistäkin tärähtäneemmältä ja Rosetta on ihan hirveä komentelija. Luultavasti ei yllättävää etten ole kovin innostunut ajatuksesta naida näistä ketään. Tämän lisäksi Eunice on ihan järkyttävän tylsä, en vain jaksa yli-ystävällisiä hahmoja ja Selphie on.... noh, mielenkiintoinen enkä tarkoita sitä hyvässä mielessä ja Uzukista en vain pidä. Iriksen vasta tapasin joten en voi vielä kommentoida tämän luonnetta, vaikuttaa ystävälliseltä tytöltä tosin näin parin vaihdetun sanan perusteella. Eli siis minulle jää Anette ja mahdollisesti Tabatha vaihtoehdoiksi.
En tiedä että olenko vain huono pelaaja konsoleilla vai onko tässä todellakin vaikeammat luolat sillä olen ekaa luolaa yrittänyt läpäistä ja Ragna on jo tasolla 18 mutten vieläkään oikein tahdo päästä hengissä kolmos kerrosta pidemmälle. Lisäksi pelin parannus tavarat joita voin ostaa ovat ihan surkeita, ihan oikeasti 50 HP parannus oli hyvä juttu tyyliin tasolle 5 asti, sen jälkeen niitä tarvitsee jo niin monta ettei rahat riitä sellaisen pinon ostamiseen. Lisäksi pari monsteria pystyy pistämään fatigue tilan päälle jolloin RP kuluu tuplasti ja en ikinä huomaa sitä ajoissa ja tuhlaan kaiken. En ikinä uskonut että kaipaisin myös sitä ärsyttävää piipitystä joka kuuluun kun henget on vähissä, puolet kuolemistani johtuu siitä etten huomannut olevani henkihieverissä.
En sanoisi että inhoan tätä peliä, mutta toistaiseksi se ei ole temmannut minua mukaansa samoin kuin käsikonsolipelit tekivät. Turhauttaa vaan kun tiedän että Rune 1/2/3/4:ssä olisin jo läpäissyt edes sen ekan luolan ja jo menossa tarinassa eteen päin, nyt vain odotan että homma etenisi.