Tänään kiukuttaa...

Söitkö jotain tosi hyvää? Oliko päiväsi todella loistava? Tapasitko kivan ihmisen? Näitkö loistavan leffan? Tahdotko kertoa siitä muille? Tämä on oikea alue sille.

Valvoja: josie

Re: Tänään kiukuttaa...

ViestiKirjoittaja DreamOn » Pe Tammi 02, 2015 6:44

Jep, suunnitelmat meni uusiksi tämän vuoden osalta tuon takia :cry:

Työharjoittelussa/kuntouttavassa tuola on tullut oltua jo muutaman vuoden verran, uran etenemistä odotellen. Kesällä näytti vielä hyvältä mutta sitten tulikin ilmoitus että vanha pomo lopettaa ja tuon uuden pomon kanssa tämä onkin sitten ollut yhtä säheltämistä. Irtisanomisen perusteet olivat tosiaan ovelat, ryhmähengen myrkyttäminen, joka sai täystyrmäyksen työkavereilta, sekä uuden pomon henkinen hyvinvointi, kun ei kuulemma osaa lähestyä meikäläistä ollenkaan, eikä tulla toimeen kanssani.

Itselläni ei ole mielestäni ollut mitään ongelmia hänen kanssaan ja työtehtäväni olen parhaani mukaan hoitanut, mutta työtavoista olemme rajusti eri mieltä, sillä auta armias jos asiakkaat saisivat tietää miten tämä haluaa autoja korjata niin saisimme pistää saman tien lapun luukulle, ja tämä se taisi pohjimmiltaan olla kuitenkin syy tuohon potkuihin kun yritin nuihin puuttua kun asiakkaatkin jo valittavat meille asentajille, vaikkei sitä tuossa palaverissa noteerattukkaan. Noh, katsotaan sillä selvityspyynto on liiton kautta lähtenyt viime vuoden puolella asiasta joten tämä asia on vielä auki, vaikka voi kyllä olla että tuhlaan aikaani tuola sillä rupeaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä että nopeammin saan paperit koulusta kuin työpaikan tuolta :roll:

Mutta se siitä, vähemmän vakavaa kiukutusta aiheutti vaihteeksi joulukin, joka on näemmä onnistunut kadottamaan myös animelehteni sillä myyntipisteisiin moinen on löytänyt tiensä muttei postilaatikkooni! Mihin tämä maailma on oikein menossa kun ei semi-otakukaan saa lehteänsä ajoissa? :lol:
"Sometimes, you need to jump into the battlefield even if it seems like you'll surely die"
-Pico / RF4
DreamOn
Kana tarhanpitäjä

ViestiKirjoittaja josie » Pe Maalis 27, 2015 7:45

Työkkäri pännii vaihteen vuoksi. Eli siis silloin joskus syksyllä kun ilmoittauduin työttömäksi niin sovimme tämän työntekijän kanssa että hän ottaa puolen vuoden kuluttua (joka nyt osui 25. maaliskuuta kohtaan) yhteyttä ja tarkastetaan että kaikki sujuu kuten pitää. Valvoin koko helvetin päivän eikä soittoa kuulunut. Ei kuulunut eilenkään ja nyt kun muutama tunti sitten vilkaisin tietojani työkkärin sivulta (melkein odottaen että siellä olisi ollut jotain negatiitistä tyyliin "asiaks ei vastannut puheluun" tai jotain) niin näen että sinne oli vain päivitetty uusi yhteydenotto päivä - syyskuulle. En tiedä itkisinkö vai nauraisinko, olisin jopa ihan oikeasti halunnut kysyä jotain tuon puhelun aikana mutta ei väkisin, jos se työkkärin tädille on ihan ok ettei edes soita kysyäkseen miten menee vaan merkkaa vaan että se on tehty vaikkei ole niin sovitaan sitten että se on ok. En todellakaan ala soittamaan laitoksen maksulliseen numeroon kysyäkseni että voisinko hakeutua... mikä se termi nyt on, tukityöllistetyksi? Vai onko se vain noitten nuorempien mahdollisuus.

ai joo ja kaikille fellow työttömille lisävatutuksen aihetta:
Helmikuun 2015 työllisyyskatsaus: Työttömiä 355400, avoimia työpaikkoja 101500 Onnea vaan työnhakuun kun avoimia paikkoja ei ole edes puolille työttömistä. Ja niistä mitä on niin noin puolet taitaa nykyään olla puhelinmyyntityötä joka ei ainakaan itselleni sovi ollenkaan, ääni ei kestä ja loput sitten vaatii 5+ vuotta työ kokemusta =_= Luulenpa etten tule ikinä saamaan sitä "ekaa" työpaikkaa (jos siis ei lasketa työkkärin ilmaisharjoitteluita ja kesätöitä mukaan) En kai ilmeisesti tule ikinä saamaan työttömyystukiakaan, kohta kolme viikkoa odottanut että saisivat asian käsiteltyä mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. :/
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Snowdance » Ti Maalis 31, 2015 3:50

^ Kieltäydyn edes ajattelematta termiä akateeminen työttömyys. Yyh, ois pitäny vain mennä sinne lähihoitajakoulutukseen. Käsittääkseni semivarma duuni, ja vanhukset vain lisääntyvät tulevaisuudessa (kuulostaapa omituiselta)

Tuleva pääsiäinen kiukuttaa. En jaksa tehdä ite ruokaa ja lounaspaikat ei ole auki. Mukava loma työntekijöille tietty mutta damn näitä kirkkopyhiä, tarviiko niitä olla nuin monta kerralla putkeen. >.< Ja vieläpä joka vuosi.
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Ma Elo 24, 2015 12:52

Tänään ja viimeiset pari viikkoa on pänninyt sää, on ihan liian kuumaa ja aurinkoista eikä sää ennusteessakaan näy suurempaa muutosta tällä hetkellä blääh. Ei sovi kaltaiselleni vampyyrille ollenkaan! Toinen mikä pännii ihan saakelisti on banaanikärpäset, meillä on niitä ihan hirveästi. Sietäisin ne muuten mutta kun mokomat änkevät naamalle koko ajan, ette uskokkaan kuinka monta olen saanut niistää ulos kun yhtäkkiä mokomat lentävät välillä nenäänkin. :evil:

Niin ja ötököistä puheen ollen, inhoan myös sääskiä, lukkeja, kärpäsiä, koppakuoriaisia ja ampiaisia joita kaikkia tunkee sisään jos erehtyy ikkunan avaamaan. Toisaalta on vähän niin kuin pakko pitää ikkunaa auki iltaisin jos tahtoo että lämpötila edes joskus laskee alle 25 asteen joten niitä saa sitten pyydystää ja listiä/viskoa ulos koko illan ja yleensä vielä sitten herätä siihen että joku sääski päättää mäjähtää vasten naamaasi juuri kun olet nukahtanut tai nukahtamaisillasi ja sitten on pakko taas nousta ylös ötökkäjahtiin. (true story -.- )

Niin että syyssäätä kehiin pliis. Jo on aikakin kesän olla ohitse, ei tässä vaiheessa enää mitään kämäsiä helteitä tarvita!
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Snowdance » La Elo 29, 2015 8:11

^ Kokeile hukutella niitä vesipurkkiin, johon on lisätty hiukan omenaviinietikkaa (houkute) ja astianpesuainetta (rikkoo veden pintajännityksen). :P

Pahahko hyönteiskammo ei kyllä oo kesäisin kiva... :cry: 83-vuotias mummo joutui pelastamaan miut joltakin tupaan eksyneeltä pistiäiseltä, eikä ollu ees eka kerta. Kaksi kesää sitten tupaan eksyi sarvijaakko ja se oli vielä nolompi tapaus. :lol:
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » Su Elo 30, 2015 11:08

Pyörän eturengas puhkesi viikolla oudosti, mikä tarkoittaa sitä, että joudun huomenna heräämään kuudelta ehtiäkseni kahdeksaksi yliopistolle ja sitten saan rukoilla kädet kyynärpäihin asti ristissä että pyöräkorjaamo on auki ja saan pyöräni sinne korjattavaksi. En tietenkään osaa itse tehdä pyörälle mitään, ja uskon, että koko renkaan saattaa joutua vaihtamaan koska ulkokumissa oli joku repeämä ._. Liikkumisen vapaus on taas menetetty vähäksi aikaa. Kevättalvella minun oli tarkoitus aloittaa pyöräilykausi, mutta pyörä jäätyi kiinni pihaan ja takarengas repesi pitkältä matkalta. Minulla ei ollut varaa tehdä sille silloin mitään, joten kävelin sellaiset pari kuukautta joka paikkaan (asun n. 5 km päässä yliopistosta ja keskustasta). Saattaa olla, että apostolinkyyti kutsuu taas jos vakiokorjaamoni on taas kiinni tai pyöräni ei mahdu sinne korjaukseen enkä löydä toista korjaamoa mistään.
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Snowdance » Ti Marras 17, 2015 5:32

Saanko jo aloittaa jouluvalituksen? Huokasin meinaan automaattisesti vissiin sen verran teatraalisesti, että herätin toisten asiakkaiden huomion havaitessani joulurekvisiitan ilmestyneen kauppaan.

...

:twisted:

Seuraava askel on ne tonttulaulut.

edit: Lisäksi epäilen, että vasemmata korvasta on jotenkin puhjennut tärykalvo. O.o Tinnitus, humina, bassoäänien katoaminen,ajoittainen kipu ja ihan kuin siellä liikkuisi... jotain. Netin mukaan se kyllä paranisi itestään, mikäli ei tulehdu.
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Ti Marras 17, 2015 8:42

^Yh, itse olen välttänyt kauppoja parhaani mukaan juuri kaiken tuon jouluhömpän takia, olin kyllästynyt Halloweeniinkin jo syyskuun puolella kiitos Tumblrin. (Siellä ihmiset on todella innoissaan ko. juhlasta ja jouduin jo blokkaamaan xkitillä Halloween, Spooky ja Spoopy sanat että pysyin järjissäni)

Toivottavasti korvasi paranee, kannattaa ehkä käydä näyttämässä lääkärille sitä?

Minua kiukuttaa flunssa joka nyt selvästi on puskemassa päälleni. Jo pari päivää on oloni ollut vähän epämääräinen mutta nyt tänään herätessä ei henki oikein kulje mihinkään suuntaan ja nenä vuotaa ämpärikaupalla. Onneksi on edes pehmeitä nenäliinoja ettei tarvitse käyttää talouspaperia niistämiseen. *niisk*
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja josie » La Marras 21, 2015 8:18

Kiukutus jatkukoon, sain vihdoin vastauksen työhakemukseeni ja se oli kutakuinkin "Valitettavasti valintamme ei osunut tällä kertaa sinuun", kyllähän minä tuon jo arvasin mutta aina se silti tuntuu yhtä lannistavalta, etenkin sen yhden kerran kun jotain paikkaa ihan oikeasti hakee tosissaan eikä vain miellyttääkseen TE-toimiston tätejä ja välttääkseen karenssin. :( Toisaalta, on tuossa hyväkin puoli, nyt en enää joudu vastaamaan puheluihin tuntemattomista numeroista, SUCK IT puhelinmyyjät! :lol:

Lisäksi kiukuttaa se että olen nyt kuukauden virkannut joululahjaksi ystävälle huivia ja nyt ranteeni alkaa ilmeisesti tehdä tenän. Hauskaa naksuntaa kuului kun pyörittelin silmukoita ja sattuu samalla. Mutta kun vielä pitäisi tehdä sitä eteenpäin 4 riviä - kunkin rivin mitta on tässä vaiheessa noin 3 metriä eli siis vielä 12 metriä virkattavaa. Tähän mennessä lankaa on kulunut 600 metriä, jep, oikein luit, 600 metriä. Luulen että vielä menee noin 100 metriä mutta saa nyt nähdä...
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja josie » To Tammi 14, 2016 12:45

Tästä tulee pitkähkö viesti eikä kenenkään tarvitse lukea sitä mutta tarvitsen jonkun paikan jonne marista tästä joten:

Tilasin viikonloppuna uuden tietokoneen koska tämän hetkinen on jo kolmevuotias ja viime aikoina vähän kiukutellut joten ajattelin että mieluummin etsin hyvän uuden koneen nyt kun tämä vielä toimii ettei tarvitse sitten ostaa halvinta mallia hätäostoksena kun tämä hajoaa. Se saapui kivasti jo tänään postiin ja noudinkin sen ja parin tunnin lämpenemisen jälkeen uskalsin vihdoin laittaa siihen virrat päälle. "Beep - koneeseen ei ole asennettu käyttöjärjestelmää" Omituista, kun tilasin koneen siinä luki että siihen on ennalta asennettu Windows 10. Noh eipä mitään, jokainen olettaisi että mukana on sitten asennuslevy jolta voin itse asentaa sen mutta koko laatikon läpi tongittuani tulin siihen tulokseen että tämä ei sisällä sellaista. Joten siis googlelta kysymään neuvoa ja sitten koneen diagnostiikkatyökaluja pyörittämään ohjeiden mukaan. Arvatkaas mikä oli seuraava virheilmoitus? "beep - ei löytynyt kiintolevyä". Aha. Nauraisin jos ei itkettäisi. Miksi minä aina saan nämä saakelin maanantai kappaleet!? En voi itse avata konetta ja tarkastaa että kaikki on kiinni missä pitäisi kun sitten menee takuu (ja jos se olisikin jotain mitä en voi itse korjata niin sitten se ei enää menisi takuu korjauksen piikkiin vaan joutuisin itse maksamaan) joten jouduin sitten kiltisti laittamaan myyjäliikkeelle sähköpostia että koneessa ei ole kiintolevyä eikä käyttöjärjestelmää että lähetänkö sen takaisin heille jotta voivat korjata/vaihtaa vai pitääkö ottaa yhteys koneen valmistajaan. Että tälläinen päivä tänään, olisi pitänyt kääntää kylkeä ja jatkaa nukkumista kuten oikeasti halusin tehdä. Tosin sitten tuo olisi ollut edessä huomenna että ehkäpä parempi näin.
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja josie » Pe Tammi 22, 2016 8:30

Päivitetääns nyt tätä kun tämä kertomus on "jo" saanut jatkoa. Eli siis Lauantaina (en tiedä miksi joku oli silloin töissä mutta ihan sama minulle) sain vastauksen viestiini: "Hei tarvitsemme tilausnumerosi asian jatkokäsittelyä varten". Kyllä, tuo oli koko viesti. (no se + "ystävällisin terveisin *nimi*" mutta se ei ole tärkeää) Huomasin tuon viestin alle kaksi tuntia sen saapumisesta joten tietenkin heti siihen vastasin toiveikkaana että saan ehkä nopean vastauksen takaisin jos ko. työntekijä kerran on töissä. Sitten eilen, kyllä, torstaina sain seuraavan vastauksen joka oli melkolailla "onpas outoa, ota yhteyttä koneen valmistajaan ja jos se heistäkin on rikki niin vaihdetaan uuteen"

Jaa. Että se ei välttämättä ole rikki jos se ei toimi? Just just. Mitähän se on jos ei rikki kun se ei toimi? Nyt sitten odotan vuorostaan valmistajan vastausta sähköpostiini. Luulenpa että sieltä EHKÄ ovat samaa mieltä siitä että se on rikki/virheellinen mutta katsoo nyt miten käy. Voihan se olla että hakevat sen sinne pariksi kuukaudeksi tutkittavaksi tai jotain ennen kuin ovat siitä ihan varmoja! :roll:

Koko homma olisi jo hoidettu jos tuo myyjäliike olisi vaan vastannut "ok, vaihdetaan uuteen" ja vaihtanut koneen sen sijaan että pelleillään tällä tavalla. Pitääkin muistaa itkeä ja valittaa ja vaatia hirveästi korvauksia tästä kaikesta, kyllä nyt vähintään puolet pitäisi hinnasta saada pois kun tästä on näin paljon harmia ja vaivaa ennen kuin edes pääsen työpöydälle! :lol:
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja DreamOn » Ti Maalis 22, 2016 12:10

^ Kuulostaa jotenkin tutulta, tulee Fujitsu-Siemenssin huolto mieleen: 2vk vanha kone ja takuuta ei ykskaks ollutkaan sitä 2v kun ongelmia tuli, kun olin kuulemma sen itse hajoittanut. Ja tämä koko selvitys tosiaan piti hoitaa sähköpostitse, muutaman päivän viiveillä per viesti.

Mjoo-o, jospa sitä päivittelisi ja jatkaisi sitä mistä kerkesin jo iloita viimevuoden puolella...niin se koulutuspaikka minkä piti olla 99% varma, niin eiköhän se sitten sattunut omalle kohdalle se 1% mahdollisuus että eihän meillä ole sinulle paikkaa tarjota lupauksien ja 2vk koulutuskokeilun jälkeen. Tämä toisaalta tuli jo osaltaan kolmantena päivänä selville kun joku toisen puolen opettaja rupesi keuhkoamaan että mitä sinä täälä teet, kuka sinut on tänne päästänyt jne. Mukavasti kävivät sitten tietojani läpi koneelta videotykin ollessa päällä näyttäen koko luokalle meikäläisen tiedot, kysykää nyt vielä luottokortin pin-numerokin vielä... :lol: Sama opettaja totesi viimeisenä päivänä meikäläiselle että älä tänne tule, nuorten kanssa tarvitsee kovaa päätä. En ymmärrä mitä tuolla oikein minua vastaan oli mutta selväksi kyllä sen teki ettei minua tuonne haluaisi.

Noh, Kiitettävät ja puhtaat paperit tulikin sitten omalta opettajalta mutta eipä tuo vaikuttanut mihinkään, hae ensi vuoden haussa uudelleen! Ironisesti samalla viikolla vielä yksi lopetti joka oli paikan saanut...en ymmärrä, en sitten ollenkaan kun aikaisemmin otettiin huomioon alalta tullut kokemus ja tosiaan luvattiin että katotaan tuo kokeilu ensin, paikka on kuitenkin varattu minulle. Tuon jälkeen alkoikin se normaali työkkärissä ravailu (ja työkkärin sekoilu, ei ilmoiteta aikavarauksia ja ollaan varmasti soitettu) ja ei-oon tarjonta, 2 oppisopimuspaikkaakin tuli käytyä kurkkaamassa mutta kuulemma tuli niin hiljaiset ajat firmoissa ettei ollut mahdollista tarjota paikkaa. Kesätyöpaikkaakin yritin hakea vaihteeksi ajoissa niin törmäsinkin mielenkiintoiseen esteeseen; Et ole ollut tarpeeksi kauaa työttömänä! :mrgreen:

Täydet tuet yms. on tarjolla, mutta kun et ole ollut 300 päivää työttömänä (kun tuo koulutus katkaisi työttömyysajan) niin emme voi tarjota sinulle töitä. Olo oli tuon jälkeen kun jossain sketsisarjassa olleella että mitä juuri tapahtui, eihän tälläinen voi olla mahdollistakaan. Tämänhetken tilanne on kuin tyhjän päällä olisi: haetu on, tietoakaan ei ole saako paikkaa vai ei. Kesätöistä ei ole tietoakaan jos saa, kevään rengasrumbaan on sentään ilmottauduttu osa-aikahommiin mutta tuostakaan ei ole kuulunut mitään. Työkkärin 'vapaaehtoinen' (karenssia josset mene) kurssi on sentään ensi kuulle tiedossa jos muuta ei tapahdu. Saa nähdä onko kaupungin vaihto seuraava optio jossei edes kouluun tahdo päästä.
"Sometimes, you need to jump into the battlefield even if it seems like you'll surely die"
-Pico / RF4
DreamOn
Kana tarhanpitäjä

ViestiKirjoittaja josie » La Heinä 02, 2016 12:19

Kuuuuumaaaaah. Eikö vois jo viiletä? Tuntuu että joka kesä on edellistä kurjempi aina vaan. Tulis kunnon ukkoset ja sateet niin tykkäisin mutta kun ei. :evil:
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja josie » La Heinä 09, 2016 5:42

Tänään kiukkua aiheutti taas se ulkomaalainen kaveri. Oikeasti, kysyin siltä että mitä yksi korean kielinen sana tarkoitti (hän on alunperin koreasta joten kieli varmasti tuttu) koska joku oli kommentoinut sillä yhtä viestiäni tumblrissa ja google translator hyödyllisesti antoi käännökseksi "Gwiyom" arvelin että se on ehkä jonkin sortin äännähdys kuten esim. "Kyaah" jolloin siihen luultavasti ei ole sellaista oikeaa käännöstä ja (ilmeisesti?) olin kai oikeassa koska vastaus oli että se tarkoittaa söpöä. Tämän jälkeen vastaanotin pitkän valitus viestin siitä miten se ei jaksa aina kääntää mulle kaikkea (tämä oli ensimmäinen kerta kun olen kysynyt jotain) ja että googlekin on olemassa ja että taas tuhlaat aikaasi johonkin turhanpäiväiseen ja mäkämäkä. Tyhmänä sitten vastasin suunnilleen että "no sori että kysyin, en enää ikinä sano mitään" ja tästähän tietysti seurasi lisää kiukuttelua ja ärtyneenä sitten avasin päätäni vähän enemmän... ja nyt en sitten tiedä että ollaanko me enää puheväleissä. :| Ei ole eka kerta kun me riidellään, eikä luultavasti vika (olettaen että me tämän jälkeen yhä ollaan ystäviä...) mutta aina se on yhtä inhottavaa. Vaikea olla kun yksi saa tälläisiä hepuleita tyhjästä, kaipa sillä oli ollut huono päivä tai jotain. Ja kun sanon tyhjästä niin oikeasti, aikaisemmin se sai raivarin kun kysyin siltä että miten se voi kun ei oltu pariin viikkoon juteltu, ei kuulemma just nyt halunnut puhua siitä. Anteeksi että olin huolissani ja etten ole ajatustenlukija? Tottahan minun nyt olisi pitänyt heti skypen valkoiselta teksti ruudulta lukea sen ilmeistä että juuri nyt ei huvita puhua.

Joskus sitä miettii että jos vaan vihdoin luovuttais ja toteais että selvästikkään ei ole tarkoitettu että mulla olis edes nettiystäviä, helpompaa olis vaan olla yksin ja tuijottaa seinää, ainakaan se ei saa turhia raivareita ilman syytä. Tai mistä minä tiedän, ehkäpä seinätkin tympääntyvät minuun? =_=
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Snowdance » Su Heinä 10, 2016 9:28

^ Sillä oli harvinaisen huono päivä, ja purki sen ekaan vastaantulevaan kohteeseen eli sinuun? :lol: Vaihtoehtoisesti tyyppi on kauniisti sanottuna hankala tapaus.

Eniveis, tein jonkin sortin nukkumisennätyksen: nukuin koko hiton lauantain, sitten illalla olin ihan varma, että nyt meneekin vuorokausirytmi vituroilleen ja valvon - mutta EI! Kun nukuin makiasti vielä su-aamuun asti. Keksin muutamia selittäviä tekijöitä: matkapahoinvointilääke tuplana (sis. väsyttävää antihistamiinia), kotona ei ollut kahvia, kotona ei ollut edes ruokaa -> elimistö vaipui virransäästötilaan.

SIlti kaameaa herätä "kahdeksalta" ja miettiä, onko aamu vai ilta. Ja auringonpaisteesta päätellen oli ilta. :shock:
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

EdellinenSeuraava

Paluu Maan ja Taivaan Väliltä