Hostilla on sääntö että pitää olla aktiivisuutta foorumilla tai se poistetaan, siksi spämmin täällä aina ajoittain itsekseni.
Ja kyllä samaa mieltä siitä että kesä oli ihan hirveä! Opin jostain kikan että kastaa pyyhkeen kylmällä vedellä ja laittaa sen hartioille/kaulan ympäri niin se viilentää huomattavasti, joinain öinä sen kanssa sai jopa nukuttua. Ainoa haittapuoli että märkä pyyhe ei ehkä ole se kaikkein miellyttävin tunne mutta viilensi se ihan hyvin. Samalla keinolla viilentelin Hectoria (koiraani) aina välillä kun se hölmö ei suostunut juomaan lenkin jälkeen, läähätti vaan kuumissan. Ensin sekin karsasti sitä märkää pyyhettä mutta sitten se kai pikkuhiljaa tajusi että pyyhe-viitan alla onkin viileämpi eikä enää ollut moksiskaan siitä.
Tiikeri parka, aina sille haleja/pusuja/paijausta/mistä se nyt tykkääkään eniten miulta ♥
Hauska/outo tosi tarina: Olin yhden illan lampaan omistaja viime viikolla. Naapurit (vähän outoa porukkaa) olivat jostain repineet lampaan. Ihmettelin sitä jo aiemmin mutta arvelin että ehkäpä se oli jonkun niiden tuttavan lainaama "ruohonleikkuriksi" joten en sitten kysellyt mitään enempää siitä. Seuraavana päivänä kaksi vanhempaa miestä naapurista yrittivät sitten repiä sitä samaa lammasta talon edessä kadulla kanssaan ja avoimesta ikkunasta kuulin että olivat baariin menossa joten sitten oli pakko puuttua asiaan koska mitä helvettiä???? Lammas oli asettunut kadulle makaamaan ja minä sitten siirryin ulos ensin juttelemaan hetken miesten kanssa että "jaa teillon lammas? Mistäs tää tuli?" Kumpikaan ei oikein tiennyt, kuulemma samassa talossa asuvat nuoremmat asukit olivat sen jostain tuoneet. (tässä kohtaa tajusin että ilmeisesti ne on sen kännissä jostain pöllineet) joten ehdotin että jospa mä otan sen lampaan ja etsin sille jonkun turvallisen paikan koska ei ne nyt sitä voi baariin viedä. Se lammas sitten jäi mulle ja ukot jatko baariin. Soitin poliisin paikalle kun eläinsuojelu oli jo siltä päivältä kiinni.
Poliisilla ei ollut mikään kiire ja siinä sitten yli tunti odoteltiin kadulla lampaan kanssa kun se ei halunnut liikkua mihinkään. Toin sille vettä ja kurkun paloja koska silloin oli vielä kuuma päivä ja ajattelin että se nääntyy vielä. Poliisi tuli paikalle ja oli vähän että "Niin siis mistä tää lammas tuli?" Sanoin että voi naapurista kysyä, niiltä mä sen otin kun meinasivat viedä baariin kanssaan ja poliisi sitten kävi naapurin nuorisoa kuulustelemassa ja minä yhä hengaan lampaan kanssa kadulla. Joku vartti myöhemmin se poliisi palas ja kysyin että saiko se sieltä mitään selvyyttä ja se totes ettei kukaan niistä oikein tiiä mistä se lammas tuli tai kuka sen toi. Sitten ne soitti johonkin eläinsuojelun numeroon josta luvattiin lähettää joku. Sitten ne kanto sen lampaan meidän pihalle koska sitä ei voinu kadullekkaan jättää (meidän piha on aidattu joten se ei sieltä pääse karkuun) siellä lammas vähän piristyi ja lähti tutkailemaan pihaa. Poliisi otti mun numeron ylös ja antoi eläinsuojelun numeron josta ne mulle soittais ja niin mie jäin sitten odottamaan eläintensuojelun ihmistä. Sieltä sitten tuli puolentoista tunnin kuluttua puhelu että ne oli soittaneet taas poliisille koska niillä ei oo kalusteita jolla noutaa sitä lammasta joten sitte mä odotin taas pari tuntia ennen kun poliisi suvaitsi saapua takasin paikalle, tällä välillä se ihminen eläinsuojelusta soitti mulle kolme kertaa ja kysy että joko poliisi kävi hakemassa lampaan, kiva oli vastata aina että ei oo vielä käyny. Ymmärrän toki että eihän tollanen oo kiireinen tehtävä poliisille koska se lammas oli meidän pihalla ihan turvassa, mutta olis ollu kiva ite päästä siitä tilanteesta jo pois. Lopulta lammas sitten pääsi mustanmaijan kyydissä matkaan ja mie soitin ja ilmotin sinne eläintensuojeluun että nyt on lammas matkalla, case closed. Se oli aika chilli lemmikki 10/10 ottaisin kesäksi lampaan pihalle jos se olisi sallittua.
Ainoa asia mikä harmittaa on että en tiedä lampaan kohtalosta tämän jälkeen enkä ole ihan varma että keneltä siitä pitäis kysyä. Kaipa se jonnekkin sijoitettiin kunnes ne saa selvitettyä että kenen lammas se oikeasti oli. Sillä oli korvissa reiät joissa ilmeisesti ollu joskus ne sellaset korvamerkit mutta ne oli tippuneet/irrotettu jo siinä vaiheessa kun se lammas siirtyi hetkellisesti mun huostaani.