Rune Factory: A Fantasy Harvest Moon (DS)

Kuten otsikko sanoo, Rune Factory keskustelu tänne.

Valvoja: josie

ViestiKirjoittaja Purin » La Loka 06, 2007 5:38

Nuutyasha kirjoitti:Olethan varmasti "koskettanut" sitä Add nabbulaa? Muuten en tiedä mikä voisi olla syynä. :o

EDIT: Niin ja Josie on lisätty Kamuihin. :)

Kyllä aivan varmasti. :(
Purin
Turnipsien kerääjä

ViestiKirjoittaja Andras » La Loka 06, 2007 5:59

Ja yläruutu toimii aina muutoin normaalisti..?
Andras
Farmin pelastaja

ViestiKirjoittaja Purin » La Loka 06, 2007 6:22

Toimii. :(

Miten muuten pääsee pois sieltä ensimmäisestä luolasta, kun on joutunut lukitun portin taakse? ^___^
Purin
Turnipsien kerääjä

ViestiKirjoittaja Andras » La Loka 06, 2007 8:42

Muuten saako Runessa tuon FC:den jos ei ole yhdistänyt wi-fiin? (animal crossingissaei saanut..)
Andras
Farmin pelastaja

ViestiKirjoittaja Nuutyasha » La Loka 06, 2007 8:43

Purin kirjoitti:Toimii. :(

Miten muuten pääsee pois sieltä ensimmäisestä luolasta, kun on joutunut lukitun portin taakse? ^___^

Ööö... Tuhoa se laite tai käytä Escape- loitsua.
Kuva
Nuutyasha
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Purin » Su Loka 07, 2007 12:42

Nuutyasha kirjoitti:
Purin kirjoitti:Toimii. :(

Ööö... Tuhoa se laite tai käytä Escape- loitsua.

Okei, kiitos avusta. Yritän.
Purin
Turnipsien kerääjä

ViestiKirjoittaja josie » Ma Loka 08, 2007 4:43

Nuutyasha kirjoitti:Olethan varmasti "koskettanut" sitä Add nabbulaa? Muuten en tiedä mikä voisi olla syynä. :o

EDIT: Niin ja Josie on lisätty Kamuihin. :)

Täh? Mistä tiesit miksi nimesin Ragunan??? *nimesi poikaparan Kamuiksi* :lol:

Purin oletko yhdistänyt pelisi Wi-fi-connectioniin? Koska jos et koskaan ole käyttänyt Wi-fiä se voi vaatia sitä. *Tappeli itse oman pelinsä kanssa tovin* (lähinnä koska netti yhteys yllättäen katkesi XD )

Nuut hei minkä tasoisena lähdit tokaan luolaan? *pärjäilee örvelöitä vastaan jotenkuten* Ja miten elikot ruokitaan? Saako ne itse otettua ruokaansa jos sitä vain on varastoituna? En oikein keksinyt mihin sen voisi manuaalisestikaan tunkea. *oravaörvelön onnellinen(?) omistaja*

Noh jaa koska olen tylsistynyt voisin vaikkapa repiä avioehdot kaikille puolisoille jostain...

Naimisiin menon ehdot (kaikilla)
* Haluamallasi tytöllä on oltava 10 Love pointtia
* Talosi on oltava laajennettu
* Sinun on omistettava iso sänky (jonka voit ostaa Ivanilta kun ensin olet laajentanut talosi)

Bianca
Naidaksesi Biancan sinun täytyy vain puhua hänelle kun hän on Plazalla vapaapäivänä (holiday eli siis öh... Sunnuntaina?) 9AM-3PM. Tämän lisäksi sinun tietysti täytyy täyttää muut naimisiin meno ehdot. (yllä)
Lisäksi sinulla on oltava vähintään 3 ystävyys pistettä Biancan isän Jasperin kanssa.

Felicity
Jotta voit naida Felicityn on sinun selvitettävä hänen sairautensa syy.

1. Mene kirjastoon ja tutki kirjahyllyjä. Löydät yhdestä hyllystä kirjan "Legendary Cursed Stone" lue se.

2. Kun olet pelastanut Cecilyn Clemens Cavesta mene taas kirjastoon. Siellä sinua kiitetään Cecilyn pelastamisesta ja Cecily mainitsee että kirja Cursed Stonesta on pelottava.

3. Illalla kun Felicity on yläkerrassa isänsä talossa puhu hänelle kivestä. Felicity antaa kiven sinulle joten pidä huoli että repussasi on tilaa. Sinulla on oltava vähintään 3 ystävyyspistettä Godwinin kanssa jotta tämä päästää sinut taloonsa illalla 6 jälkeen.

4. Vie saamasi kivi Edwardille (tohtori) tämä tutkii kiven ja toteaa että hitto vie se on se kirottu kivi. Sitten Edward hankkiutuu kivestä eroon sinun puolestasi.

5. Palaa Felicityn luo ja puhu hänelle. Kerro hänelle että kivi oli legendan cursed stone ja että nyt kun hänellä ei enää ole sitä hän voi alkaa taas parantua.

Tämän jälkeen tapaat vain Felicityn seuraavana holidayna Plazalla keskipäivän ja iltapäivä neljän välillä ja voit kosia häntä jos muut vaatimukset täyttyvät (katso yllä olevat naimisiin menon ehdot)

Lara
Lara ei ole vaikein vaimoke mutta hänelläkin on silti vaatimuksia.

1. Edetessäsi pelissä joudut pelastamaan Cecilyn luolasta joten se ei sinällään ole ongelma.

2. Kun olet pelastanut Cecilyn käy kirjastossa 6AM-9AM ja mene yläkertaan (Russellilla on oltava väh. 3 Ystävyyspistettä) ja Cecily kiittää sinua pelastamisestaan ja antaa sinulle Lapis Lazulin (joten varmista että repussasi on tilaa!)

Kun olet saanut kiven vie se Laralla ja puhu sitten hänen kanssaan uudestaan kosiaksesi jos hänellä on 10 LP:tä (ja muut vaatimukset täyttyvät)

Lynette
Jotta Lynette edes saapuu kaupunkiisi on sinun mentävä peli ensin läpi. Sinulla on myös oltava kaikkien kanssa vähintään 8 ystävyyspistettä!

Varsinainen kosinta onkin sitten hankalampaa sillä keskustelu aiheesta voi ilmaantua koska vain ilman minkäänlaista varoitusta. SInun on vain puhuttava hänelle ja toivottava olevasi onnekas.

Mei
Voidaksesi naida Mein tarvitset pitkää pinnaa ja ystävää jolla myös on Rune Factory peli.

1. Ensimmäiseksi päivitä onkesi 5 tasolle (sacred) (vaatii monia eri tavaroita ja joudut ihan itse tekemään sen. Lisäksi viimeisen tarvittavan osan saa Danaan Cavesta joten olet melkein päässyt pelin läpi ennen kuin saat onkesi vaaditulle tasolle)

2. Mene talvella Misty Bloom Caveen (muulloin saavuttamattomissa) Ja mene aina alueelle juuri ennen viimeistä päävastusta. Tai huoneeseen jossa on Tricky Mush summonin machine (A5)(wtf?) Käytä onkesi täyttä voimaa ja kalasta laiturilta kunnes saat Lover Snapper nimisen, ison pinkin kalan.

3. Nyt mene Wi-fi connectioniin ja vaihtakaa sitä kalaa ees taas kaverisi kanssa kunnes se on vähintään tasolla 80.

Kun sinulla on tarpeeksi tasokas kala anna se Meille ja puhu hänelle taas kosiaksesi.

Melody
Melody ei vaadi paljoa, eikä sinun edes tarvitse etsiä mitään tiettyä tavaraa tai muuta rankkaa, sinun on vain puhuttava oikeassa paikassa oikeaan aikaan hänen kanssaan.

1. Perjantaina 9AM-3PM Melody on kasimir Ruinsseilla Sharronin kanssa, puhu molemmille kuullaksesi osan tarinasta.

2. Sharron on Innissä joka päivä 9Pm joka päivä joten käy hänen luonaan juttelemassa kuullaksesi lisää (vaatii vähintään 3 fp:tä Lady Annilta jotta pääset sisään)

3. Ennen kuin kello on 3PM mene Hot Springsille ja puhu Melodylle kun hän on huoneessaan yläkerrassa. (tarvitset vähintään 3FP:tä hänen kanssaan päästäksesi sisään)

Ja nyt olet tehnyt kaiken tarvittavan. Kun vain muut vaatimukset täyttyvät puhu hänelle taas kosiaksesi.

Mist
Mistin naiminen ei ole kovin vaikeaa mutta vaatii aikaa.

1. Sinun on läpäistävä Danaan Cave ja voitettava viimeinen päävastus.

2. Sinun on putsattava koko pelto pihaltasi ja käännettävä joka maapläntti. Siemeniä sinun ei tarvitse istuttaa.

Kun olet suorittanut tämän mene hänen taloonsa ja puhu hänelle. Sitten voit kosia häntä.

Rosetta
Rosettan naiminen vaatii pientä mainaamista talviaikaan muttei ole muuten kovin vaikeaa.

1. Mene kirjastoon ja lue kirja "legendary White Stone"

2. Mene General Storeen ja puhu Rosettalle kun hän on yläkerrassa huoneessaan 8PM jälkeen. Hän puhuu sinulle kivestä. (Jeanilla on oltava väh. 3 FP:tä)

3. Mene Toros Caveen. Jään peittämällä ensimmäisellä alueella ensimmäisessä kerroksessa (area 9) löydät suuren valkoisen stalagmiten samalta alueelta kuin missä on Little Wizardeja. Tutki jääpatsasta ja löydät valkoisen kiven. kuva kivestä

4. Anna kivi Rosettalle.

Sitten voit puhua hänelle uudestaan ja kosia.

Sharron
Sinun on päästävä Mt. Gigantille ennen kuin voit aloittaa tapahtumaketjun joka vaaditaan Sharronin naimiseen.

1. Läpäise Mt. Gigant ja voita sen päävastus Grimoire. Tältä saat Grimoires Scale nimisen tavaran.

2. Vie Grimoires Scale Leolle (seppä) ja hän tekee sinulle siitä miekan.

3. Vie miekka Sharronille.

Tämän jälkeen voit kosia häntä jos hänellä on 10 LP:tä.

Tabatha
Tabathan naiminen vie paljon aikaa ja rahaa.

1. Rakenna monta Monster Hut:ia. Jokainen maksaa 1000g ja 100 puuta. Voit rakentaa tontillesi 7 joista jokaiseen voi tehdä 2 kellaria ja jokainen voi pitää sisällään 4 eläintä. (siis hut ja kerros) Sinun on hankittava väh. 13 hutia ja kerrosta. (eli siis voit joko rakentaa sen 7 ja jokaiseen paitsi yhteen yhden alakerran tai voit rakentaa 5 ja niistä neljään 2 lisäkerrosta ja yhteen et lainkaa lisäkerroksia. Tiedä sitten mikä olisi paras vaihtoehto.)

2. Ota pet Glove mukaasi luolaan ja nappaa hirviöitä. Silitä niitä sitkeästi vaikka se löisi sinua koko ajan (niin kuin se varmasti tekee) varo vain ettet kuole vahingossa. Kun voitat elikon luottamuksen se teleporttaa monster Hutiin ja on nyt sinun omasi. Sinulla pitää kesyttää vähintään 50 eläintä Tabathan naimiseen.

3. Viikonloppuna mene Kasimir Ruinsille 9AM-6PM ja löydät Tabathan sieltä. Puhu hänelle ja kerro pikku eläintarhastasi.

Kun olet saanut Tabathan kunnioittamaan itseäsi kaikkien niitten elikoitten ansiosta voit puhua hänelle uudestaan ja pyytää häntä vaimoksesi.

Tori
Torin naiminen on suorastaan helppoa mutta tarvitset Buffamoo hirviön Mt. Gigantilta.

1. Mene Hot Springille kun on hyvä sää tiistaina tai torstaina. Tori on siellä.

2. Nosta Buffamoosi ystävyyspisteet 8:saan. Saat L.Milkkiä.

3.Viikonloppuna 9PM-10PM Tori on Mt. Clemensin huipulla. Hän on pohjoisella reitillä ennen tietä joka menee sillalle joka johtaa mt. Gigantille. Ota L.Milk ja anna se hänelle.

Tämän jälkeen vain puhut hänelle uudestaan kosiaksesi.

@_@ Nyt kun ne on kirjoitettu tänne voinkin vain helposti kopioida ne varsinaiselle sivulle kun jaksan *muahahahaa* 8)
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Nuutyasha » Ti Loka 09, 2007 7:00

Nuut hei minkä tasoisena lähdit tokaan luolaan? *pärjäilee örvelöitä vastaan jotenkuten* Ja miten elikot ruokitaan? Saako ne itse otettua ruokaansa jos sitä vain on varastoituna? En oikein keksinyt mihin sen voisi manuaalisestikaan tunkea. *oravaörvelön onnellinen(?) omistaja*

Torokseen siis? Kai se jotain 10-20lvl oli. Suosittelen muuten käyttämään Long Swordia (voi ostaa Leolta(?) tai saada sen droppina Goblinilta).
Ja elukat syövät automaattisesti heinää niin kauan kuin sitä riittää. : D
Kuva
Nuutyasha
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Ti Loka 09, 2007 12:45

Goblineita tappamaan siis :twisted: okei eli pitänee hankkia lisää ruokaa sille... nyt sitä riittää... 6 päiväksi :/ tahtoo buffamoon >_< *yrittää kiirehtiä tason hankinnassa jotta pääsisi eteenpäin* ARght... Japaninläksytkin pitäis tehdä... *yrittää saada itsensä ensin tekemään läksyt ennen kuin siirtyy koneelta pelaamaan* Olen jo huimat 13 tasoinen~ En ikinä tule pääsemään tätä peliä läpi... Eka päävastuskin oli jo liikaa... Tokalla yrityksellä voitin sen tuurilla. (ja sillä että hoksasin nukkua ennen kuin yritin uudestaan ^^' oli edes henget täynnä...) I suck in games like this... *sigh* Noh sisulla ja pikkuveljen avulla sitten! :roll:
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Nuutyasha » Ti Loka 09, 2007 2:18

josie kirjoitti:Goblineita tappamaan siis :twisted: okei eli pitänee hankkia lisää ruokaa sille... nyt sitä riittää... 6 päiväksi :/ tahtoo buffamoon >_< *yrittää kiirehtiä tason hankinnassa jotta pääsisi eteenpäin* ARght... Japaninläksytkin pitäis tehdä... *yrittää saada itsensä ensin tekemään läksyt ennen kuin siirtyy koneelta pelaamaan* Olen jo huimat 13 tasoinen~ En ikinä tule pääsemään tätä peliä läpi... Eka päävastuskin oli jo liikaa... Tokalla yrityksellä voitin sen tuurilla. (ja sillä että hoksasin nukkua ennen kuin yritin uudestaan ^^' oli edes henget täynnä...) I suck in games like this... *sigh* Noh sisulla ja pikkuveljen avulla sitten! :roll:

Olethan saanut ensimmäisen pullosi Mistiltä (Kun olet saanut Mistille 3 tai yli Friend Pointtia mene hänen luokseen 6pm-00pm. Hänen pitäisi sanoa että hänellä on sinulle lahja, joka löytynee laatikosta)? Jos olet niin kannattaa poimia maasta niitä Medicinial(wtf) Herbejä ja teettää Edwardin luona Recovery pottuja (antoivat muistaakseni 150 hp). Tosin sitten kun on laajentanut taloaan kannattaa itse tehdä ne. ;)

Jos menee liian hankalaksi niin voin vaihtaa Wi-Fi:n kautta hyviä esineitä.
Kuva
Nuutyasha
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Ke Loka 10, 2007 11:36

Sen ekan pullon sain Mistiltä (tai siis Mist sanoi että tahtoo antaa minulle pullon muttei muistanut missä se on ja sitten löysin sen sieltä laatikosta...) muistaakseni jo ekan viikon aikana kun vain juttelin sen kanssa. Ja muutamat potionit olen jo teettänyt. Kaksi monster huttia on nyt pystyssä joten suunnittelin seuraavaksi etsiväni Woollyn tai pari orccini ja oravani seuraksi... Tasoa on nyt 25 ja sisulla mennään eteenpäin. Tällä hetkellä yritän saada enemmän rahaa kasaan jotta olisi varaa ostaa enemmän lääkkeitä Torosiin kun ne yhdet siellä aina laittaa Sealin päälle >_< Ärsyttäviä! *istuu ja kalastaa paremman tekemisen puutteessa*

Olen muuten ylpeä: Biancalla, Mistillä, Rosetalla, Melodyllä ja Laralla on kaikilla 1 sydän. Ja kaikkien muiden kanssa olen vähintää 2 FP suhteilla. Ainoa poikkeus koko kylässä on Cecilia joka tuntuu vihaavan minua :cry: Nyyh... Pitänee etsiä sille kiviä -_-' (ylpeä olen näistä saavutuksista siksi että on vasta kevään 24 päivä joten pärjään mielestäni ihan kivasti~)
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Nuutyasha » Ke Loka 10, 2007 2:36

josie kirjoitti:Sen ekan pullon sain Mistiltä (tai siis Mist sanoi että tahtoo antaa minulle pullon muttei muistanut missä se on ja sitten löysin sen sieltä laatikosta...) muistaakseni jo ekan viikon aikana kun vain juttelin sen kanssa. Ja muutamat potionit olen jo teettänyt. Kaksi monster huttia on nyt pystyssä joten suunnittelin seuraavaksi etsiväni Woollyn tai pari orccini ja oravani seuraksi... Tasoa on nyt 25 ja sisulla mennään eteenpäin. Tällä hetkellä yritän saada enemmän rahaa kasaan jotta olisi varaa ostaa enemmän lääkkeitä Torosiin kun ne yhdet siellä aina laittaa Sealin päälle >_< Ärsyttäviä! *istuu ja kalastaa paremman tekemisen puutteessa*

Olen muuten ylpeä: Biancalla, Mistillä, Rosetalla, Melodyllä ja Laralla on kaikilla 1 sydän. Ja kaikkien muiden kanssa olen vähintää 2 FP suhteilla. Ainoa poikkeus koko kylässä on Cecilia joka tuntuu vihaavan minua :cry: Nyyh... Pitänee etsiä sille kiviä -_-' (ylpeä olen näistä saavutuksista siksi että on vasta kevään 24 päivä joten pärjään mielestäni ihan kivasti~)

Joo, tuo on hauska juttu Runessa. Saat kaikille todella paljon Love Pointteja. Kun menin naimisiin Melodyn kanssa oli neljällä muulla tytöllä 10 Love Pointtia ja satunnaisilla kansalaisilla oli 10 Friend Pointtia.

I'M TEN TIMER! <3
Kuva
Nuutyasha
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » To Loka 11, 2007 11:18

No mutta minä kaveeraan ja flirttailen joka Harvest Moon pelissä kaikkien kanssa :lol: Naureskelin kerran että olen pelissä oikea jakorasia. (ironista kyllä oikeassa elämässä olen lähemmäs ujo) Ainoa peli jossa kaikilla puolisovaihtoehdoilla ei ole ollut sitä punaista sydäntä oli kimishima ja siinä kyseessä oli Valts joka on 2 kertaa viikossa paikalla joten... En ollut sen kanssa edes keltaisessa -_-

Meh... En tiedä kenet naisin... Lynette on yli vaikea kiitos olemattomien Realtime-taistelu taitojeni... Melody voisi olla ihan kiva mutta en nyt oikein tiedä... Liian helpot vaimot ei ole hauskoja :lol: (mikä Popuri sitten oli Fomtissa???) Ja sitten olisi Tori mutta tulen hulluksi sen änkyttämisen kanssa... Tabatha kuulemma on vaikea mutta siis tässä vaiheessa peliä minulla on jo 2 monster huttia joten ei se nyt niin vaikeaa voi olla saada sitä 50 hirviötä kasaan... Ehkäpä tähtään siihen :twisted: Arght >_< Pay no attention at me... Ajattelen vain "ääneen"

EDIT Hei Rising Star Games on saanut vihdoin Rune Factorylle virallisen euroopan julkaisu ajan: Release Date: February 2008 Helmikuussa siis. Vain puoli vuotta jenkki julkaisun jälkeen siis näillä näkymin. Noh silti paremmin kuin Ubisoftin More Friends of Mineral Town joka tuli tänä vuonna euroopassa (kai jos se siis oikeasti julkaistiin) kun se alunperin tuli muualla muistaakseni jo 2003 tai jotain sitä luokkaa >_>
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Nuutyasha » Pe Loka 12, 2007 1:53

Voisiko joku vaihtaa minulle Wi-Fin kautta neljä Bronzea? Itse saan niitä niin harvoin etten enää jaksa yrittää.
Kuva
Nuutyasha
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Pe Loka 12, 2007 2:01

Bronzea? Voin katsoa onko minulla.... *etsii DS:ssäänsä* Ah dammit olen keskellä jotain luolaa... Tai no ei jotain luolaa vaan Clemenssiä... Yritän pelata sen ensin läpi ja sitten voin yrittää olla paremmin avuksi.

Pääsin muuten Torosin sillä ekalla miekallani läpi. Se vastus oli paljon helpompi kuin eka. Ihan turhaan pelkäsin sitä XD Tosin nyt yritän yhä halpis miekallani. Saa nähdä miten Clemenssissä käy -^_^-

EDIT Ja niin meni Clemenskin läpi halpismiekalla. Hitot mää mitään parempia tarvitten >D Muahahahhahhaa! Taidankin tähdätä pelin läpäisyyn sillä! Sisulla vaan läpi!!! :lol: Ai joo miullon pronssia mutta mutta huomenna en ole kotona -_- *pakenee helsinkiin shoppailemaan* ja sunnuntaista en vielä tiedä :/

EDIT2 Damn. Älkää kiirehtikö luolissa... "hei saat passin Misty Bloom Caveen... oih huono tuuri nyt on vasta kesän 6 päivä ja sinne pääsee vain talvella" *Godwin nauraa räkäisesti ja tukehtuu siihen että Ragna kuristaa hänet* >_> Joo... Mitähän sitä tekis... *lähtee jännittävälle puitten pilkonta seikkailulle luola kerrallaan läpi ja yrittää laajentaa talonsa seuraavaksi ennen kuin hankkii puuttuvat 3 Monster Huttia Tabathan naimisesta listien samalla naurettavia määriä hirviöitä* Hei jos saavutan tason 90 niin voinko vain juosta viimeiset 3 luolaa läpi ongelmitta? *kakkosmaali talon laajennuksen jälkeen* :D
josie
[Admin] No-life

EdellinenSeuraava

Paluu Rune Factory