Bokujo Monogatari: Kimi to Sodatsu Shima

Keskustelu DS peli versioista tänne.

Valvoja: josie

Pitäisikö tämä nyt julkaistuna pelinä siirtää käsikonsoli Harvest moon osatolle vai jätetäänkö tänne euro julkaisuun asti?

Siirrä pois vaan
2
25%
EI! Sen paikka on täällä kunnes se julkaistaan japanin ulkopuolella :X
6
75%

Ääniä yhteensä : 8

ViestiKirjoittaja Iinu » Ti Helmi 06, 2007 11:43

Tuosta kaupunki jutusta niin kimishiman nettisivuilta näkee saaren kartan
ja jos tarkkaan katsoo niin näkee että saari on kolmessa osassa...(ei ole varma) Ja eikös fogun foorumilla puhuttu joskus silloista? :?

Niin, on tuo Shiba söpö...Mutta minkälaisen kasvatuksen poikaparka on saanut? Sillä Wada taitaa olla tämän isä ja hänen päähineensä on tehty (nähtävästi) luista! Ja Wada syö koko ajan jotain ihme liskoa!
Hymyile, niin maailma hymyilee sinulle...
Iinu
Turnipsien kerääjä

ViestiKirjoittaja josie » Ti Helmi 06, 2007 1:49

Ah pitääkin vilkaista tarkemmin sitä kimishiman sivua--- kaos per****ttä siellähän se.

Ja joo niitä siltoja pitää rakennuttaa ainakin kolme (että Shiba tulee kaupunkiin yhyy...) että pääsee kaikille alueille.

Wada on Shiban "adoptioisä" eli ei tietoa mitä Shiban vanhemmille kävi (ehkäpä villikoira söi heidät :lol: ) joka tapauksessa Wada siis kasvatti Shiban... Tai antoi luonnon kasvattaa vähän vaikea sanoa :? Wada kumminkin vaikuttaa aika fiksulta poppamieheltä.... Ja en varmaan ole ainoa josta hän näyttää AWL:n Daryliltä...?

Muita asioita joita minulle nyt on selvinnyt on se että sinun on ruokittava lemmikkejäsi (siis koira ja hevonen) jos tahdot niitten pysyvän tyytyväisinä. Ne voi jättää ruokkimatta mutta sitten ne eivät pärjää kisoissa... Joten toisin sanoen ne on ruokittava. Lisäksi pelissä on "vatsamittari" eli siitä näet kuinka nälkäinen hahmo on. Jos hahmosta tulee liian nälkäinen hän pyörtyy. Ei hyvä juttu minusta... Tarkoitan että hitto vie kaikki kasvatetut vihanneksethan kuluvat syömiseen ja rahat lisäruoan ostamiseen! :cry: Mistä minä sitten saan rahaa siltojen korjaamiseen??? *sigh*

Mitähän muuta... Noh postaan kun muistan :D
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Iinu » Ke Helmi 07, 2007 5:24

Hei Josie!
Fogun foorumilla olet kertonut, että sait sen pelin!
Voisitko kertoa miten sitä ohjataan, kun YouTubessa oli video ja sitä ohjattiin sillä "kynällä"(mikä ihme sen nimi olikaan). Voihan sitä ohjata tavallisesti?
Iinu
Turnipsien kerääjä

ViestiKirjoittaja josie » To Helmi 08, 2007 1:04

Sitä ohjataan vain ja ainoastaan kynällä, sori vaan. Nuoliin säädetään työkalut (siinä videossa se kaveri piti kaveria joten se käytti työkaluja sillä kynällä mutta se on vaikeaa joten se video saa sen näyttämään todella vaikealta!) Oikeasti se kontrollointi on tosi helppoa opin parissa minuutissa sen käytön ja nyt luonnistuu kynän varassa juoksentelu ihan hyvin :3 Itse vihaan kosketus näyttöä mutta tässä pelissä se on ok. Vaikeinta on oikeasti antaa tavaroita ihmisille koska ne kävelevät ympäriinsä ja jos osut kynällä hutiin tavara lentää maahan ^^' Animal Crossingissakin voi kävellä sillä kynällä ja se toimii samallalailla siinä ja tässä Harvest Moonissa. (kokeilin pikkusiskon AC:tä testatakseni sitä liikkumista ennen kuin pelini tuli) 8)

*

Hmm ja nyt hevosen omistajana voin sanoa ettei lemmikin ruoka ole kallista, "vain" 10 per pussi... Sain muuten hevoseni Horse racingin jälkeisenä päivänä vaikka fogussa lukikin että sen voi saada vasta kun Chen ja Charlie pitävät sinusta 2 sydämen verran. Minusta mokomat pitävät vain yhden sydämen verran >_> Joten ilmeisesti se Horse racingissä käynti riittää hevosen saantiin... Editoin muuten tuota "informaatiopläjäys viestiäni"...
Viimeksi muokannut josie päivämäärä Ke Elo 01, 2007 8:52, muokattu yhteensä 1 kerran
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Iinu » Pe Helmi 09, 2007 7:21

Eikös se ole sitten sama kuin DS ja FoMT:ssa?
Ainoastaan yksi eläin enemmän? (entäs millä koiraa ruokitaan)

Keitä ihmisiä on muuttanut saarelle(si)?
Iinu
Turnipsien kerääjä

ViestiKirjoittaja josie » Pe Helmi 09, 2007 11:00

Koira ja hevonen asuvat samassa... tallissa. Ovessa on koiran luukku ^^' Ja molemmille on oma ruoka... Kaukalo?

Tällä hetkellä saarellani on "Kasvokuvallisia" henkilöitä
Taro
Eric
Felena
Natalie
Danny
Lily
Valts (tai no Valts ei asu siellä ollenkaan käy vain kahdesti viikossa T_T)
Julia
Maseru
Goran
Eliza
Chen
Charlie

Ja siinä ne taisivat olla. Sitten minulla on niitä "randomeja" hyypiöitä vaikka kuinka monta. Eli siis hahmoja jotka luultavasti tehtiin jotta se "saarellesi voi tulla yli 100 asukkia" lupaus toteutuisi. Itse olisin mieluummin ottanut 40 jotka olisivat merkinneet jotenkin >_> Minulla on mm. vanha ukko joka vain istuu kahvilassa eikä ikinä tee mitään on vaan ja möllöttää. Ja ainakin kolme kakaraa pyörimässä jaloissa (kaikki muuten klooneja toisistaan >_> ) Ja sitä rataa.Rumia randomeja joiden kaltaiset aina kuolee animessa... Se on totuus katsokaa Excel Saga. Ottaisin mieluummin vaikka Namin ja Muffyn käymään kylässä kuin niitä... *sigh* off to bed.

*

Noh niin nyt saarella on kaikki asukit jotka siis merkkaavat. Odotan vielä innolla että tohtori ja Cliff tulisivat kylään (iih Cliffie ja Doccie on molemmat niin hyvän näköisiä ja sitten niitä ei voi naida!!!! :cry: *tappaa pelin tekijät* :evil: )

Kokeilin naimisiin menoakin ja nain Dannyn mokoma kun sattuu olemaan ihan hulluna minuun. Häät on hyvin tavalliset eli menette kirkkoon vannotte valanne (tai siis puolisosi lupaa rakastaa sinua myötä ja vastoin käymisisissä ja blaa blaa blaa ja itse vain nyökkäät) kävelette käytävän poikki ja kaikki seuraavat sinua ja ulkona kävelette kirkosta ulos Goddess tulee lammestaan ja kilkuttaa teille hääkelloja lahjanaan (höh, antaisi mieluummin vaikka Arabian astioita!) sitten menette kotiin ja puolisosi kysyy millä nimellä tahtoisit hänen sinua kutsuvan. Koska en ollut aikeissa tallentaa peliäni käskin Dannyn kutua minua Hani <3 :ksi. Siis vika merkki oli sydän. Auttoi huomattavasti lataamaan viikon takaisesta tallennuksesta kun tiesin että Danny kutsuisi minua sillä nimellä lopun ikäni *kylmiäväreitä*

Joo... Shiba on puoliksi minun eli 10stä pikkusydämestä Shiballa on jo 5. Eli siis hän on... melkein vihreällä sydämellä :3 Että olen ylpeä. Lapsia pelissä saa vain yhden tytön tai pojan ja se on kaikilla puolisoilla sama ruskea tukkainen (ruma :? ) ja jopa Markilla missä ei ole mitään järkeä. *huokaus* kaipaan Harvest Moon DS:n eri lapsia. Mieluummin ottaisin vaikka vain pelkkiä poikia kunhan niiden ulkonäkö riippuisi puolisosta. En koskaan ole tykännyt siitä "lapsesi näyttää juuri tältä. PISTE" systeemistä. Ja miettikää miten mahtavaa olisi saada Popurille pinkkihiuksinen poika <3<3<3 Pinkki on pop vaikka se minusta onkin kaikkein pahin väri (siis merkityksessä Paha niinkuin Saatana vaikken ko. herraan uskokaan.)

Joo. Vessa ja kylppäri pitäisi vielä taloon saada niin voisin sanoa olevani tyytyväinen kämppääni. (ja sitten kultainen jääkaappi XD)

Ai joo ja varoituksena kasvit on kasteltava kahdesti päivässä. Mikä on ainakin ekana keväänä mahdotonta koska energia on ihan loppu pelkästään 2 peltotilkun kastelusta (siis sellaisen 9 ruudun tilkun, eli yhteensä 18 alueen kastelusta) Jotta sellasta... Rannalla kasvaa keväällä merilevää josta saa n. 1000/purkki joten kannattaa muistaa sen rannalla olevan kiven morjestaminen päivittäin (itseäni harmitti kun löysin sen vasta tyyliin 8 päivä kevättä. Sillä olisi helposti saanut kasaan sen 30000 rahaa~ *unelmoiva huokaus* )

Joo eiköhän siinä ollut oleellisimmat huomautukset ja infot. Heart eventit väännän sitten suoraan saitille jahka kerkiän niin pitkälle... Pistän tänne sitten infowa kun niin on tapahtunut~ (Huhtikuuhun asti olen täysin työtön joten on rrreilusti aikaa~)
Viimeksi muokannut josie päivämäärä Ke Elo 01, 2007 8:54, muokattu yhteensä 1 kerran
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Iinu » Ke Helmi 28, 2007 3:56

Entäs onko noita tullut? Sen kanssa voi mennä naimisiin! Muuten onko pelissä työvälineiden "remontoimista"?
Iinu
Turnipsien kerääjä

ViestiKirjoittaja josie » Pe Maalis 02, 2007 2:11

Noita on saapunut. Muistaakseni jo ensimmäisen kesän aikana... Kun teen poikamuistioni niin nain neitosen luultavasti. Mitä siitä 500 vuoden ikäerosta X'D

Ööh joo kastelu onkin ilmeisesti vähän monimutkaisempi juttu kuin mitä luulin... Jos paistaa aurinko täydeltä terältä (eli aurinko symboli) on kasvit kasteltava kahdesti, pilvisenä päivänä (pilvi symboli) kerran ja sateisena päivänä ei tietenkään lainkaan. Ja olen melko varma että kahden päivän kaatosateen jälkeen aurinkoisenakin päivänä riittää yksi kastelu tai jotain... Joku fogussa tutkii asiaa joten kun tiedän enemmän niin postailen tänne~

Shiba tarvitsee vielä yhden sydämen <3 Höpisee hassu jatkuvasti miten iloinen se on hehheh... (ei olisi pitänyt syöttää sille niitä myrkyllisiä herbbejä... vitsi vitsi.) Saa...

Jos jollain on yhtä paljon aikaa kuin allekirjoittaneella niin voi kokeilla tätä peliä :lol: Se on se ylin linkki siinä. tarkoituksena on tökkiä tipuja koppiin. En suosittele pitämään ääniä päällä koska omat korvani vuotavat yhä verta niiden tipujen kimeistä "PIIIP" äänistä :cry: 5 tasoa ja palkinnoksi saa taustakuvan :D

*

Okei elikkäs Shiban kosinta meni näin (tämä on tosi kömynen käännös ja vielä vähän sen kanssa pelleilenkin kuten varmasti huomaatte)

*Eimi ojentaa Shiballe sinisen sulan* *Shiba ottaa sulan vähän kummastuneena vastaan ja alkaa sitten selittää* "OMG! Miten nätti sulka! Shiba sen Wadalle näyttää tahtoa!" *Shiba raahaa Eimin mennessään Wadan luo, ja näyttää sulan Wadalle* "Katso Eimi Shiballe nätti sulka antaa!" *Wada näyttää olevan raivoissaan* (Ruutu pimenee ja vain "mäks" ääni kuuluu ja sitten näkyy Shiban "Aiiih" huuto) "Miksi Wada Shiba lyödä! Lyönti sattua!" *Wada näyttää yhä olevansa raivon partaalla mutta selittää silti* "Shiba tyhmä! Sulka tarkoitta naimisiin meno!" *Shiba kääntyy Eimiin hämillään* "Ollako se totta Eimi?" *Eimi nyökkää* "Shiba iloinen! Shiba suostua, Shiba Eimi kovasti pitä!" *Shiba kääntyy wadan puoleen ja he keskustelevat jostain liian hienosta että ymmärtäisin mutta ilmeistä oletan että he keskustelevat siitä onko Shiban ja Eimin avioliitto ihan oikein ja että Wadasta tulee vähän yksinäinen kun Shiba nyt lähtee* *lopulta kaksikko kääntyy taas Eimiin päin* "Me häät täällä pitä, käy?" *Eimi nyökkää automaattisesti* "Hyvä. Häät pitää heti vaiko huomenn?" *Eimi parka tekee hikipisaran ja ilmeisesti hääpäiväksi sovitaan päivä viikon kuluttua ja sitten peli jatkuu normaalisti häihin asti, joskin aloin kävellä rival eventteihin heti sen jälkeen joka päiväisesti ja Shiba höpisi vain naimisiin menosta. (sen viikon aikana vannoin että jos vielä kerran näen sanan "kekkon" eli häät alan itkeä. Sain pillittää paljon sillä aikavälillä >_> )

Ja sitten itse häät:
*hääpaikkana toimi Shiban ja Wadan teltta, Wada toimii pappina* "Shiba tahto Eimi naida?" "Shiba tahtoo!" "Eimi tahto Shiba naida?" *automaattinen nyökkäys* "Hyvä me pitä heimoseremonia!" *kysymys merkki Eimin pään päällä*
"Eimi vain tämä juoda ja heimossa olla" *Shiba hakee jotain porkkanamehun väristä lasissa* *Urheasti Eimi nielaisee koko lasillisen alas sen enempää asiaa pohtimatta* *Eimin pään päälle ilmestyy pääkallo* "Eimi kunnossa? Ei näytä hyvä..." *Eimi kaatuu tajuttomana(?) Maahan* "UWAAA EIIIMIIIII! MIKÄ NYT? EIMI HERÄÄÄÄÄÄ~" Ja niin Eimi kuoli. Ei kun siis pyörtyi. Sitten peli jatkuu normaalisti häiden jälkeisenä päivänä, Shiba toteaa ettei siinä niin pitänyt käydä ja kysyy samalla millä nimellä hän alkaa Eimiä kutsua. (tässä vaiheessa muistan traumat joita Cliff minulle aiheutti kutsumalla minua Honeyksi joten fiksuna ihmisenä käsken Shiban yhä edelleen kutsua minua Eimiksi...) Sitten kaikki on onnellisia paitsi minä joka ei enää tunne sitä suurta tyydytystä nähdä kuinka kaikki kaupungin miehet kuolaavat perääni. Kyynel. Ja nyt Mark muistion kimppuun ja noidan perään. Muahahaa.
Viimeksi muokannut josie päivämäärä Ke Elo 01, 2007 8:56, muokattu yhteensä 1 kerran
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Iinu » Su Maalis 25, 2007 2:09

Todella mukavat häät tosiaan... :lol:
Vihdoinkin kimishiman sivulle on lisätty tohtori, Cliff, Karen ja Popuri.
Karenin vaatteet ovat kauheat (matkittu narutosta). Keiden kanssa he ovat muuten naimisissa?
Iinu
Turnipsien kerääjä

ViestiKirjoittaja josie » Ti Maalis 27, 2007 1:21

Karen ainakin Rickin kanssa koska Popurin tekstissä lukee että hän matkustaa veljensä vaimon (eli siis Karenin) kanssa saarelle katselemaan nähtävyyksiä. Cliff ilmeisesti on Annin kanssa vaikkei sitä suoraan tämän selostuksessa mainitakaan (se sanoo että Cliff on naimisissa ja hänellä on onnellinen perhe. Miten se Annin kanssa voisi olla???) (Cliff parka :cry: ) ja Tohtorin tekstissä mainitaan Erii eli Elli. Popurin kohdalla ei mainita että hän olisi naimisissa mutta neitonen ei silti ole naitavissa. Kyynel. Cliff on hot. *kuolaa* Ja tohtori myös...
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Iinu » Ma Huhti 02, 2007 2:07

Sain tilattua sen kimishiman ja toivoisin että se tulisi pian!
Iinu
Turnipsien kerääjä

ViestiKirjoittaja josie » Ma Huhti 02, 2007 8:42

Hienoa! Se on hauska mutta HMDSFG koukutti paremmin. Kimishima on jo nyt jossain laatikon pohjalla... Ja toisaalta olen pelannut pokemonia :lol: olen niin outo... Ugh... Huomenna taas työpäivä. Itken. Aamuherätys :cry:
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Nuutyasha » Ke Huhti 04, 2007 7:26

Totanuin... juu. Voikos tässä näin saada levuja työkaluille? =D
Nuutyasha
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Ke Huhti 04, 2007 9:14

Ei. Tyhmässä pelissä pitää saada sellaisia kiviä joita saa voittamalla eri kilpailuita ja sitten niitä pitää kiikuttaa Charlielle kun tämä on kaupassa ja sitten Charlie laittaa niitä työkaluihin.(valitse ensin työkalu ja sitten kivi, kesti hetki ennen kuin tajusin tämän itse...*tyhmä Josie* ) Itselläni on tasan yksi kivi kahden vuoden uurastuksen jälkeen ja sekin on sitten kömynen, vanhoja termejä käyttäen "copper tasoinen" eli kolme ruutua saan kannullani kasteltua. Kantoihin ei tehonnut mokoma hyödytön *itse sensuuri*! Eli vieläkin valloittavat peltoni enkä voi mitään :evil:
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Iinu » To Huhti 05, 2007 4:46

Sain sen pelin! Sellanen ongelma vaan että talo on kakkos tasolla ja miulla on keittiö mutta mistä saa kattilat ja muut keittiö välineet? Sekä mikä niistä goran "rakennus/remontti kohdassa ne sillat on?
Iinu
Turnipsien kerääjä

EdellinenSeuraava

Paluu DS Pelit