Ixu kirjoitti:11. Mikä on shiny?
Tietyssä mielessä "väärän värinen" Pokémon eli muun värinen kuin normaali esim. virheä Espeon violetin sijaan. Joka poksulle on sekä tavallinen että shiny-versio ja shinyn saamiseen mahdollisuus on jotain yksi yli 8000:sta joten tuppaavat olemaan harvinaisia : D Mutta niissä ei ole muuta erikoista kuin tuo "väärä" väri. Ai katsos, Etsura jo näemmä selittikin 8D No menköön...
SoulSilver on niiiiiin kiva~ Rakastan kaikkien Pokémon-pelien alkuja kun niissä ollaan niin matalalla tasolla ja saa taistellakin ihan tosissaan. Johto on tosiaan minulle vähän tuntemattomampi niin siellä on kiva päästä seikkailemaan ja grafiikkakin on aika kivaa. MUTTA SE TAISTELUSYSTEEMI!! Saakeli, saisi painua takaisin sinne mistä tulikin!! Tarkoitan niitä Rematch Calleja. Pokémonien koulutus/kouluttajien kanssa taistelu on tehty käytännössä mahdottomaksi, sillä taisteluja kertyy systeemillä noin kuusi päivässä. Ja minä ainakin tykkään kouluttaa. AAARGH!! VS Seeker takaisin! Luulin jo, ettei Ruby/Sapphire/Emeraldin Match Call-systeemiä huonompaa voi olla olemassa, kunnes sitten tämä tuli kuvioihin. Ilmeisesti oli jo mukana alkuperäisessä Silver/Gold/Crystalissa. Match Call on taivaan lahja tuohon karmaisevaan puhelinsoittosysteemiin verrattuna. Vihaan sitä ihan totta, se on aivan järkyttävä. Mutta muuten peli on kyllä hyvä. Pokémonien ja hahmojen nimeäminen pelittää paremmin kuin koskaan: nimesin Vulpixini Sergeiksi ja jotenkin tuo nimi vaan jaksaa huvittaa joka kerta

Enkä aio vaihtaa sitä! Normaalisti nimeni ovat aika geneerisiä (esim. Marillini ovat yleensä Bubbleja ja Flower on yleinen nimi ruohopoksulle) mutta nyt kyllä lähti jo vähän lapasesta >D Oma hahmoni on tällä kertaa Karen, harkitsin pitkään japanilaista nimeä mutta päädyinkin jostain syystä Kareniin. Ja vastustaja on Kalen, tajusin vasta nimettyäni että nimistä tuli aika samanlaiset mutta olkoon. Kalen mikä Kalen

Sitten vastailen vielä omiin kysymyksiini. Evotin numeroissa, ruotsin/saksanopettajani vaikutusta sillä hän aina jättää numeroita välistä 8D Korjaan ne tuohon aloitusviestiin.
1. Tjah... tietyssä mielessä kaikki ovat ihan hyviä omalla tavallaan, mutta Platinum on hyvä, koska siinä on paljon tekemistä ja siinä voi saada paljon Pokémoneja. Emerald on myös aika kiva, kun se oli ensimmäinen poksupeli mitä pelasin ihan kunnolla ja jonka vielä omistan. Siinäkin on myös paljon tekemistä, vaikka Battle Frontier vähän hämärä välillä onkin. Hienompi silti kuin Platinumin. Ja olen jopa aloittanut Emeraldin kertaalleen alusta.
2. Sanotaan Hoenn. Kantokin on aika kiva, aika legendaarinen paikka. Johtoon nyt en vielä ole kokonaan tutustunut, mutta Hoenn on kyllä aika hyvä. Paljon meriä ja sellaisia, Slateport City on kiva kaupunki. Kanton Cinnabar Island on muuten isoin kylmennys ikinä, neljän talon pläntti meressä 8D Rangerin manner on myös ihan persoonallinen paikka.
3. Tytöllä, koska olen itsekin tyttö. Simppeliä. Ja tytöllä on usein mielestäni paremman näköinen tyyli kuin pojalla. Oma suosikkini on muuten se tyttöhahmo Rubysta ja Sapphiresta ulkonäön puolesta ja kyllä se ihan kivalta näyttää myös Emeraldissa.
4. Hoennin Sootopolis Cityn salipäällikkö Juan on ihan mahtava, sellainen machomies millä on kunnon haaremi sen salin alakerrassa 8D Rangerin Joel on kanssa kivan näköinen tyyppi. Elite Fourin kouluttajat yleensä naurattavat kuoliaaksi, esim. se punkkari muistaakseni Emeraldissa. Se rillipää Platinumin Elite Fourissa, en muista nimeä, näytti myös aika kivalta.
5. Jostain syystä tykkään ruohopokémoneista. Lohikäärmetyyppi on myös hyvä, joskin kovin kivoja lohiksia ei joka pelistä löydy. Vesi ja tuli ovat jotenkin vieraampia kuin tuo ruoho. Psyykkinen tyyppi on myös ihan kiva, joskin kaikista meedioista en kyllä tykkääkään.
6/7. Eevee kaikkine kehitysmuotoineen (Jolteon, Flareon, Vaporeon, Umbreon, Espeon, Leafeon, Glaceon) ja noista Espeon, Vaporeon ja Glaceon ovat ehdottomasti parhaita. Tykkään myös tosi paljon Johton startereista, erityisesti Totodilestä, Chikoritasta ja Feraligatrista. Kanton starterit ovat myös kivoja. Muita suosikkeja: Beautifly, Gardevoir, Arcanine, Vulpix ja Ninetales, Raichu, Starmie, Vileplume, Dragonair, Altaria, Spoink. Ja sitä rataa : D Jostain kumman syystä legendaarisiin en ikinä ole ollut kovin kiintynyt.
8. Bulbasaur on kiva. Ja Totodile myös. Oikeastaan kaikki Johton starterit ovat hyviä. Olen aloittanut kaksi kertaa ruohotyypillä ja kahdesti vesityypillä, mutta ruohosta pidän ehkä eniten. Joskin Sceptile on aika huono ja Hoennin startereista Torchic on ainut fiksu vaihtoehto.
9. GBA:n peleissä ehkä Mist Ball ja Sky Attack. Thunder, Heal Bell, Fire Blast ja Solarbeam ovat myös aika cooleja iskuja. Uudemmista peleistä en oikein osaa sanoa, Aromatherapy on aika kiva. Grasswhistle on siksi hyvä että siitä tulee se mahtava ääni ja vanhempien pelien Curse on jotain niin eeppistä 8D
10. Vain kerran, mikä on aika epäonnekasta ottaen huomioon, miten monta peliä minulla kuitenkin on ja olen jopa aloittanut Emeraldin alusta. FireRedissa kuitenkin onnisti kun breedasin Eeveitä siirrettäväksi Platinumiin ja sain yhden shiny Eeveen. Se oli niin ihana~ Tein siitä Glaceonin ja nyt se on vieläkin nätimpi ♥
12. Rakettiryhmä on vaan niin pro 8D Kahden kilpailevan rikollisjoukon käyttö Ruby/Sapphire/Emeraldissa on kyllä mielenkiintoinen ratkaisu ja nämä tiimit ovat myös ihan jänniä. Mutta raketit on aika parhaita.