Päiväkirjausta pitkästä aikaa! GraBassani on menossa talven 26. päivä, joka sattuu olemaan myös Amirin syntymäpäivä. Kaukaisen maan prinssi siis saapui kaupunkiin ja olenkin lahjonut häntä joka päivä maidolla saadakseni herran sydäntasoja nousemaan. Amir ei ole mielestäni mitenkään kiinnostava henkilöhahmo, mutta haluan saada kaikki hänen eventinsä auki ennen kuin menen Ivanin kanssa naimisiin.
Talvella pelissä ei kyllä kovinkaan paljon tekemistä ole ja nyt vasta huomaa, miten paha haitta kaivoksen puuttuminen oikeasti on. Edellisissä peleissä talvisin sai aina tapettua aikaa kaivoksilla ja rahan teko sitä kautta oli helppoa, mutta nyt tässä pelissä luonnosta saattaa löytää yhden Ore Stonen päivässä ja se siitä sitten. Luin tosin Fogun foorumeilta hyvän vinkin: talvella kannattaa vain kerätä Ore Stonet reppuun ja sitten basaaripäivän aamuna vasta rikkoa ne ja katsoa, mitä tulee. Jos tulee jotakin huonoa -> uudelleenlataus ja uusi yritys. Yleensä noista tulee vain Junk Orea ja tajusin hyödyntää vinkkiä vasta näin talven viimeisellä viikolla, mutta hyvähän tuollainenkin vinkki on tietää.
Olen kalastellut aika paljon, kaloista saa ihan hyviä perustienestejä. Ketään ei varmaan yllätä, että tuloni talvisaikaan ovat jääneet aika mataliksi, mutta olen ostanut peltolaajennuksen, lehmän, lampaan sekä koiran ja kissan ja seuraavaksi aion ostaa kanan ja sen varaston säilyvyyden parannuksen. Vai ostinkohan sen jo? Kuitenkin! Ensi basaarilla minun pitäisi tienata enemmän, koska tein Pink Diamondistani rintakorun ja sen myymisellä tienestejen pitäisi olla huikaisevat - mikäli Fogun foorumeihin on uskominen. Jalokivistä kannattaa kuulemma aina tehdä koruja, sillä vaikka puuttuvat materiaalit ostaisi Lloydilta, ne maksavat itsensä takaisin. Materiaaleista puheenollen, parantelin kastelukannuanikin ja onnistuin voittamaan lumilautailukisan. Lumilautailu on ihan hauskaa, mutta alkaa kyllä tylsistyttämään alkuviehätyksen jälkeen. Aikaa sillä tosin saa tapettua. Festareiden voittaminen on tässä pelissä kyllä vähän turhankin helppoa, mutta sehän on vain hyvä asia

Koirakisaan en voinut osallistua, koska minulla ei vielä ollut koiraa niiden aikana.
En ole talven aikana hirveästi kyläläisiä lahjonut, sillä kaiken löytämäni olen myynyt edes joitakin tuloja saadakseni. Juttelen kuitenkin kaikille päivittäin ja kunhan kevät koittaa, aloitan taas lahjarumban. Syntymäpäivät olen kuitenkin muistanut ja Pumpkin festivaalilla sain annettua kylän lapsosille laadukasta vanukastani. Starry Night Festivalin vietin Ivanin kanssa kahvilassa, tosin itse tapahtuma oli melko köyhä eikä siinä ollut edes mitään söpöä dialogia :/ Kissaa ja koiraa en ole vielä päässyt kouluttamaan, sillä en omista Cat Belliä ja Dog Bonea. En tiennyt, että basaarilta pitää ensiksi ostaa se tavallinen Bell ennen kuin ne tulevat myyntiin, joten saan lemmikkien koulutuslelut vasta kevään alussa myyntiin. Sitten alan kouluttaa lemmikkejäni, että ne jaksavat ajaa enemmän lehmiä ja kanoja pihamaalle. Olen myös istuttanut puita ja pensaita, mutta hedelmää en tietysti ole vielä näin talvella saanut. Toisen teepensaan istutin typerästi syksyn lopulla enkä tiennyt, ettei se kasva talvella alkuunkaan, mutta toinen teepensas on onneksi täysikasvuinen, joten saan keväällä teetä, vaikka toinen on vielä kasvuvaiheessa.
Sitten siirrytään statistiikan puolelle.
Kyläläiset1♥: Amir
2♥: Claude, Isaac
3♥: Sherry, Antoinette, Freya, Daisy, Felix, Ethel, Joan, Wilbur, Claire, Nellie, Cindy, Raul
4♥: Lloyd (vihreä sydän), Angelo (vihreä sydän), Stuart, Lauren
5♥: Dirk (vihreä sydän)
6♥: Marian
7♥: Ivan (keltainen sydän)
8♥: Kevin
Kevinin miellyttäminen on kyllä oikeasti vähän turhankin helppoa :'D Isaacillakin olisi varmasti 3 sydäntä, mutta annoin sille kerran typeryyksissäni juuston enkä tiennyt, että hän ei pidä siitä alkuunkaan.
EläimetKanat: Helmi (10♥), Vilja (9♥), Kukka (7♥), Siru (6♥)
Lehmät: Elli (10♥), Berry (6♥), Lorena (2♥)
Lampaat: Mimi (6♥), Ginger (3♥)
Kissat: Jingle (1♥, 0 tähteä)
Koirat: Shiba (0♥, 0 tähteä)
Ostin vasta Shiban (näytti ihan shiba-koiralta, joten nimesin sen... Shibaksi) joten se ei ole vielä sydämiä kerännyt. Gingerkin kasvoi juuri aikuiseksi ja alan saada siltä villaa. Eläimille on kyllä aivan liian helppoa saada tässä sydämiä, aikaisemmissa peleissä se oli huomattavasti vaikeampaa. Seuraavaksi ostan viidennen kanan ja sitten pidänkin varmaan taukoa elikoiden ostelussa.
MuutBasaari: 25% eli edelleen kakkostasolla. Kolmoseen on vielä matkaa...
Windmiller Level: Great Windmiller
Cooking Rank: Cook
Fishing Rank: Mid-Level Fisherman
Critter Catcher Rank: Expert Critter Catcher
Reseptit: 46/239
Kalat: 19/49
Ötökät: 67/85
Tässä pelissä on se hyvä puoli, että talvimyrsylläkin pääsee ulos ja silloin onkivapa lentää tuulen mukana kauemmaksi -> saa isompia kaloja! Minulla meni pari päivää talvea tajuta, että se jää on rikottavissa ja kalastamaan pääsee sittenkin :'D Kuvittelin jäätyneet joet nähdessäni, ettei pelissä ole talvikalastustakaan, mutta onneksi tajusin kokeilla vasaraani jäiseen pintaan.
Seuraavaa päiväkirjausta odotellen!