Wind Bazaar Pelipäivä kirjat~

Keskustelu DS peli versioista tänne.

Valvoja: josie

ViestiKirjoittaja josie » Ti Syys 21, 2010 4:30

Koulukiireiltä ehdin jatkaa peliä eilen huimat 3 päivää :lol: nyt mennään 30ssä päivässä ekaa kevättä, eli Tee festarit olisi edessä @_@ Viimeisimmällä bazaarilla Haru jäi vain 400 g tavoitteesta (grrr!) mutta voitti silti kolmos sijan ja sai palkinnoksi...ööö.... lannoitetta! (uskon että tämä oli piilovattuilua pormestarilta ja hän yritti sanoa että p*skasti meni) Ensi kerralla bazaari onkin sitten jo isompi ja Sherry alkaa myymään puuntaimia woot woot! :D Tuulimyllyn auettua hoksasin itse asiassa että siellähän voi tehdä lannoitetta rikkaruohoista (kyllä harmittaa että olen ne myynyt Raulille halvalla koko kevään T_T ) ja puusta.

Ystävyyssuhteissa on pientä edistystä:
Sherry ♥♥ (lila sydän!!!)
Daisy ♥♥ (lila sydän!!!)
Freya ♥
Kevin ♥
Ethel ♥ (ja sitten saattoi ehkä olla vielä joku muukin mutten muista kuin nuo ulkoa)

Tytöillä muuten kaikilla paitsi Emikolla (jota ei siis ennen toista vuotta edes voi tavata) on musta event nähtynä ja Sherryllä sain jo lilankin avattua, Daisyn lilaa yritän tee festarin jälkeen :D Hiukan kiukuttaa tuo Sherry itse asiassa, mokoma kiilasi pisteissä Daisyn ohitse vaikka annan sille lahjuksia vain jos sattuu olemaan ylimääräisiä. Kukat on aika pirun hyvä lahja sille ja se saa enemmän pisteitä yhdestä kukasta kuin Daisy kahdesta... =_=

Elikot:
Lehmä: Bessy (♥♥?)
Kanat/tiput: Chica ♥♥, Chibi♥♥♥, Chira♥♥

Kun innostuin elikoihin törsäämään niin en sitten saanut varaston laajennusta ostettua kun pihit kaupunkilaiset eivät suostuneet hienoja turnipsisalaattejani ostamaan sitten kumminkaan :cry: Ilkimykset. (Luonnollisesti turnipsisalaateissani ei ollut mitään vikaa!)
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja josie » Su Loka 24, 2010 5:20

Koulu töiden sijaan olen nyt lusmunnut ja pelaillut illat GraBaa. Eilen päätin sitten reippaana kirjata saavutukseni ylös, ELI pelin alla ekan vuoden syksyn viimeinen päivä, Pumpkin festivaali ( ja koska olin utelias pelasin vielä pari minuuttia että sain ensimmäisen "keppostelijan" oveni taakse. Kevin vaati karkkia ja annoin suklaata joka kuulemma ei ole karkkia eikä se siksi sitä huolinut D: Pakko oli fogusta käydä lunttaamassa että mitä niille sitten pitäisi antaa ja siellä lukee että jokin jälkiruoka, esim. vanukas. Jääkaapistani löytyy porkkanoita joten sillä ei paljon jälkiruokia tehdä =_= Ilmeisesti olen vain välttämässä sisälle menoa koko päivän :lol: ) Joooka tapauksessa tilastollisesti:

Bazaari on tasolla 2 samoin kojuni juuri laajensin kakkostasolle (Gannon on kallis p---a. *murjotusta) Yhteensä bazaari on nyt Felixin mukaan pikkiriikkisen yli puolivälin jotta se taas paranisi.
Taloa ei ole laajennettu mutta varasto 2 kertaa
Elukat:
Kanat: Chibi 8♥ Chica&Chira7♥ Cheba 6♥
Lehmät: Bessy 8♥ Bonnie 2♥
Lampaat: Baahl 5♥ Pucca 3♥

Naisrintamalla Daisy pitää johtoa 5♥(eli vihreä sydän) perässä tulee Sherry ja Freya 3♥(sininen sydän) ja jumboksi jää Antoinette 2♥ (Antoinette itse asiassa myös jo oli 3 sydämessä mutta mokasin eventin ja se tipahti takaisin lilaan T_T ) Sherryn sinistä eventtiä en jostain syystä onnistu millään saamaan auki, pitänee tarkastaa että muistiinpanoni oikeasta ajasta ja paikasta pitävät paikkansa...

Muu kylä näyttää ystäväpisteiden suhteen tältä:
1 ♥: Claude, Raul
2 ♥: Lauren, Cindy, Nellie, Isaac, Claire, Wilbur, Marian, Joan, Ethel, Stuart, Felix, Angelo, Lloyd
3 ♥: Dirk, Ivan
6 ♥: Kevin

Kevin itkettää hiukan. TOISAALTA minkäs sille voi että sitä on niin helppo miellyttää? Annan sille vain kaikki kämäsimmät ötökät joista Bazaarilla ei saisi mitään ja se pysyy tyytyväisenä...

Ja muuta randomia tilastoa:
Reseptit: 43/239
Kalat: 12/49
Ötökät: 66/85(!)

Kokkaustaitotasoni on "Cook" ja tuulimyllyn käyttötasoni "Legendary Windmiller"

Ainoa kisa jonka olen voittanut on kokkauskilpailu (jälkiruoka), JA voitin sen paistetulla munakoisolla! :lol: Pierren mukaan se oli täydellisen makea ja juuri sopivasti paistettu XD Hiukan nauroin koska kisasin kumminkin Joanin jättimäistä kermaunelmatäytekakkua vastaan. (taisi olla party choco. cake? tai jotain sinne päin) Alkupala kisa ei mennyt niin hyvin ;__;
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Demmi » Su Joulu 26, 2010 11:44

Liittäkäämme Demmi iloisten Grand Bazaarin pelaajien joukkoon! Sain pelin siis joululahjaksi tilattuani sen Puolenkuun Peleistä. Uusi HM pitkästä aikaa, joten peli-innostustakin pitäisi siis riittää!

Valitsin tyttöfarmarin ja sille nimeksi Aurora. Olen alkanut vähän kyllästyä japanilaisiin nimiin, joten tästä eteenpäin farmarini tulevat varmaankin sitten olemaan länsimaisittaimmin nimettyjä (tosin pidän kauheasti itäeurooppalaisista nimistä joten eiköhän jossakin pelissä kohta joku Wojciech seikkaile). Farmin nimeksi annoin Dawn Farm ja onnelllinen elämäni Zephyr Townissa saattoi sitten erinäisten tutoriaalien jälkeen alkaa. Tähän mennessä olen lähinnä kasvatellut turnipseja, lahjonut ja jutellut kyläläisten kanssa sekä nappaillut ötököitä, mikä on ihan hauskaa puuhaa. Rahaa olen tienannut lähinnä kolikoita myymällä basaaripäivien lisäksi. Turnipsisalaattini ovat menneet hyvin kaupaksi ja myös kukat sun muut luonnonantimet ovat myös olleet hyvä myyntivaltti, ötökät harvemmin kiinnostavat ketään. Tienasin ekasta basaarista vähän päälle 5000 G ja toisesta himpun yli 6000 G joten tavoitteisiin on vielä pitkä matka. Tienesteillä olen hankkinut lisää turnipsin siemeniä, viikatteen ja kanan. Kumpa tuulimylly aukeaisi pian!

Kyläläiset ovat mielestäni hirveän kivoja! Edellisen kerran näin parhaat hahmot oli HMDS:ssä. IoH:n tyypeistä ei aina jaksanut piitata ja FoMT:ssa hahmoja tuntui olevan jotenkin liikaa. Kaikki ovat tässä GraBassa vielä aivan syötävän söpöjä~ Ne kaksoset varsinkin. Kaikissa miesvaihtoehdoissa on puolensa, mutta jotenkin tykkään eniten Ivanin hillitystä charmista ja valoisasta luonteesta. Hänelle olenkin jo saanut yhden sydämen ystävyyspisteisiin ja Marianille myös. Muut jumittavat nollalla sydämellä, mutta eivätköhän ne pian ala nousta! Tässä(kin) pelissä aviopuolisokkaiden luonteet ovat taas niin stereotyyppisiä että >_> Tosin luulin Freyaa ulkonäön perusteella neiti syrjäänvetäytyväksi mutta hän olikin Antoinette. Daisy on aika rasittavan ylipirteä ja Dirk näyttää Kevinin ikäiseltä, mutta kaikki ovat ihan kivoja. Mutta se on kyllä aivan hanurista etteivät rivalit mene ollenkaan naimisiin T__T Ei näin, ei näin!!

Kukkafestarin muuten feilasin josien tapaan kun en ollut säästänyt yhtään kukkaa, en tiedostanut festarin olemassaoloa :D Dirk se sitten kaappasi voiton nenäni edestä.
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » Su Joulu 26, 2010 9:57

Pahoittelen tuplapostia, mutta olen nyt jo kevään lopussa ja mieleeni on noussut kysymyksiä, joihin ei oikein löydy Fogusta vastausta. Jos joku viitsii vastata, olisin kiitollinen!

- Lehmiä, kanoja ja muita elukoita saa ilmeisesti vain ostamalla? Tai siis, Miracle Potioneista ei ole myynnissä eikä hautomoakaan näy.
- Miten saan teenlehtiä? Kokkaamallako? Olen saanut teereseptejä, mutta niistä ei ole hyötyä kun en saa niitä Tea Can-purkkeja tehtyä (ja kattilakin puuttuu mutta saan sen myöhemmin)
- Voiko niistä hunajakennoista tehdä OIKEASTI jossain hunajaa vai voiko niitä vain myydä sellaisinaan? Vai onko niistä jotain kokkailuiloa?

...eikö niitä ollut kuin tuon verran? No kuitenkin, ihan kivasti olen edistynyt. Miehille on aika helppo saada sydämiä, muille ei niinkään. Se että vain illalla voi tallentaa on muuten ihan surkea >_> Tarkempaa analyysia tod.näk. huomenna.
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Su Joulu 26, 2010 10:52

Kennoista saa hunajaa väännettyä sillä vesiputouksen luona olevalla tuulimyllyllä kun se aukeaa ja teen lehdet kasvatetaan teepuskissa ja kai sitten jauhetaan teeksi (olen vasta kasvattamassa puskaa joten en ole ihan varma) Ja itse kanssa olin ymmärtävinä että miracle potioneita ei ole kaupan. Selvää kardelli toimintaa... *hmph*

Tajusin juuri että TÄTÄKIN voisi taas vaikka koettaa edistää... Jatkaa Daisyn liehittelyä ja feilaamista bazaareilla...
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Demmi » Ke Joulu 29, 2010 5:00

^ Kiitoksia vastauksista! Tartuhan sinäkin taas GraBaan että saamme hienoja pelipäiväkirjoja tänne topicille raapustettua :'D

Pelissäni on meneillään nyt kesän 13. tai 14. päivä. Olen tähän mennessä epäonnistunut joka basaarilla ja kaikki tuloni ovat jääneet 7000 G pintaan vaikka olen melkein joka kerta saanut kaiken myytyä. Kerran sain yli 11000 G, mutta ei sillä mitään sijoituksia saavuteta. Basaarini kuitenkin laajeni juuri ylemmälle tasolle - joskaan uutta basaaripäivää ei ole vielä ollut joten en ole päässyt laajennusta katsastamaan. Sherry alkaa kuulemma myydä puita ja pensaita - ehkä sitä kautta saisin lisätuloja farmarilleni. Säälittävillä roposillani olen hankkinut toisen kanan, lehmän, vasaran ja varaston laajennuksen siemenien ynnä muun tarvittavan lisäksi. Nyt kun basaari siis laajeni, ovat seuraavat tavoiteluvut 40 000 - 50 000 G eli minulla ei ole mitään mahdollisuutta saada minkäänlaisia sijoituksia myymiskilpailussa vielä pitkään aikaan.

Sosiaalinen elämäni edistyy kohtalaisesti. Ivanille olen saanut jo neljä sydäntä ja nähnyt herran kolme sydäneventiä, jotka ovat kaikki olleet varsin söpöjä. Hänen kanssaan on kyllä huippuhelppoa päästä hyviin väleihin - antaa vain joka päivä jotain yrttejä niin mies pysyy tyytyväisenä. Dirk, Lloyd ja Angelo ovat kaikki lilalla tasolla ja heidän eventinsä olen myös nähnyt paitsi Angelon lilaa, jota en ole vielä aukaissut. Rival eventeistä olen nähnyt Lloydin & Sherryn sekä Angelon & Daisyn ekat eventit. Muita mustia Rival eventejä en sitten varmaan näekään, sillä niissä oli jotain sydäntasovaatimuksia ja Dirkillä & Antoinettella joku bugi ettei niitä saa auki enää Angelon & Daisyn jälkeen (en tiedä onko tämä totta mutta Fogussa asiasta mainittiin). Muista kyläläisistä Kevin on paras kamuni kolmella sydämellään ja Marianilla on muistaakseni kaksi. Muilla on yksi ja parilla ei vielä yhtään. Mielestäni sydämiä ei ole mitenkään erityisen vaikea saada, jos tietää mistä jokainen tykkää. Eläimille niitä puolestaan saa superhelposti, aikaisemmissa HM:eissä juuri eläinten kanssa ystävystyminen oli vaikeaa.

Sain myös hiljattain ongen ja olen onkinut jo jonkun verran mutta ärsyttävintä on se, että vain tietyistä kalalajeista voi kokata ruokaa T__T Kaipaan vanhojen pelejen yksinkertaista kokoluokitusta! Muutenkin kokkailulla tienaisi paremmin, mutta eipä ole mitään tarvikkeita joista voisin ruokaa valmistaa. Yhden teepurkin kyllä löysin joen pohjasta mutta kun ei ole kattilaa millä keittää teetä! Ehkäpä ensi basaarilla niitä myytäisiin - joskin muistelen, että kokkausvälineet maksoivat todella paljon...
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » Ke Tammi 05, 2011 5:23

Hiiohoi! Syksyn 23. päivä jäi juuri taakse ja menestystä on tullut niin kilpailuista, basaarilla kuin seuraelämässäkin. Aurora on kasvatellut pellollaan niin paprikaa (keltaista ja vihreää, en ole varma ko. rehujen kokkailukelpoisuudesta), yameja (entisen pelin Sweet Potato, mitähän ovat suomeksi?), munakoisoja kuin kukkakaaleja ja porkkanoita. Näistä rehuista sekä sienistä kokkailluilla ruuilla sekä huippulaatuisista munista ja maidoista kokatuista ruuista on tullut hyvät tulot: syksyn parissa ekassa basaarissa 20 000 G:n luokkaa ja kahden viikon tauon jälkeen (kokkauskisa nielaisi molemmat basaaripäivät) pidetyssä basaarissa huimat yli 44 000 G! Rahoilla olen hankkinut kokkaustarpeita, lisää eläimiä, siemeniä, kojun laajennuksen (en ole vielä päässyt testaamaan tätä), varaston laajennuksen sekä muuta pientä. Rahaa on tällä hetkellä hieman päälle 17 000 G ja säästän rahojani peltotilan laajennukseen sekä kissaan. Katit tulivat myyntiin hankittuani neljä kanaa farmille.

Kilpailuista, aluksi eläinkisasta. Hankin Elli-lehmäni kevään lopulla ja kesän loppupuolella pidetyssä eläinfestivaalissa elikko saavutti ensimmäisen sijan saatuaan ainakin 8 sydäntä siihen mennessä! Riemastuin lehmäni loistosijoituksesta ja palkintona tuli Mithril, jonka käytin parantaakseni kuokkaani. Seuraavaksi oli vuorossa syksyinen kokkauskisa ja aluksi olin ongelmissa, koska en tiennyt, mitä siihen Entrée-kisaan oikein pitää antaa. Tarjottuani Felixille varmaan kaikkia varastosta löytyneitä ruokia päädyin Fogu-lunttaukseen, joka selvitti ruuan olevan Main Coursesta. Onneksi minulla oli vielä öljyä jäljellä ja sain tehtyä Omeletin, joka onnistui lyömään laudalta muut kokkaukset. Jälkiruokakisa oli helppo nakki ja voitin sen vanukkaalla, joka oli tehty parhaasta maidosta ja munasta. Palkinnoksi molempien kisojen voitosta tuli Pink Diamond ja ruokakisan voitosta vielä... jotakin, en muista mitä ^^' Olisin kyllä mieluusti ottanut sen mustikkateepurkin minkä olisi saanut pelkän jälkkärikisan voitosta :/ Mutta kaikkea ei voi saada... Viinifestarille osallistuin Felixin auliisti lahjoittamalla viinipullolla ja sain Claudelta palkaksi juuston. Tuulimyllyt sain muuten kaikki jo avattua.

Ystävyysrintamalla olen saanut lisää sydämiä kaikille kyläläisille paitsi Claudelle (tosin minusta tuntuu että se saa toisen sydämen pian koska se on vaihtanut yleistä lausahdustaan) ja paras kamuni on Kevin, jota on vähän turhankin helppo miellyttää kaiken maailman turhilla ötököillä, joista ei basaarilla paljoa saisi. Sulhasehdokkaista Ivan nousi viinijuhlan jälkeen keltaiselle, mutta en halua avata sen eventiä vielä. Dirk on vihreällä ja kaksi muuta sinisellä. Amiria en ole vielä tavannut, mutta aion naida Ivanin ja haluaisin talvihäät mieluiten toisen talven aikana. Saa nähdä, miten käy! Rivan eventejä en ole saanut avattua enempää enkä varmaan saakaan, koska niihin vaaditaan aina tietyn tasoinen sydän ja sulhaseni ovat jo ohittaneet ne tasot joten... mutta jos joskus aloitan pelaamaan toista peliä pojalla, nain Emikon ja metsästän kaikki Rival eventitkin kasaan!

Sitten statistiikkaa. Aiemmin en ole näitä listoja laatinut mutta nyt teki mieleni tehdä.

Ystävyyspisteet
1♥: Claude
2♥: Sherry, Antoinette, Freya, Ethel, Joan, Wilbur, Claire, Isaac, Nellie, Cindy, Raul
3♥: Lloyd (sininen sydän), Angelo (sininen sydän), Daisy, Felix, Stuart, Lauren
4♥: Dirk (vihreä sydän), Marian
6♥: Ivan (keltainen sydän)
7♥: Kevin

Eläimet
Kanat: Helmi (9♥), Vilja (7♥), Kukka (5♥), Siru (3♥)
Lehmät: Elli (10♥), Berry (3♥)
Lampaat: Mimi (2♥)

Muut
Bazaar 25 % eli kakkostasolla
Tuulimyllytaso: Novice Windmiller
Kokkaustaso: Cook
Ötökännappaustaso: Expert Critter Catcher
Kalastustaso: Novice Fisherman
Reseptit: 33/239
Ötökät: 64/85
Kalat: 12/49

Sellaista tällä kertaa. Seuraavaan päiväkirjaukseen!
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » Ke Tammi 05, 2011 6:06

Sweet potato = bataatti. :3

...Ja sitten myönnän etten ole koskenutkaan peliini <.< Ei vain jotenkin ole huvittanut kun Rune Factoryssä saavutin iloisen vaiheen jossa tuijotan 20 päivää vihannesteni kasvua jotta pääsen viimeiseen vastukseen... *head desk* Noh ehkäpä joku päivä vielä...
josie
[Admin] No-life

ViestiKirjoittaja Demmi » To Helmi 10, 2011 10:35

Päiväkirjausta pitkästä aikaa! GraBassani on menossa talven 26. päivä, joka sattuu olemaan myös Amirin syntymäpäivä. Kaukaisen maan prinssi siis saapui kaupunkiin ja olenkin lahjonut häntä joka päivä maidolla saadakseni herran sydäntasoja nousemaan. Amir ei ole mielestäni mitenkään kiinnostava henkilöhahmo, mutta haluan saada kaikki hänen eventinsä auki ennen kuin menen Ivanin kanssa naimisiin.
Talvella pelissä ei kyllä kovinkaan paljon tekemistä ole ja nyt vasta huomaa, miten paha haitta kaivoksen puuttuminen oikeasti on. Edellisissä peleissä talvisin sai aina tapettua aikaa kaivoksilla ja rahan teko sitä kautta oli helppoa, mutta nyt tässä pelissä luonnosta saattaa löytää yhden Ore Stonen päivässä ja se siitä sitten. Luin tosin Fogun foorumeilta hyvän vinkin: talvella kannattaa vain kerätä Ore Stonet reppuun ja sitten basaaripäivän aamuna vasta rikkoa ne ja katsoa, mitä tulee. Jos tulee jotakin huonoa -> uudelleenlataus ja uusi yritys. Yleensä noista tulee vain Junk Orea ja tajusin hyödyntää vinkkiä vasta näin talven viimeisellä viikolla, mutta hyvähän tuollainenkin vinkki on tietää.

Olen kalastellut aika paljon, kaloista saa ihan hyviä perustienestejä. Ketään ei varmaan yllätä, että tuloni talvisaikaan ovat jääneet aika mataliksi, mutta olen ostanut peltolaajennuksen, lehmän, lampaan sekä koiran ja kissan ja seuraavaksi aion ostaa kanan ja sen varaston säilyvyyden parannuksen. Vai ostinkohan sen jo? Kuitenkin! Ensi basaarilla minun pitäisi tienata enemmän, koska tein Pink Diamondistani rintakorun ja sen myymisellä tienestejen pitäisi olla huikaisevat - mikäli Fogun foorumeihin on uskominen. Jalokivistä kannattaa kuulemma aina tehdä koruja, sillä vaikka puuttuvat materiaalit ostaisi Lloydilta, ne maksavat itsensä takaisin. Materiaaleista puheenollen, parantelin kastelukannuanikin ja onnistuin voittamaan lumilautailukisan. Lumilautailu on ihan hauskaa, mutta alkaa kyllä tylsistyttämään alkuviehätyksen jälkeen. Aikaa sillä tosin saa tapettua. Festareiden voittaminen on tässä pelissä kyllä vähän turhankin helppoa, mutta sehän on vain hyvä asia :D Koirakisaan en voinut osallistua, koska minulla ei vielä ollut koiraa niiden aikana.

En ole talven aikana hirveästi kyläläisiä lahjonut, sillä kaiken löytämäni olen myynyt edes joitakin tuloja saadakseni. Juttelen kuitenkin kaikille päivittäin ja kunhan kevät koittaa, aloitan taas lahjarumban. Syntymäpäivät olen kuitenkin muistanut ja Pumpkin festivaalilla sain annettua kylän lapsosille laadukasta vanukastani. Starry Night Festivalin vietin Ivanin kanssa kahvilassa, tosin itse tapahtuma oli melko köyhä eikä siinä ollut edes mitään söpöä dialogia :/ Kissaa ja koiraa en ole vielä päässyt kouluttamaan, sillä en omista Cat Belliä ja Dog Bonea. En tiennyt, että basaarilta pitää ensiksi ostaa se tavallinen Bell ennen kuin ne tulevat myyntiin, joten saan lemmikkien koulutuslelut vasta kevään alussa myyntiin. Sitten alan kouluttaa lemmikkejäni, että ne jaksavat ajaa enemmän lehmiä ja kanoja pihamaalle. Olen myös istuttanut puita ja pensaita, mutta hedelmää en tietysti ole vielä näin talvella saanut. Toisen teepensaan istutin typerästi syksyn lopulla enkä tiennyt, ettei se kasva talvella alkuunkaan, mutta toinen teepensas on onneksi täysikasvuinen, joten saan keväällä teetä, vaikka toinen on vielä kasvuvaiheessa.

Sitten siirrytään statistiikan puolelle.

Kyläläiset
1♥: Amir
2♥: Claude, Isaac
3♥: Sherry, Antoinette, Freya, Daisy, Felix, Ethel, Joan, Wilbur, Claire, Nellie, Cindy, Raul
4♥: Lloyd (vihreä sydän), Angelo (vihreä sydän), Stuart, Lauren
5♥: Dirk (vihreä sydän)
6♥: Marian
7♥: Ivan (keltainen sydän)
8♥: Kevin
Kevinin miellyttäminen on kyllä oikeasti vähän turhankin helppoa :'D Isaacillakin olisi varmasti 3 sydäntä, mutta annoin sille kerran typeryyksissäni juuston enkä tiennyt, että hän ei pidä siitä alkuunkaan.

Eläimet
Kanat: Helmi (10♥), Vilja (9♥), Kukka (7♥), Siru (6♥)
Lehmät: Elli (10♥), Berry (6♥), Lorena (2♥)
Lampaat: Mimi (6♥), Ginger (3♥)
Kissat: Jingle (1♥, 0 tähteä)
Koirat: Shiba (0♥, 0 tähteä)
Ostin vasta Shiban (näytti ihan shiba-koiralta, joten nimesin sen... Shibaksi) joten se ei ole vielä sydämiä kerännyt. Gingerkin kasvoi juuri aikuiseksi ja alan saada siltä villaa. Eläimille on kyllä aivan liian helppoa saada tässä sydämiä, aikaisemmissa peleissä se oli huomattavasti vaikeampaa. Seuraavaksi ostan viidennen kanan ja sitten pidänkin varmaan taukoa elikoiden ostelussa.

Muut
Basaari: 25% eli edelleen kakkostasolla. Kolmoseen on vielä matkaa...
Windmiller Level: Great Windmiller
Cooking Rank: Cook
Fishing Rank: Mid-Level Fisherman
Critter Catcher Rank: Expert Critter Catcher
Reseptit: 46/239
Kalat: 19/49
Ötökät: 67/85
Tässä pelissä on se hyvä puoli, että talvimyrsylläkin pääsee ulos ja silloin onkivapa lentää tuulen mukana kauemmaksi -> saa isompia kaloja! Minulla meni pari päivää talvea tajuta, että se jää on rikottavissa ja kalastamaan pääsee sittenkin :'D Kuvittelin jäätyneet joet nähdessäni, ettei pelissä ole talvikalastustakaan, mutta onneksi tajusin kokeilla vasaraani jäiseen pintaan.

Seuraavaa päiväkirjausta odotellen!
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Snowdance » La Helmi 12, 2011 11:37

^Ahh, haluan tuon pelin! *kamala Harvest Moon-kuume* Kas, pelissä on mukana pilkkiminen. Tavallaan. Oliskin kiva, jos sitä varten pitäisi oikeasti hankkia kaira ja erilainen pilkkionki. Sitten farmeri kököttäisi avannon äärellä ja yläruudusta pitäisi seurata silmä tarkkana pilkin merkin (mikä sen okea nimi nyt?) mahdollista liikahtelua. 8)
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » La Helmi 19, 2011 11:15

^ Suosittelen lämpimästi! Peli on oikein sympaattinen ja hauska, joskin tekemistä on varmasti vähemmän kuin Sunshine Islandsissa. Eihän se iso investointi ole, joten kannattaa ainakin kokeilla.

Pelissä elellään kevään 19. päivää. Menestystä on tullut talven parilla viimeisellä basaarilla, jolloin sain pari tekemääni korua myytyä ja tienasin yli 140000 ja 90000 G:tä talven kahdella viimeisellä basaarilla. Loistavaa! Sain ostettua niin varaston kuin peltotilan laajennuksen sekä kaikenlaista muuta pientä, kuten siemeniä kevään varalle. En kuitenkaan tajunnut ostaa riisiä varastoon - sitä kun ei keväisin ja kesäisin ole ollenkaan myynnissä. Kyllä ärsytti! Tilanteeni muikeammaksi teki vielä se, että basaarini laajeni kolmostasolle ja sain uusia mukavia pikku kauppoja liiketoimintaansa pyörittämään. Näistä en pahemmin vielä ole ostellut, mutta onhan se kiva kun basaari kasvaa. Kevään basaareissa tuotto on ollut 20000-50000 G:n luokkaa, mutta ensi kerralla pääsen varmasti taas yli 100000 G:hen, sillä väsäsin yhden korun ja sen myynnillä tienaa!

Harmony Day:na sain suklaata kaikilta pojilta ja Ivanin sydän on kasvanut jo oranssille tasolle. Dirk ja Angelo saavuttivat keltaiset tasot ja Lloyd on vihreällä. Pitääkin ruveta nyt availemaan keltaisia eventtejä ja keskittyä Amirin sydänten kasvattamiseen, jotta saan sen eventit auki ennen talvea. Ainakin siniseen asti! Sain myös avattua Emikon, mutta typerästi tein sen vasta 10. päivän tienoilla, joten missasin neidon syntymäpäivän, mutta ei se niin paljoa haittaa. Emikon maailma vesiputouksessa on kaunis ja maaginen paikka - harmi ettei siellä ole mitään taloa ja kivipolkua kummempaa. Kyläläisten ystävyyspisteet ovat niin ikään parantuneet varsinkin kukkafestivaalin voittoni jälkeen. Tällä kertaa muistin varastoida kukkia ennen juhlaa! Olin kuitenkin pettynyt kun festivaalista ei saanut mitään palkintoa. Tylsää! Uudenvuodenjuhla hämmästytti niin ikään "amerikkalaisuudellaan", olin odottanut tuttua ja mukavaa riisikakkusten syöntiä ja taikinan hakkaamista aitoon japsityyliin. Yhdessä avaamassani Random Eventissä Dirk joutui tarjoamaan Angelolle ruokaa kahvilassa hävityn vedon jälkeen. En kyllä muista, mikä kyseinen veto oli tai että olinko edes nähnyt sitä Eventtinä, mutta ihan hauskahan tuo oli :lol:

En oikein keksi muuta kirjoitettavaa, joten siirrytäänpä statistiikan puolelle.

Kyläläiset
0♥: Emiko
2♥: Amir
3♥: Claude, Isaac
4♥: Sherry, Antoinette, Freya, Daisy, Felix, Ethel, Joan, Wilbur, Claire, Nellie, Cindy, Lauren, Raul
5♥: Lloyd (vihreä sydän), Stuart
6♥: Dirk (keltainen sydän), Angelo (keltanen sydän)
7♥: Marian
8♥: Ivan (oranssi sydän), Kevin
Olen pikku hiljaa alkanut pohtia, pitäisikö sittenkin naida Lloyd Ivanin sijasta. Lloyd oli oikeastaan aluksi ykkösvaihtoehtoni ennen kuin ihastuin Ivaniin, mutta nyt olen alkanut epäröidä. Hmm... pitää nyt katsoa. En ole koskaan nainut sitä kylän epäsosiaalista sulhas/morsiokandidaattia, joten voisi olla kiva kokeilla :'D

Eläimet
Kanat: Helmi (10♥), Vilja (10♥), Kukka (9♥), Siru (8♥), Sulka (3♥)
Lehmät: Elli (10♥), Berry (8♥), Lorena (4♥)
Lampaat: Mimi (6♥), Ginger (5♥)
Koirat: Shiba (1♥, 0 tähteä)
Kissat: Jingle (1♥, 0 tähteä)
Sain vihoin Dog Bonen, mutta en vielä Cat Belliä. Tähtiä koirulille ei silti ole vielä ilmaantunut. Viimeisin eläinostokseni oli Sulka-kana ja nyt taidankin jättäytyä odottelemaan pelin 3. vuotta ja erikoiseläinrotuja!

Muut
Bazaar Level: 50 % eli kolmostaso!
Windmiller Level: Expert Windmiller
Reseptit: 60/239
Cooking Rank: Chef
Kalat: 24/49
Fishing Rank: Expert Fisherman
Ötökät: 68/85
Critter Catcher Rank: Expert Critter Catcher
Basaarin laajeneminen tuli oikeasti yllätyksenä sillä kuvittelin, että minulla on siihen vielä ikuisuus matkaa. Huonompi homma jutussa on tosin se, että tavoite on aina luvattoman korkealla, mutta täytyy vain yrittää parhaansa!
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Snowdance » Su Helmi 20, 2011 11:06

Jep, no Sunshine Islands on miusta jo niin loistava peli, että paha enää pistää paremmaksi. En oletakaan, että heti seuraava Harvest Moon sen ylittäisi, mutta näkyyhän tuossakin olevan samat perustavoitteet, joita niin tykkään suorittaa ja sitten noita uusia ylimääräisiä ötökänjahtauksia ym. 8) Ja olen kiinnostunut kohtaamaan nuo uudet asukkaat, kuten aina uudessa HM-kylässä.
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » To Maalis 03, 2011 10:51

Syksy saapui kaupunkiin varsin tapahtumarikkaan kesän jälkeen!

Menossa on siis syksyn 5. päivä. Kesän basaareilla tuotot jäivät 50000-60000 G:n kieppeille, koska pihtari Lloyd ei myynyt kultaa YHTENÄKÄÄN päivänä ja korut jäivät tekemättä. Olen silti tyytyväinen noihin tuottoihin, vaikka Felix koko ajan valittaakin että tavoite ei täyty tarpeeksi nopeasti. Olen ostellut lähinnä ruokatarpeita, materiaaleja Lloydilta, siemeniä sekä yhden varaston laajennuksen. Laajensin myös kojuani, joka on nyt oikein komea katettu myyntikompleksi. Siihen mahtuu enemmän tavaraa tarjolle, joten aikaa hakea lisää myytävää tuli kertaheitolla enemmän. Säästelen parhaillaan rahoja varaston säilyvyyden parantamiseen ja odottelen innolla kevättä, koska silloin myyntiin tulevat uudet lehmä-, kana- ja lammasrodut! Kaikki sadot onnistuivat myös hyvin ja puutkin alkoivat tuottaa hedelmää. Viljasatoni oli erityisen mainio, mutta valitettavasti älysin viljellä sitä säälittävän vähän, joten en pääse kokkailemaan niin paljon kuin halusin. Keväällä sitten uudestaan.

Kesän alussa sain hevosen. Valitsin valkoisen ja nimesin otuksen Snowiksi (olisin halunnut antaa nimeksi Lumi mutta se ei oikein sovi poikahevoselle), ja tämän jälkeen alkoikin harjoittelu laukkakisoja varten. Viimeiseksihän Snowi jäi, sillä vajaassa vuodenajassa ei ehdi kerätä tarpeeksi sydämiä ja tähtiä, jotta hevosen vauhti paranisi merkittävästi. Ensi vuonna uudestaan! Eläinfestivaalilla (aiheena kanat) sen sijaan voitto tuli helposti, mutta palkintona oli vain tylsä materiaali kastelukannun parantamiseen. Odotin jalokiveä! Aloin tosin epäillä yhden kilpailijan eläintenhoitokykyä, sillä hänen kilpailuttamansa kana näytti vihaiselta ja jopa sairastui kesken kilpailun O_o Kyseessä eläinrääkkäystä? Kylässä vietettiin myös teefestareita, joihin kiikutin laadukkaan Matcha Tean. Jonkunlainen vaivanpalkka tuli omenapiirakan muodossa, tosin myin sen tuloja saadakseni heti seuraavalla basaarilla :lol:

Suhderintamalla on porskutettu oikein urakalla! Sain auki osin suunnitellusti ja osin sattumalta kaikki muut paitsi Dirkin ja Amirin viimeiset heart eventit, mutta petyin niiden tylsyyteen. Varsinkin Ivanin eventti oli ihan typerä, Lloydin ja Angelon vastaavista sai enemmän hupia. Kandidaattien sydämet ovat nousseet oranssille tasolle ja Amirillakin on jo viisi sydäntä - toivottavasti saan hänen viimeisen eventtinsä auki kunhan hän talvella tulee takaisin. Syksyt Amir viettää kotimaassaan isänsä synttäreitä juhlimassa - mahtavat olla melkoiset pippalot kun vuodenajan kestävät... Olen myös ilokseni saanut muutamia random eventejä auki! Kyläläisten sydäntasot ovat nouseet sen verran korkeiksi, että niitäkin on alkanut näkyä. Farmarini pääsi todistamaan juorutuokiota baarissa, jossa kylän vanhempi naisväki tiedusteli syömään tulleelta Angelolta tämän naisasioita ja ryhtyi juoruamaan poikaparan kanssa. Lloyd kiristi Raulilta tilaamansa tuotteet edulliseen hintaan antamalla tälle liput show'hun, josta Marian kuulemma piti. Clairen ja Kevinin riita tapahtui niin ikään farmarin silmien edessä ja yhdessä eventissä päästiin kuulemaan Ethelin ja Stuartin pois muuttaneesta pojasta. Random eventit ovat kyllä aina päivän piristys kun niitä satunnaisesti auki saa taiottua ♥

Sitten kaikkien rakastamiin tilastotietoihin.

Kyläläiset
1♥: Emiko
4♥: Claude, Isaac
5♥: Amir, Freya, Wilbur, Claire
6♥: Sherry, Antoinette, Daisy, Felix, Stuart, Ethel, Joan, Nellie, Cindy, Lauren
7♥: Lloyd (oranssi sydän), Angelo (oranssi sydän), Raul
8♥: Dirk (oranssi sydän)
9♥: Ivan (punainen sydän), Marian
10♥: Kevin
Kevinistä tuli siis virallinen paras kamuni :lol: Olen myös vaihtamassa naima-aikeitani Ivanista Lloydiin, sillä Ivan on ollut vähän turhan helppo saada punaiselle ja alkuihastus alkaa vähän hälvetä. Lloydissa on tyyliä vaikka en sen turbaanista tykkääkään :'D

Eläimet
Kanat: Helmi (10♥), Vilja(10♥), Kukka (10♥), Siru (10♥), Sulka (7♥)
Lehmät: Elli (10♥), Berry (10♥), Lorena (9♥)
Lampaat: Mimi (10♥), Ginger (10♥)
Koirat: Shiba (3♥, 2 tähteä)
Kissat: Jingle (3♥, 0 tähteä)
Hevoset: Snowi (5♥, 5 tähteä)
Hevoselle on tosi helppo saada noita sydämiä. Sen sijaan Jinglen tähdet eivät ole nousseet, sillä sain kissankellon vasta hiljattain. Koirani kuskaa nyt kolme lehmää ja kattini kaksi kanaa ulos, joten farmarin urakka on pienentynyt hitusen.

Muut
Bazaar Level: 50 % edelleen
Windmiller Level: World-Class Windmiller
Reseptit: 84/239
Cooking Rank: Chef
Kalat: 25/49
Fishing Rank: Fishing Maniac
Ötökät: 74/85
Critter Catcher Rank: Supreme Critter Catcher

Tällaista tällä kertaa. Pitäisi kyllä varmaan keskittyä jatkossa enemmän kirjoituksiin lukemiseen ja vähemmän GrB:n pelaamiseen...
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » La Maalis 12, 2011 10:51

Syksystä päästiin talveen yllättävän joutuisasti, peliä tuli sittenkin pelailtua ihan jonkun verran varsinkin tuon hiihtoloman aikana. Meneillään on talven alku, ehkä joku 3. tai 4. päivä. Syksyn tienestit nousivat pääasiassa laadukkaisiin numeroihin ja syksyn viimeiseltä sekä talven ensimmäiseltä basaarilta tienasin yli 100000 G! Tämän oikeuttivat varastoimieni teepurkkejen ja viinien myynti talven basaarissa ja syksyn viimeisessä kokkauskisasta saamani pinkki timantti. Basaarini nousi nyt maineikkaalle neljännelle tasolle, joskaan en ole vielä uudistusta päässyt tarkastelemaan kun uutta basaaripäivää ei ole vielä tullut. Yahoo! Syksyn viljelykset onnistuivat niin ikään mainiosti, joskin olisin ehkä voinut viljellä jotakin muuta paprikoiden sijasta - niillä ei erityisemmin tienaa kun niistä ei oikein voi mitään kokatakaan. Kesästä jääneiden tomaattien ja sipuleiden ansiosta sain kokkailtua kaikenlaista kivaa, mikä kasvatti reseptejen määrän lisäksi tulojani basaarilla.

Syksyn tapahtumista viinijuhla ja Halloween toivat hyvän mielen kyläläisille, kokkauskisassa sen sijaan nappasin makean voiton muiden nenän edestä Doriallani sekä omenapiirakalla. Syksyllä tuli niin ikään valmistettua paljon viiniä ja kaikenlaisia uusia teelaatuja, kun rypälepuut tuottivat hedelmää ja teepensaista sai syksyteelehtiä, joita voi käyttää huomattavasti monipuolisemmin kuin kevät- ja kesäteelehtiä. Kesältä jääneistä ananaksista valmistettu tee oli erityisen rahakas myyntivaltti (yli 7000 G/kuppi!) ja juomien ansiosta tulotasoni pysyi mainiona. Kalasteltua ei juuri tullut, mutta sudenkorentoja sain nappailtua aika paljon ja niistähän tienaa oikein mukavat tulot. Olen siis kehittynyt sudenkorennonnappaamisessa, mikä on ötököistä se vaikein osa-alue!

Suhderintamalla Ivanin lisäksi Dirk nousi punaiselle tasolle, mutta havittelemani sulho Lloyd on yhä oranssilla. Hän saisi nyt nousta punaiselle piakkoin, jotta saan suunnittelemani talvihäät talven loppupuolella. Onneksi tomaattia ja sipulia riittää vielä paelloiden valmistukseen (Lloydin lempilahja) joten uskon onnistuvani tavoitteessani. Amir palasi juuri kylään ja yritän kasvattaa hänenkin sydäntasonsa pikaisesti keltaiseen eventiin vaadittavalle tasolle. Muidenkin kyläläisten sydäntasot ovat nousseet ja erilaisia hauskoja random eventejä on tupsahdellut eteeni. Nellie tuli tuomaa perheeltään ylijäänyttä ruokaa Clairen perheelle ja ruoka otettiin ilolla vastaan. Antoinette tuli katselemaan Angelon taidetta, muttei löytänyt mitään kiinnostavaa, mikä sai Angelon päättämään, että hän jatkaa taiteensa parantamista kunnes Antoinettekin pitää siitä. Sherry ja Antoinette keskustelivat Sherryn kaulakorusta, jonka tämä oli saanut A.lta. Sherry lupasi säilyttää korun ikuisesti aarteenaan. Herkkää! Lisäksi Ethel vieraili kahvilassa, mutta Joanin puheet Marianista saivat hänet muistelemaan pois muuttanutta poikaansa, mikä harmitti kaikkia. Random eventit ovat kyllä tosi söpöjä ja hauskoja, kunpa niitä tulisi jatkossakin vastaan!

Ja sitten rakkaisiin tilastotietoihimme!

Kyläläiset
2♥: Emiko
5♥: Amir, Claude
6♥: Sherry, Freya, Wilbur, Claire, Isaac
7♥: Antoinette, Daisy, Felix, Ethel, Joan, Nellie, Cindy, Lauren, Raul
8♥: Lloyd (oranssi sydän), Angelo (oranssi sydän), Stuart
9♥: Dirk (punainen sydän)
10♥: Ivan (punainen sydän), Marian, Kevin
- Olen edelleen sitä mieltä, ettei sydänten saaminen kyläläisille ole niin vaikeaa, kunhan pysyy kärsivällisenä ja jaksaa lahjoa porukoita. Parhaiden kamujeni määrä (10 sydäntä) on niin ikään lisääntynyt.

Eläimet
Kanat: Helmi (10♥), Vilja (10♥), Kukka (10♥), Siru (10♥), Sulka (9♥)
Lehmät: Elli (10♥), Berry (10♥), Lorena (10♥)
Lampaat: Mimi (10♥), Ginger (10♥)
Koirat: Shiba (4♥, 3 tähteä)
Kissat: Jingle (4♥, 1 tähti)
Hevonen, Snowi (10♥, 0 tähteä)
- Ihmettelen tuon hevosen tähtien nollaantumista. Mitä ihmettä? Snowilla oli pitkään 10 tähteä, mutta sitten ne nollaantuivat jostain syystä. En ymmärrä, mutta hevoseni on edelleen yhtä nopea kuin 10 tähden tasolla ollessaan. Ei ummarra. Elukoille on helppoa saada sydämiä, mutta lemmikeiden kanssa se on vähän vaikeampaa.

Muut
Bazaar Level: 75 % eli nelostaso!
Windmiller Level: Legendary Windmiller, eli ilmeisesti ylin taso!
Reseptit: 125/239
Cooking Rank: Head Chef
- Kaloissa ja ötököissä tasoineen ei muutoksia. Enää yksi taso täydelliseen basaariin! Se tosin vaatii valtavien rahamäärien tienaamista, mutta odottelen kaikessa rauhassa tavoitteen täyttymistä. Eikä mene enää kauan, kun loput koira- ja kissavärit sekä uudet eläinrodut tulevat myyntiin basaarille!

NYT kyllä keskityn oikeasti lukemiseen ja unohdan GrB:n vähäksi aikaa. Kirjoitusten jälkeen sitten taas![/list]
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » La Maalis 19, 2011 5:05

Talven jälkeen koittaa aina kevät, niin Harvest Mooneissa kuin oikeassakin elämässä. Kolmas vuosi pelissä polkaistiin siis juuri käyntiin ja meneillään on kevään 12. päivä. Kukat kukkivat, kasvit kasvavat ja rahan tuloa ei voi estää! Olen tienannut viime basaareilta yli 150000 G ja päässyt joka kerta tavoitteeseen~ Näin täytyy uurastaa vielä viimeiseen basaarin laajennukseen asti ja sitten voin ottaa rennosti. Basaarin laajennuttua 75 %:iin aukeni Super Lucky Lotto, josta voi kolikkopanoksella voittaa jalokiviä ja olenkin niitä onnistunut saamaan. Niin ikään avautuneella Diegon kojulla myydään myös jalokiviä ja kun Lloydkin on myynyt sopivia materiaaleja, ovat valmistamani korut olleet tulojeni päälähde. Hankkimillani varoilla olen ostanut materiaalien, ruoka-aineiden ja jalokivien lisäksi kellaripellon (vastaa aikaisempien pelien kasvihuonetta), varaston laajennuksen sekä uusia myyntiin tulleita eläimiä kevään ensimmäisiltä basaareilta. Diegon kojulta olen myös saanut tärkeitä Wonderfuleja tuulimyllyjä parantamaan ja Seasonal Suneja kellariin laitettavaksi. Olenkin kasvatellut kellarissa kasviksia ja todennut tämän laajennuksen toimivaksi ja onnistuneeksi hankinnaksi.

Rakkausrintamalla otettiin ratkaiseva edistysaskel: Auroran laiva purjehti avioliiton satamaan 30. päivä talvea sulhasenaan kukapa muu kuin kylän virkaatekevä herra Epäsosiaalinen eli Lloyd. Aloin pelin edetessä kyllästyä Ivanin ainaiseen yltiömukavuuteen joten nain Lloydin, jossa on sentään asennetta ja joka oli alkuperäinen suunnitelmani aviomieheksi. En kadu avioliittoa, sillä Lloyd on aivan mahtava aviomies! Hänellä on niin parhaat jututkin: "Aurora... you mean everything to me. Sorry. That was pretty corny." Lloyd ei ehkä ole romantiikan miehiä, mutta hänessä on asennetta enkä todellakaan kadu tätä avioliittoa ♥ Hankin jo suurimman sängyn, joten nyt odotellaan raskautta ja lapsentuloa. Häät pitkittyivät vasta 30. päivälle, sillä halusin ehdottomasti nähdä Amirin viimeisen sydäneventin ennen häitä ja ennen tuota 30. päivää oli vielä basaaria ja muuta hässäkkää, mikä siirsi häitä pari päivää eteenpäin. Halusin kuitenkin nimenomaan juuri talvihäät eikä tuo viivästyminen haittaa ollenkaan. Ja Amirin viimeinen eventti oli aivan paras, ehdottomasti näkemisen arvoinen! Event tapahtui vesiputouksella ja Amir kertoi Auroralle siskoltaan saamastaan kirjeestä. Aurora kommentoi sitä jotenkin, jolloin Amir tiedusteli, oliko Auroralla mahdollisesti tunteita häntä kohtaan! Auroran pään päälle ilmestyi sydän, mikä sai Amirin täysin hämmennyksiin ja hän poistui paikalta piakkoin. Aurora sen sijaan lähti toiseen suuntaan tyytyväisenä vihellellen :lol: Söpöä, eikö vain?

Talven festivaaleista kissajuhlassa Jingle sijoittui toiseksi ja lumilautakisassa voitto irtosi helpohkosti. Ystävänpäivänä kaikki pojat saivat *köh* kahvilasta ostetun suklaisen herkun (en halunnut tuhlata jauhoa!) ja joulun Aurora vietti Lloydin kanssa pormestarin talolla, jossa osallisina olivat myös Claude tyttärineen. Uutenavuotena laskettiin sekunteja vuodenvaihtumiseen kaupungin torilla ja syötiin hyvin perinteiseen tapaan. Erilaisia Random eventejäkin on tullut taas vastaan: Isaac suunnitteli aloittavansa laihdutuskuurin, mitä muu perhe piti hyvänä ideana. Nellie ehdotti ruoka-annosten puolittamista, mikä ei kuitenkaan miellyttänyt Isaacia. Kevin puolestaan kiusasi äitiään Clairea uudella kepposella, mutta sai maistaa omaa lääkettään isänsä Wilburin toimesta, joka opetti Kevinille etteivät kepposet ole kivoja omalle kohdalle osuessa. Cindy tuskaili opintojensa kanssa, jolloin Ivan keksi ilahduttaa Cindyä ja Laurenia ja motivoida tyttöjä opiskelemaan kovempaa lupaamalla palkinnon, mikäli he saavat täydet pisteet seuraavasta matikankokeesta. Hotellilla Amir joutui auttamaan niin Stuartia, Etheliä kuin Daisyakin erilaisissa askareissa, mikä hämmästytti Amiria, koska hänhän on hotellissa asiakkaana eikä työntekijänä. Noh, prinssi mikä prinssi...

Kyläläiset
10♥: Ivan, Dirk, Lloyd, Angelo, Marian, Kevin
9♥: Felix, Stuart
8♥: Sherry, Antoinette, Daisy, Ethel, Joan, Wilbur, Nellie, Cindy, Lauren, Raul
7♥: Amir, Freya, Claire, Isaac
6♥: Claude
5♥: Emiko
- Olen saanut lisää parhaita kavereita ja muidenkin sydämet nousevat kovaa vauhtia. On aina hauska kuunnella kyläläisten kommentteja avioliitostani - niitähän ne alkavat laukoa aina päähahmon mentyä naimisiin :'D

Eläimet
Kanat: Helmi (10♥), Vilja (10♥), Kukka (10♥), Siru (10♥), Sulka (10♥), Ingrid (2♥)
Lehmät: Elli (10♥), Berry (10♥), Lorena (10♥)
Lampaat: Mimi (10♥), Ginger (10♥), Bella (2♥)
Koirat: Shiba (6♥, 5 tähteä)
Kissat: Jingle (8♥, 3 tähteä)
Hevonen: Snowi (10♥, 6 tähteä)
- Kevään ja 3. vuoden koitettua myyntiin tulivat uudet eläinrodut sekä loput koirien ja kissojen väreistä. Ingrid on uusi Silkie-kanani ja Bella Suffolk-lampaani. Bellan sydämistä en ole ihan varma koska en ole vielä tarkastanut niitä mutta uskon niiden olevan tuo 2. Aion seuraavaksi ostaa Jersey-lehmän, sitten uuden kissan ja koiran ja sitten jatkaa eläinmäärän kartuttamista uusien rotujen turvin. Rahaahan siihen on varalla yllin kyllin!

Muut
Farming Rank (en ole aikaisemmin laittanut tätä tänne, mutta titteli oli niin komea että päätin listata tämänkin tällä kertaa): Major Farming Ace
Reseptit: 134/239
- Muissa määrissä (ötökät, kalat) ja rankeissa (kalastus ja mitä näitä on) ei muutoksia.

Sellaista tällä kertaa. Kirjoitin muuten tämän päiväkirjauksen jo aamulla, mutta hölmöyksissäni klikkasin koko viestin bittiavaruuteen ja sain kirjoittaa koko roskan uudestaan >D Kyllä ärsytti, mutta tässä tämä nyt on joten olkaatten hyvät~![/list]
Demmi
Goddessin lemppari

EdellinenSeuraava

Paluu DS Pelit