Snowi, itse asiassa tein vähän silmämääräistä vertailua minun ja sinun (ja Erkin) pelipäiväkirjauksien välillä ja huomasin, että te keskityitte enemmän rahan tekoon kun taas minä... kaikkeen muuhun :'D Kyläläisten lahjontaan esimerkiksi. Viljelen huomattavasti vähemmän ja elukoitakin on vähemmän, raha ei riitä mihinkään mutta ei se mitään, hauska tätä on pelata
Menossa siis 3. vuoden syksyn ensimmäinen päivä. Kesä ja kevät olivat tosi aurinkoisia, minkä vuoksi pystyin korjaamaan riisisatoni jo kesän lopussa. Trasheria ei tosin näy vielä lähimaillakaan kiitos 20 Adamantiten vaatimuksen ja typeryyteni (menin tuhlaamaan 10 A:ta juustokoneeseen vaikka Tresher tulisi nyt enemmän tarpeeseen). Olen vakiinnuttanut tuotot aika hyvin makereiden ja paremman viljelyonnen ansiosta ja rahaa on tällä hetkellä noin 150 000 G. En tosin ole ostanut mitään pitkään aikaan, sillä yritän kerätä Adamantiteja Tresheria varten. Aikaisemmin laajensin kanalaa (ja hankin pari uutta kanaa), rakennutin Maker Shedin, laajensin sitäkin ja hankin lanka- ja juustokoneet. Navettaa olisi myös kiva laajentaa, sillä haluaisin lisää lehmiä, mutta ensiksi täytyy hoitaa se pahuksen Tresher pois alta, että saan riisini syömäkelpoisiksi ennen kuin ne ehtivät mennä huonoksi.
Talvella melkein kaikki halusivat rakentaa lumiukkoa kanssani, ainoastaan pari tyyppiä kieltäytyi kutsusta, mistä olin vähän yllättynyt. Olinkin useampien kanssa parempi kaveri kuin luulinkaan

Kaivosfestarin voitin hiirten ansiosta, sillä olen ystävystynyt niiden kanssa ja niiden kiikuttama kupari vei minut voittoon! Starry Nightia vietin tänä vuonna Natalien kodissa ja kesällä Firework Festivalia puolestaan Julian kanssa. Goddes-festivaaleille, jonne vihdoin pääsin osallistumaan, raahasin puolestaan Lannan

Olen siis deittaillut kaikkia (perus)tyttöjä eventeissä aika tasapuolisesti (Sabrinaa aikaisempina vuosina). Keväällä voitin lammas-, hevos- ja kasvisfestarit, kesällä vain kasvisfestarin. Kalakisaan vein syntympäivänäni Wadalta lahjaksi saamani L-tasoisen kalan, mutta ilmeisesti Denny näki huijausyritykseni läpi ja sijoituin vain toiseksi. Kokkauskisassa olin kolmas, kissa- ja kanakisoissa toinen. Erityisesti tuo kanakisa ärsyttää, sillä joudun nyt odottamaan 4. vuoteen mustia kanoja mikäli parhaat kanani eivät kuole ennen sitä -___- Palkinnoiksi tuli punaisia ja indigon värisiä Wonderfuleja. Ja yksi keltainen! JEE! Mutta tarvitsen oransseja! Ja pari sinistä olisi myös ihan kiva saada...
Tyttösiltä olen nähnyt nyt kaikki muut eventit paitsi Chelsean keltaisen. Aion mennä nyt syksyllä naimisiin, joten toivon C:n nyt vihreän sydämen nousevan keltaiselle ennen hääpäivääni (en ole tosin vielä päättänyt sitä - enkä ole täysin varma morsiamestakaan

). Kyläläisistä tosi monella on jo 10 sydäntä, mutta olen silti jatkanut kaikille jutustelua ja jopa lahjonut jo täysillä olevia joskus. Sain melkein kaikilta lahjan syntymäpäivänäni ja niiden ansiosta kykenin menemään kaivoksessa syvemmälle kuin aikaisemmin. Loput lahjat myin tai jaoin takaisin asukkaille näiden syntymäpäivinä

Näin muuten kaikki Alisankin eventit ja ajattelin kokeilla kosia papitarta ennen todellista kosintaani :3 Vaikka tiedän toki, ettei farmerini rakkaudentunnustuskaan onnistu voittamaan Alisan H. Goddessille vannottuja velvollisuuksia
Ensimmäiset täyskasvuiset hedelmäpuuni tuottivat jo satoa! Sain kaksi omenaa syksyn ekana päivänä. Talven ja kevään aikana muutama hedelmäpuuni kuoli, mutta kerran kun yksi puu oli kuollut ja latasin muista syistä pelin uudelleen, puu ei ollutkaan kuollut enää latauksen jälkeen

Koska monet kuolleet puut olivat taimiasteella, en tiennyt mitä puita oli elossa ja mitä ei joten istutin randomilla joitakin siemeniä ja nyt en tiedä yhtään mitä puita tarhassani kasvaa :'D Paitsi sen, että banaanipuita on kolme, niitä kun tulee kasteltua vähemmän. Keväällä varsinkin mansikkasatoni oli menestys ja kun sain myytyä 100 kpl kaikkia kevätkasviksia vilja tuli myyntiin! En tosin ala kasvattaa sitä ihan vielä. Ja mikä ruohoa riivaa vai eikö noita viljoja ym. tarvitse kastella? Istutin vähän ruohoa mutta totesin sen tarpeettomaksi ja yritin tappaa sen jättämättä kastelematta, mutta tuollahan se versoaa iloisesti ilman vesitilkkaakaan! Ilmeisesti täytyy ottaa kuin ottaakin viikate käyttöön...
Olen myös nähnyt monia random-eventejä, mutta koska Erkki on raportoinut niiden sisällöstä jo aika yksityiskohtaisesti aikasemmin, en ala niitä toistamaan. Mutta onnistuin näkemään kohutun Regis on vampyyri - eventin ja olin siitä tyytyväinen. Tässä pelissä Regis ei kyllä vaikuta lähellekään niin vampyyrimaiselta kuin IoH:ssa, koska tässä hän jopa liikkuu usein ulkona päiväsaikaan toisin kuin IoH:ssa, jossa hän istui kaiket päivät sisällä ja lähti vuorille vasta pimeän tultua.
Kyläläiset10♥: Denny, Pierre, Shea, Natalie, Julia, Sabrina, Lanna, Witch Princess, Alisa, Taro, Gannon, Eliza, Witchkin, Harvest Goddess
9♥: Elliot, Will, Wada
8♥: Lily, Felicia, Mirabelle
7♥: Charlie, Nathan
6♥: Chelsea, Chen, Regis
5♥: Vaughn, Popuri
2♥: Karen, Cliff, Dr. Trent
ElukatKanat: Poppy 6♥, Daisy 7♥, Lily 8♥, Rose 7♥, Tulip 6♥, Iris 6♥
Lehmät: Elli 10♥, Mary 10♥, Lumina 8♥, Leia 6♥
Lampaat: Sherry 10♥, Freya 6♥, Celia 9♥, Flora 4♥
Lemmikit: Lucky (heppa) 10♥, Titus (koira) 7♥, Bounty (possu) 6♥, Sirius (kissa) 4♥
- Kuten näkyy, olen saanut paljon uusia eläimiä lehmieni ja lampaideni saadessa jälikasvua ja kuoriudutin myös pari uutta kanaa. Nyt kun saisi niitä mustia kanoja! Täytyy odottaa 4. vuoden kesään asti. Tavoitteena olisi laajentaa navettaa lähiaikoina, jotta saisin ainakin kaksi uutta lehmää lisää.
-Villieläimistä sorsilla, hiirillä ja pupuilla on kolme sydäntä ja saan ne tuomaan minulle jo lahjoituksia. Tällä hetkellä ruokin mäyriä, mutta niiden sydämet kasvavat hitaasti...
MuutRank: Grandee Veg Lv99 (??? muuttuvat vain oudommiksi...)
Sun Stoneja: 19
Kalat: 46/143
Sienet: 38/40
-Kalastelu on vähän jäänyt ja vihaan sitä kalastuspistesysteemiä. Onneksi on sorsat, muuten en varmaan koskaan saa L-tasoista kalaa. Sun Stonejakaan ei puutu enää mitenkään mahdottomasti 30:n kiven tavoitteesta, joten ehkä Wada saadaan vielä palaamaan kotiinsa!