Sunshine Islands-pelipäiväkirjat

Keskustelu DS peli versioista tänne.

Valvoja: josie

ViestiKirjoittaja Okarumi » To Elo 09, 2012 8:55

Sain vihdoin tilattua, ja nyt vaan odottamaan (:

Mitä nyt olen fogun sivuilta käynyt jo kuolaamassa tietoja pelistä, niin oon jotenkin tosi tyytyväinen puolisoehdokkaisiin :3 FoMT:issa ja HMDS:ssä oli myös tosi vaikea valita, koska kaikki oli niin ihania. Bazaarista en osaa sanoa vaikka tosi hienoilta nuo näyttää, mutta ainakin Tale of Two Townsissa kaikki ehdokkaat oli jotenkin tosi... meh. Voi olla myös että kun pelasin peliä japaniksi niin en "päässyt ihan sisälle" hahmojen puheisiin kun en kaikkea tajunnut, mutta silti :D

Heräsi pari kysymystä Sunshine Islandsista. Onko siinä säilytetty HMDS:än raastava minipeli eläinten harjauksessa/lypsämisessä yms? Ja onko siinä mahdollisuus nähdä hahmot nukkumassa sängyssä? (siis jos menee taloon sisään tietyn kellonajan jälkeen). HMDS:ässä oma perhe meni kai nukkumaan joskus myöhään illalla, mutta ainakin ToTT:issa kaikki valvoi koko yön :D
Okarumi
Tavallinen turnipsin kastelija

ViestiKirjoittaja Snowdance » To Elo 09, 2012 10:12

EI luojan kiitos tarvii enää raastaa kosketusnäyttöä. :D Toisinaan, ehkä parina päivänä viikossa, elukan yläpuolelle ilmestyy semmonen puhekupla, jolloin sitä halutessaan voi rapsuttaa/lypsää/keriä kosketusnäytöllä. Mutta pakko ei oo sillonkaan. Se tuottaa vaan enemmän kiintymyspisteitä ja maitoa/villaa. Ainiin, ja sit lypsämiseen ja keritsemiseen liittyy kosketusnäytöllä semmonen nopeusreaktiopeli. Se oli itse asiassa ihan mukavaa pelattavaa välillä.

Kyläläisten unettomuudesta ei muistikuvia. Vaimon ja lapsen saatoin nähdä nukkumassa, mut muita en. Taloihinkin tais päästä sisälle vielä tosi myöhällä, kun kaikki kukkuivat valveilla. :D

edit: Itellänikin oli vaikeuksia päättää Sitä Oikeaa Sunshinessa. Vaikka kyttäsinkin Vaughnia alusta asti, ni halusin ehdottomasti nähdä kaikkien muidenkin sydänkohtaukset ja häät. Siis farmarin häinä. Sit sai joka kerta pelätä, että tallentaisin vahingossa pelin ja päätyisin lopullisesti avioelämään väärän ukon kanssa. :'D
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Okarumi » Pe Elo 31, 2012 11:40

Juu eli peli tuli tossa keskellä viikkoa, ja oon ehtinyt koulukiireiltäni sitä jo vähän pelailemaan ;)

Kesän alkua siis mennään. Japaninkielen ja erityisesti kanjienlukutaidon surkastuttua ymmärtäminen on vähän vaikeaa, mutta ei kuitenkaan vaikeuta turhan paljon pelaamista. Välillä kismittää ettei oikeasti vain tajua mitä hahmot koittaa selittää ja päädyn vain pikakelaamaan tekstejä.

Kieliongelmia lukuunottamatta oon tykännyt tosi paljon :) Oon vaan jotenkin poskettoman hidas keräämään sun stoneja, tähän mennessä niitä on viisi? Ensiksi nostan varmaan sen tulivuorisaaren niin saan Willin, jonka ajattelin naidakin :3

Mietin että mikä on se ruudun alalaidassa olevan "stamina meterin" alapuolella oleva mittari? Se toinen sininen? Fogusta ei löydy selitystä enkä japanillani oikein tahdo ymmärtää mitä se tarkoittaa. Se ei tunnu täyttyvän kuin vain kerran tai pari viikossa?
Okarumi

ViestiKirjoittaja Snowdance » La Syys 01, 2012 1:19

Se on Fullness-mittari. Stamina kuluu nopeammin, jos olet nälkäinen, joten pistäydy välillä jommassakummassa kahvilassa syömässä. Muistelen, että kummassakin mestassa oli joku keskihintainen ateria, joka ravitsi mittaria ihmeen hyvin.

Huomasitko, että jokaiselta saarelta (valmiilta ja nostetuilta) löytyy jostain ympäristöstä yksi näkymätön irto-SunStone? Samoin muilta hahmoilta saa muistaakseni 2-3 sydämen kohdalla lahjaksi SunStonen. 8)
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Okarumi » La Syys 01, 2012 5:49

Hahmoilta irtoaa sun stone itseasiassa silloin, kun on antanut 5 väh. 300fp arvoista lahjaa :D Noi sydämet kehittyy jotenkin kumman hitaasti. Oon syksyn alussa ja kaikilla on vielä vain yksi sydän? (vika minussa? o_o) Pää hajoaa kanssa kun Sabrinalle olen jo kuukauden ajan tarjonnut lahjoja mutta ei vaan tunnu kelpaavan neidille >_>

Koitan miettiä kuumeisesti miten saisi parhaiten rahaa ja mihin sitä tulisi käyttää. Kaikki ostin-uuden-kastelukannun-mutta-heitin-sen-heti-vahingossa-roskiin-mokat ynnä muut syö hirveästi mun rahoja joka viikko :D
Okarumi

ViestiKirjoittaja Demmi » Su Maalis 03, 2013 12:26

Päädyinpä sitten pelipäiväkirjailemaan tännekin :D Tosiaan, Sunshine Islands tuli hankittua varmaan 2 tai 3 vuotta sitten jouluna lahjaksi mutta enpä sitä ole pelannut - IoH:sta oli pelin saatuani liian vähän aikaa joten keskityin tuolloin Grand Bazaariin ja sittemmin ToTT:iin. Jälkimmäistä olen pelannut paljon viime aikoina, mutta nyt peli alkoi taas ärsyttää (kerron tästä myöhemmin ToTT:n päiväkirjojen puolella). Halusin kuitenkin pelata jotain HM:ää (kipinä leiskahti kun seurasin sivusta poikaystäväni pelaavan hänelle lainaamaani GrB:tä) ja niinpä tartuin SI:hin, jota olin pelannut hurjat 7 päivää joskus en edes muista milloin :D

Olin valinnut poikafarmerin koska pelasin IoH:n tytöllä ja olisi tylsää riiata taas samoja ukkoja - eivät ole muuttuneet mihinkään vaikka eventtejen sisältö onkin kai vaihtunut. Farmerin nimi on Aaron ja farmin nimi Ocean Ranch. En tosiaan ollut pelannut juuri yhtään, sillä pari päivää eteenpäin pelattuani joku tuli vasta informoimaan minua Sun Stoneista :D Myös aina yhtä *köh* rakkaat sadonkorjuutontut ilmaantuivat naapureikseni mutta en ole koskaan käyttänyt tonttujen palveluksia ja tuskin vaivaudun hyödyntämään niitä tälläkään kertaa. Sori, tontut...

Kävin pikaisesti vilkaisemassa netistä, miten Sun Stoneja saa herutettua ja tontun neuvoilla löysinkin maastoon kätketyt murikat. Sen jälkeen alkoi kyläläisten lahjontaoperaatio, jotta saan niiltä helpot kivet irti. Kiviä onkin kertynyt ihan mukavasti, sain jo Link ja Volcano Islandit nostettua ja ihan kohta voin nostaa myös Mystic Islandin. Pelin uudet vipeltäjät Lily ja Will saapuivat tulivuorisaaren mukana saarille. Eivät kyllä vaikuta maailman mielenkiintoisimmilta HM-hahmoilta. Tosin nauroin Willin esittelyvideolle ja kolmen ruudun pituiselle nimelle :lol:

Rahaa on kertynyt jo jonkun verran ja puuta myös, mutta hirveästi en ole vielä pystynyt tavaraa ostamaan, sillä roposet menevät kahvilan ja dinerin ruokiin jotta stamina pysyy yllä. Kastelu vie paljon energiaa ja tykkään myös pyöriä juuri nostamissani kaivoksissa keräilemässä jalokiviä tuottoja kasvattamaan. Niillä on myös kätevä lahjoa monia kyläläisiä. Luonnosta ei hirveästi löydy kerättävää, mutta tienasin jonkun verran perunoilla ja turnipseilla keväällä. Pelissä on nyt menossa kesän alku, joku 2. tai 3. päivä ja tein jop epic failin siemenostoksilla. Jotenkin sekosin kesäsiemeniä ostaessani ja muistin, että siemenet istutetaan ToTT:n tapaan 1 pussi/ruutu. No, nyt minulla on tomaattia ja sipulia varmaan kolmeksi seuraavaksi kesäksi :lol: Ihmettelinkin, että miten nämä nyt näin paljon maksoivat...

Onnistuin kuitenkin ostamaan ongen ja rakennuttamaan kanakopin keräilemälläni puulla. Sain jo ensimmäisen kanani, Poppyn sekä talliin ruskean ratsun, Luckyn. Nyt keräilen puuta ja rahaa navettaa varten. Pari woderfuliakin voisi ostaa että saan parannettua kastelukannun kastelualaa. Kevään festivaaleissa en voinut osallistua mihinkään, sillä minulla ei ollut lammasta eikä hevosta ja turnipsini eivät ehtineet kasvaa satofestivaalia varten. Tyypillistä tuuriani!

Kyläläisistä Tarolla, Lannalla ja Gannonilla on kaksi sydäntä, muilla yksi. Lanna on myös lilalla sydämellä joten voin kohta aukaista hänen eventinsä :3 En ole vielä varma kenet tyttösistä nain, mutta ajattelin joskus, että jos aloitan IoH:ssa uuden tallennuksen pojalla, nain Witch Princessin. En kuitenkaan koskaan tehnyt näin pelin ärsyttävyydestä johtuen joten ehkä tässä pelissä voin sitten naida noidan.
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Snowdance » Su Maalis 03, 2013 12:37

Oi, loistavaa, että joku pelaa Sunshinea! :D Itkin tässä päivänä muutamana New Beginningin euroversion perään ja harkitsin puolitosissani, että alottaisin poikatallennuksen SI:ssa. Vastahan se olisi kolmas kerta, kun upottaisin tähän peliin kymmeniä/satoja tunteja. :D

Hyvä vinkki liittyen lemmikkipossuun, jahka sellaisen saat. Peli ei selitä tätä kieroa ominaisuutta, mutta possu loukkaantuu ja menettää friend pointteja, jos selaat reppua sen kärsän edessä etkä annakaan sille kaikkia ihania herkkuja, joista se jo ehtii innostua. Itelleni oli pitkään mysteeri, miksei possuni sydänmittari kehity, mutta tuostahan se johtui.
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » Ke Maalis 06, 2013 12:27

Kiitos possuvinkistä! Näillä näkymin tosin kestää ikuisuus ennen kuin töpselikärsä vilistää maatilallani.

Pelissä eletään nyt ensimmäisen syksyn puoltaväliä.Syksyn tavoitteenani on laajentaa taloa sekä ostaa munien hautomo kanalaan. Uskon pystyväni ainakin laajennukseen, mutta toisen tavoitteen kanssa menee tiukille - olen jatkuvassa rahapulassa eikä rahaa ole ollut kuin pari kertaa yli 10000 G. IoH:n perusteella uskon rahatilanteeni kuitenkin kohentuvan jossain vaiheessa siihen pisteeseen, että ostettava uhkaa loppua kesken.

Kevään satokilpailussa sijoituin toiseksi ja aivan äskettäisessä koirakilpailussa odotetusti viimeiseksi. Mokasin ensimmäisen heiton niin täydellisesti, että voitonmahdollisuuteni menivät siihen. Sadonkorjuupataan osallistuin oman kanani tuottamalla munalla mutta kyläläiset eivät hirveästi tykänneet lopputuloksesta. Ilotulitusraketteja sain tuijotella Gannonin kanssa :D IoH:ssa en voittanut ensimmäistäkään festivaalia mutta jos vaikka tässä pelissä kurssi kääntyisi parempaan suuntaan. Muille eläinfestivaaleille en voinut ottaa osaa, koska eläimeni olivat vielä liian pieniä tai minulla ei ollut tarvittua otusta.

Kesällä sain vihdoin hankittua navetan ja ilmaiseksi saadun lehmän lisäksi lampaan. Mirabelle tuli tuomaan minulle myös uuden lemmikin, koiran joka sai nimekseen Titus. Valitsin tummanruskean ja jumituin ikuisuudeksi nimenvalintaan - ajattelin antaa otukselle poikaystäväni koiran nimen, koska hänen koirassaan on vähän samaa näköä :D Päädyin kuitenkin Titukseen. Olen myös lahjonut kyläläisiä jonkun verran ja useimmilla on jo kaksi sydäntä. Olen myös nähnyt Julian, Natalien, Lannan ja Sabrinan lilat ja Lannan ja Sabrinan siniset sydäneventit. Feilasin Natalien eventin (miksi näillä epäsosiaalisilla tytöillä on aina hankalia eventejä? Poikaystäväni ehti jo mokata parikin Antoinetten eventiä GrB:ssa) mutta onneksi sen sydän nousi nopeasti takaisin lilalle ja sittemmin siniselle. Eventin aukaisua odotellessa~

Nostin tulivuorisaaren lisäksi Mystic ja Mushroom saaret ja sain paljon uusia asukkaita saarille :3 Witchkin on hassu ja olin yllättynyt siitä, ettei Wada vietä saarella koko aikaa. Ehdin nostaa myös Animal Islandin ja nyt keräilen Sun Stoneja Fruit Islandin nostoon. Aloitin villieläinten ruokinnan hiiristä ja nyt syötän mäyriä. Toistaiseksi annan niille Mirabellen myymää eläinten ruokaa koska ei ole varaa antaa elikoille arvokkaita myytäväksi kelpaavia tavaroita syötäväksi!

Hei te muut tätä pelanneet, mitä te annoitte Lilylle lahjaksi? Neitoa on ihan jäätävän hankala lahjoa kun se kelpuuttaa vain jotkut überhankalat megakalliit lahjukset mutta haluaisin kuitenkin nähdä sen eventit ja saada Sun Stonet :?
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Snowdance » Ke Maalis 06, 2013 1:38

Itse asiassa possu ei tule viilettämään maatilallasi... you'll see. :D

Lily oli kieltämättä vaatelias ystävystymään... kuitenkin siinä vaiheessa kun kolusin kaivoksen alakerroksia niiden pyramidin muotoisten sinivihreiden arvokivien toivossa, mitä ihmettä ne olivat nimeltään mutta niitä tarvittiin Makerien rakentamiseen, löysin helposti perus-kultaa ja muita yleisiä mineraaleja, joista se tykkäsi.

Samoin kun hiirten kanssa ystävystyy, ne tuovat joskus kultaa (vihje by Erkki).
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » Ti Maalis 12, 2013 6:50

Peli on edennyt jo toisen vuoden kevään puoliväliin. Kituutan edelleen minimaalisella rahatilanteella, mutta ehkä kevään viljelytulot hieman parantavat tilannettani. Selvisin talvesta jotenkuten koluamalla kaivoksia. Tein ison virheen ostaessani sen lehmän synnytyspesän rahalla - minulla olisi ollut tarvittava määrä puuta ennen talven loppua. Vietävä! No, ei auta muuta kuin yrittää nyt tienata. Kulutin loput rahani Chenin myymiin siniseen ja punaiseen Wonderfuliin ja uuteen kastelukannuun, joka kastelee nyt 3x3-aluetta. Kallis, mutta tarpeeseen tullut ostos. Sain kuin sainkin laajennettua taloani mutta MIKSI kukaan ei kertonut, että ennen keittiön saantia pitää ostaa jääkaappi??? Sain tietää siitä vasta äskettäin ja olin jo keräilemässä puuta uuteen talolaajennukseen kun ei keittiötä näkynyt myynnissä... Jo tavaksi käyneet huono tuurini ja mokailuni HM-peleissä siis jatkuvat! *insert sarcasm*

Lehmän synnytyspedin ansiosta lehmäni Elli odottaa nyt pikkuista jälkikasvua :3 Kanani Poppy sai myös seurakseen Daisy- ja Lily-kanat. Hetkinen, tajusin vasta nyt kun kirjoitin tuon kanan nimen että pelin yksi vaimoehdokas on myös Lily :D Ei käynyt mielessäkään, halusin vain nimetä kanat kukkien mukaan. Sain shipattua S-tason maidon ja villan joten Suffolk Sheep ja Jersey Cow tulivat myyntiin, mutta ei ole vielä varaa ostaa niitä kun on muitakin menoja. Sain myös ikioman possun, jonka nimesin Bountyksi. Sillä on vasta yksi sydän, mutta löysin sattumalta jo yhden tryffelin! Sain myös nostettua hedelmäpuusaaren ja nyt puuttuu yksi Sun Stone, että saan nostettua riisisaaren. Minulla ei tosin ole ollut vielä varaa ostaa siltaa edes Link Islandille... ehkä kesään mennessä!

Tyttösistä Lanna, Sabrina, Julia ja Natalie ovat vihreällä sydämellä, noidalla on 4-5 sydäntä ja Lily on lilalla vaikka en ole juuri koskaan antanut sille mitään, jutellut vain. Olen myös nähnyt kaikkien eventit kulloiseenkin sydämeen asti paitsi Natalien vihreän ja noidalta olen nähnyt vasta yhden eventin kun ei ole ollut sadepäiviä! Sabrinan vihreä event oli hirveän söpö ja tämän seurauksena päätin viettää joulua vampyyrikartanossa Sabrinan ja Regisin seurassa. Mietin itsekseni yhtenä päivänä että olisi tavallaan söpöä jos Sabrina ja Will voisi mennä naimisiin kun Will kommentoi Sabbya aina jotenkin vampyyrilassa ollessaan. Sitten pieni HETKINEN: nehän ovat SERKKUJA :lol: Poikaystäväni kommentoi vaimopohdintojani huomauttamalla, haluanko vampyyrin appiukokseni. Eh, hyvä kysymys... en ole vieläkään päättänyt vaimoa mutta Sabby on kyllä söpö :< Toisaalta jos naitan hänet Vaughnille saan sen pysyvästi saarelle... hankalaa!

Onnistuin jopa voittamaan syksyn satofestivaalin ja sain Red Wonderfulin jota tarvitsinkin kastelukannua varten. Kaivosfestareilla olin muistaakseni kolmas, menivät ihan OK ottaen huomioon etten päässyt edes 10. kerrokseen asti etsimään kilpailukiveä. Koirakisassa feilasin eeppisesti ja MIKSI KUKAAN EI KERTONUT ETTÄ PUMPKIN FESTIVALIIN KUULUU TAPAHTUMA MEADOW ISLANDILLA??? Annoin lapsille suklaata mutta en päässyt sen jälkeen tapahtumaan. Sain tietää tästäkin vasta äskettäin Fogusta. Ääh... Kokkauskisaan en voinut osallistua kun ei ollut keittiötä ja kissafestarin kanssa sama juttu (siis ei ole vielä kissaa). Sen sijaan feilailemalla festivaaleilla olin saanut kasaan jo 7 Wonderful Pieceä joista Charlie pyöräytti minulle Purple Wonderfulin. Eh, ihan kiva, joku muu olisi kyllä kelvannut paremmin...

Tässä vähän statseja sydämistä ja muista. Menevät ihan ulkomuistista, en jaksa avata peliä sydämet tarkastaakseni.

Kyläläiset
6♥: Lanna
5♥: Sabrina, Natalie, Julia, Witch Princess
4♥: Taro, Shea, Elliot, Denny, Witchkin, Gannon
3♥: Alisa, Charlie, Eliza, Nathan, Felicia, Mirabelle, Will, Pierre, Regis
2♥: Harvest Goddess, Vaughn, Chen, Lily
1♥: Wada

Kuvakkeettomista kyläläisistä Kirkillä on kolme sydäntä, Raylla, Martinilla ja Hailalla 2 ja muilla 1.

Eläimet
Kanat: Poppy 3♥, Daisy 3♥, Lily 3♥
Lehmät: Elli 4♥
Lampaat: Sherry 4♥
Lemmikit: Lucky (heppa) 5♥, Titus (koira) 3♥, Bounty (possu) 1♥[/list]
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » Su Maalis 24, 2013 3:49

Pelissä elellään nyt toisen vuoden syksyn puoliväliä. Olen saanut nostettua kaikki saaret ja sen jälkeen kerännyt huimat 13 Sun Stonea, joten Sunny Islandin tavoitteesta ei puutu enää mitenkään hirveästi. Jäljellä tosin ovat vielä ärsyttävät hedelmä- ja makereista saatavat Sun Stonet joten saa nähdä saanko kerättyä kaikkia. Rahatilanteeni on ollut sen verran kohtuullinen, että olen saanut rakennettua sillat hedelmä- ja riisisaarille ja edellisellä kasvaa jo muutama puu. Sen sijaan riisisaarelle pääsin vasta äskettäin joten saan riisiä kasvamaan vasta seuraavana vuonna. Rahani ovat siltojen lisäksi riittäneet navetan laajennukseen sekä pariin uuteen lehmän/lampaan ruokakaukaloon. Seuraavaksi yritän laajentaa kanalaa sekä taloani ja ehkä tehdä sillan kasvihuonesaarelle.

Kevät ei sujunut mitenkään kauhean hyvin, sillä sekä kurkku- että mansikkasatoni kuolivat liian sateisten säitten takia. Aargh! Onneksi sain istutettua vielä toiset kurkut ja sainkin muutaman ennen kevään loppua. Kesällä kurpitsani kuolivat aluksi liian kastelun seurauksena mutta istutin toiset ja nekin ehtivät onneksi kasvaa aivan kesän viimeisinä päivinä. Nyt syksyllä onnistuin tappamaan yamini kahdesti ja pinaatit kerran, mutta ne onneksi kasvavat vauhdilla ja olen jo saanut sadonkorjattua molempia lajikkeita. Sain myös hankittua Suffolk Sheepin ja Jersey Cown sekä lehmäni ja lampaani saivat jälkikasvua. Hankin myös yhden uuden kanan ja sain kissan Mirabelleltä. Seuraavaksi laitan Jerseyni odottamaan vasikkaa ja yritän tosiaan laajentaa kanalaa jotta saisin lisää kanoja.

Kevään festivaaleista lammasjuhlaan en voinut osallistua, sillä tein klassisen mokan ja olin kerinnyt lampaani ennen festivaalia, joten se ei voinut osallistua. Pöh! Sen sijaan kasvi- ja hevosfestareilla tuli voitto ja sain TAAS palkinnoksi Red Wonderfuleja. Tarvitsisin kyllä kaikkia muun värisiä työkaluihini! Kesällä saavutin viimeiset sijat sekä kissa- että kalafestivaalilla (mitä voi odottaa: olin saanut kissan pari päivää ennen festivaalia) mutta voitin kasvisfestivaalit ja sain jotkut sijoitukset (2 tai 3) sekä kana- että kokkausfestivaaleilla. Jälkimmäisillä unohdin, että kisassa on teema, mutta onneksi sain tehtyä laadukkaan mustikkamehun jolla pystyin osallistumaan. Nyt syksyllä sijoituin sekä lehmä- että koirafestivaaleilla toiseksi ja tänä vuonna sadonkorjuujuhlan pata sai jopa kehuja sinne heittämäni A-luokkaisen maidon ansiosta.

Tyttösistä Lanna on punaisella, Julia, Sabrina ja Natalie oranssilla, Lily sinisellä, Witchillä on 9 sydäntä ja Alisalla 6. Saarelle vastikään tulleen Chelsean sydän tykyttää vielä mustana mutta toivon näkeväni häneltäkin kaikki eventit. Muilta tytöiltä olen ne jo nähnyt paitsi Chelsealta, Lilyltä ja Alisalta. Olen rämpinyt välillä kaivoksiin noutamaan kultaa Lilylle ja sen sydän vaihtaa toivottavasti kohta värinsä vihreälle. Se on kyllä todella hankala vaimoehdokas, ihan liian kallis maku! Olen myös nähnyt pari random-eventiä. Toisessa noitaprinsessa ja Witchkin taistelivat peili-leikin avulla ja toisessa Elliot tuli kyselemään Gannonilta, kuinka ollaan miehinen mies :D Random-eventit ovat kyllä parhautta! Lisäksi Popuri ja Karen tulivat vierailemaan saarille ja olen yrittänyt lahjoa niitä ahkerasti saadakseni tyttösten sydämet nousemaan. Popuri on kyllä toivottoman söpö tässä pelissä :<

Kyläläiset
10♥: Lanna
9♥: Natalie, Julia, Sabrina, Witch Princess
8♥: Gannon, Witchkin
7♥: Taro, Eliza
6♥: Elliot, Denny, Pierre, Will, Shea, Alisa, Harvest Goddess
5♥: Lily, Felicia, Mirabelle
4♥: Vaughn, Chen, Charlie, Regis, Nathan, Wada
2♥: Chelsea
1♥: Karen, Popuri

Kuvakkeettomat kyläläiset
5♥: Kirk
3♥: Haila, Carol, Martin, Ray
2♥: Nick, Slater, Isaac

Eläimet
Kanat: Poppy 4♥, Daisy 5♥, Lily 6♥, Rose 5♥
Lehmät: Elli 8♥, Mary 7♥, Lumina 4♥
Lampaat: Sherry 8♥, Freya 1♥, Celia 4♥
Lemmikit: Lucky (heppa) 10♥, Titus (koira) 4♥, Bounty (possu) 3♥, Sirius (kissa) 2♥

Muut
Title: Earl Veg Lv58 (??? :D)
Sun Stoneja: 13
Kalat: 35/143
Timatit: 15/21
Sienet: 36/40
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Snowdance » To Maalis 28, 2013 10:20

Tokan vuoden syksy ja kaikki perussaaret jo nostettu? :o En muista, että oma pelini olisi edennyt noin nopeesti. Good job! :D

Hedelmäpuiden kasvatuksessa on sitten omat niksinsä. Suosittelen lämpimästi lunttaamaan, koska peli ei (taaskaan) selitä puiden käyttäytymisestä oikein mitään. Mikä johtaa erittäin herkästi niiden kuolemaan ja pariin hukattuun vuodenaikaan. X_X

Tärkeimpänä se, että talvella tavallinenkin lumisade = huono sää, joka kaataa puut, jos ympärillä ei ole suoja-aitaa. Puun taimien kastelussa oli sitten ihan ihmeelliset nämä kastelupisteet. Muistaakseni pelissä voi mättää kerralla vettä vaikka kannullisen, ja kaikki lasketaan kasvuvaiheen kiintiöön. Vaikka se ruutu ei muutakaan väriään enää 2. kastelukerran jälkeen.

Ugh, hedelmien kasvatus oli itelleni ehkä stressaavin vaihe koko pelissä. "Enää XX kpl hedelmiä, kestäkää hengissä puut, kestäkää, älkää ihan vielä kuolko!" XD
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Demmi » Pe Huhti 05, 2013 4:39

Snowi, itse asiassa tein vähän silmämääräistä vertailua minun ja sinun (ja Erkin) pelipäiväkirjauksien välillä ja huomasin, että te keskityitte enemmän rahan tekoon kun taas minä... kaikkeen muuhun :'D Kyläläisten lahjontaan esimerkiksi. Viljelen huomattavasti vähemmän ja elukoitakin on vähemmän, raha ei riitä mihinkään mutta ei se mitään, hauska tätä on pelata :D

Menossa siis 3. vuoden syksyn ensimmäinen päivä. Kesä ja kevät olivat tosi aurinkoisia, minkä vuoksi pystyin korjaamaan riisisatoni jo kesän lopussa. Trasheria ei tosin näy vielä lähimaillakaan kiitos 20 Adamantiten vaatimuksen ja typeryyteni (menin tuhlaamaan 10 A:ta juustokoneeseen vaikka Tresher tulisi nyt enemmän tarpeeseen). Olen vakiinnuttanut tuotot aika hyvin makereiden ja paremman viljelyonnen ansiosta ja rahaa on tällä hetkellä noin 150 000 G. En tosin ole ostanut mitään pitkään aikaan, sillä yritän kerätä Adamantiteja Tresheria varten. Aikaisemmin laajensin kanalaa (ja hankin pari uutta kanaa), rakennutin Maker Shedin, laajensin sitäkin ja hankin lanka- ja juustokoneet. Navettaa olisi myös kiva laajentaa, sillä haluaisin lisää lehmiä, mutta ensiksi täytyy hoitaa se pahuksen Tresher pois alta, että saan riisini syömäkelpoisiksi ennen kuin ne ehtivät mennä huonoksi.

Talvella melkein kaikki halusivat rakentaa lumiukkoa kanssani, ainoastaan pari tyyppiä kieltäytyi kutsusta, mistä olin vähän yllättynyt. Olinkin useampien kanssa parempi kaveri kuin luulinkaan :D Kaivosfestarin voitin hiirten ansiosta, sillä olen ystävystynyt niiden kanssa ja niiden kiikuttama kupari vei minut voittoon! Starry Nightia vietin tänä vuonna Natalien kodissa ja kesällä Firework Festivalia puolestaan Julian kanssa. Goddes-festivaaleille, jonne vihdoin pääsin osallistumaan, raahasin puolestaan Lannan :lol: Olen siis deittaillut kaikkia (perus)tyttöjä eventeissä aika tasapuolisesti (Sabrinaa aikaisempina vuosina). Keväällä voitin lammas-, hevos- ja kasvisfestarit, kesällä vain kasvisfestarin. Kalakisaan vein syntympäivänäni Wadalta lahjaksi saamani L-tasoisen kalan, mutta ilmeisesti Denny näki huijausyritykseni läpi ja sijoituin vain toiseksi. Kokkauskisassa olin kolmas, kissa- ja kanakisoissa toinen. Erityisesti tuo kanakisa ärsyttää, sillä joudun nyt odottamaan 4. vuoteen mustia kanoja mikäli parhaat kanani eivät kuole ennen sitä -___- Palkinnoiksi tuli punaisia ja indigon värisiä Wonderfuleja. Ja yksi keltainen! JEE! Mutta tarvitsen oransseja! Ja pari sinistä olisi myös ihan kiva saada...

Tyttösiltä olen nähnyt nyt kaikki muut eventit paitsi Chelsean keltaisen. Aion mennä nyt syksyllä naimisiin, joten toivon C:n nyt vihreän sydämen nousevan keltaiselle ennen hääpäivääni (en ole tosin vielä päättänyt sitä - enkä ole täysin varma morsiamestakaan :lol:). Kyläläisistä tosi monella on jo 10 sydäntä, mutta olen silti jatkanut kaikille jutustelua ja jopa lahjonut jo täysillä olevia joskus. Sain melkein kaikilta lahjan syntymäpäivänäni ja niiden ansiosta kykenin menemään kaivoksessa syvemmälle kuin aikaisemmin. Loput lahjat myin tai jaoin takaisin asukkaille näiden syntymäpäivinä :lol: Näin muuten kaikki Alisankin eventit ja ajattelin kokeilla kosia papitarta ennen todellista kosintaani :3 Vaikka tiedän toki, ettei farmerini rakkaudentunnustuskaan onnistu voittamaan Alisan H. Goddessille vannottuja velvollisuuksia :(

Ensimmäiset täyskasvuiset hedelmäpuuni tuottivat jo satoa! Sain kaksi omenaa syksyn ekana päivänä. Talven ja kevään aikana muutama hedelmäpuuni kuoli, mutta kerran kun yksi puu oli kuollut ja latasin muista syistä pelin uudelleen, puu ei ollutkaan kuollut enää latauksen jälkeen :shock: Koska monet kuolleet puut olivat taimiasteella, en tiennyt mitä puita oli elossa ja mitä ei joten istutin randomilla joitakin siemeniä ja nyt en tiedä yhtään mitä puita tarhassani kasvaa :'D Paitsi sen, että banaanipuita on kolme, niitä kun tulee kasteltua vähemmän. Keväällä varsinkin mansikkasatoni oli menestys ja kun sain myytyä 100 kpl kaikkia kevätkasviksia vilja tuli myyntiin! En tosin ala kasvattaa sitä ihan vielä. Ja mikä ruohoa riivaa vai eikö noita viljoja ym. tarvitse kastella? Istutin vähän ruohoa mutta totesin sen tarpeettomaksi ja yritin tappaa sen jättämättä kastelematta, mutta tuollahan se versoaa iloisesti ilman vesitilkkaakaan! Ilmeisesti täytyy ottaa kuin ottaakin viikate käyttöön...

Olen myös nähnyt monia random-eventejä, mutta koska Erkki on raportoinut niiden sisällöstä jo aika yksityiskohtaisesti aikasemmin, en ala niitä toistamaan. Mutta onnistuin näkemään kohutun Regis on vampyyri - eventin ja olin siitä tyytyväinen. Tässä pelissä Regis ei kyllä vaikuta lähellekään niin vampyyrimaiselta kuin IoH:ssa, koska tässä hän jopa liikkuu usein ulkona päiväsaikaan toisin kuin IoH:ssa, jossa hän istui kaiket päivät sisällä ja lähti vuorille vasta pimeän tultua.

Kyläläiset
10♥: Denny, Pierre, Shea, Natalie, Julia, Sabrina, Lanna, Witch Princess, Alisa, Taro, Gannon, Eliza, Witchkin, Harvest Goddess
9♥: Elliot, Will, Wada
8♥: Lily, Felicia, Mirabelle
7♥: Charlie, Nathan
6♥: Chelsea, Chen, Regis
5♥: Vaughn, Popuri
2♥: Karen, Cliff, Dr. Trent

Elukat
Kanat: Poppy 6♥, Daisy 7♥, Lily 8♥, Rose 7♥, Tulip 6♥, Iris 6♥
Lehmät: Elli 10♥, Mary 10♥, Lumina 8♥, Leia 6♥
Lampaat: Sherry 10♥, Freya 6♥, Celia 9♥, Flora 4♥
Lemmikit: Lucky (heppa) 10♥, Titus (koira) 7♥, Bounty (possu) 6♥, Sirius (kissa) 4♥

- Kuten näkyy, olen saanut paljon uusia eläimiä lehmieni ja lampaideni saadessa jälikasvua ja kuoriudutin myös pari uutta kanaa. Nyt kun saisi niitä mustia kanoja! Täytyy odottaa 4. vuoden kesään asti. Tavoitteena olisi laajentaa navettaa lähiaikoina, jotta saisin ainakin kaksi uutta lehmää lisää.

-Villieläimistä sorsilla, hiirillä ja pupuilla on kolme sydäntä ja saan ne tuomaan minulle jo lahjoituksia. Tällä hetkellä ruokin mäyriä, mutta niiden sydämet kasvavat hitaasti...

Muut
Rank: Grandee Veg Lv99 (??? muuttuvat vain oudommiksi...)
Sun Stoneja: 19
Kalat: 46/143
Sienet: 38/40

-Kalastelu on vähän jäänyt ja vihaan sitä kalastuspistesysteemiä. Onneksi on sorsat, muuten en varmaan koskaan saa L-tasoista kalaa. Sun Stonejakaan ei puutu enää mitenkään mahdottomasti 30:n kiven tavoitteesta, joten ehkä Wada saadaan vielä palaamaan kotiinsa!
Demmi
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja Snowdance » La Huhti 06, 2013 2:16

OH NOOO, unohdin kokonaan huippuvihjeen (thanks, Erkki), jolla sain taloudellista hyötyä alkuvuosiin. Nimittäin ne jalorotuiset kanat. Jos olet ystävystynyt Mirabellen kanssa ajoissa, niin hän antaa synttärilahjaksesi 2.vuonna mustan munan, joka on kanaksi haudotettuna alku jalokanabisnekselle.

Alottaisinko Sunshine Islandsissa itekin poikapelin. :shock: Alan epäillä, että aloitan. Mutta sitten taas... jos A New Beginning tosiaan julkaistaan tänä vuonna Euroopassa, niin en haluaisi olla sen kanssa jo valmiiksi kurkkua myöten täynnä liian äskettäin pelattua Harvest Moonia. Decisions, decisions...
Kuva

Eurolag of Seasons ~
Snowdance
Goddessin lemppari

ViestiKirjoittaja josie » La Huhti 06, 2013 9:39

Miekin pohdiskelin uudelleen aloittamista, joskin vähän kauempaa, leikin ajatuksella pelata pelit "läpi" ensimmäisestä alkaen (emulaattorilla obviously) ja sitten siirtyä siitä aina eteenpäin pelistä toiseen :D (tosin jättäisin kyllä suosiolla AWL:n väliin. Siis rakastan sitä peliä mutta jestas se on liian pitkä! Etenkin siis Gamecube versiona jossa chapterit kestävät 1-3 vuotta kukin ja muutenkin aika liikkuu järkyttävän hitaasti >_< ) (saanko houkuteltua ketään muuta moiseen hulluuteen mukaan? ;D )
josie
[Admin] No-life

EdellinenSeuraava

Paluu DS Pelit